• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

toyota chr 1.8 2022 dobór oleju

ominika

Nowy użytkownik
Samochód
toyota chr 1.8 2022
Marka samochodu
toyota chr
Budżet/ile litrów
500 - 5litrów
Styl jazdy
Silnik
1.8
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w16 ILSAC GF-6B, 0w20/5w30 ACEA A5/B5 lub A5/B5 i A1/B1 lub olej wielosezonowy z certyfikatem ILSAC GF-6A
Jaki olej masz obecnie
0w20
cześć, potrzebuje dobrać olej do mojej nowej chr z silnikiem 1.8 - aktualnie jest na toyotowskim 0w20, brak poborów oleju (w tych modelach za to często oleju przybywa - u mnie nie zauważyłam jeszcze tego zjawiska ale przebieg ma nieznaczne 4k) potrzebuje coś naprawdę dobrego bo auto ma pozostać jak najdłużej bezawaryjne także budżet mniej więcej do 500 (potrzebne 5l). Dopuszczalne jest 0w16, 0w20 i 5w30 ale myślę aby go zostawić na 0w20 - auto będzie robiło około 30k rocznie mniej więcej w systemie mieszanym miasto/trasa. Proszę o polecenie jakiś naprawdę dobrych olejów - inne auta w garażu są na millersie motorsport i na ravenolu i obie te marki dość dobrze się spisują ale zapewne są też jeszcze lepsze marki i na takie propozycje czekam. Wymiany oleju w chr według książki serwisowej co 15k - tutaj i tak chciałabym robić je dwa razy częściej czyli co mniej więcej połowę tego okresu, wymiany te oficjalne będą w ASO także olej musi spełniać normy producenta aby nikomu tam żyłka nie pękła, że przyjeżdżam ze swoim olejem. Proszę również o możliwie najlpeszy olej pod tym względem, że tam faktycznie tej benzyny może dość mocno domieszać do oleju (widziałam przypadek około 5cm ponad max na bagnecie także chciałabym zeby nawet po domieszaniu olej miał jakieś właściwości - mniej więcej z tego powodu również tak częste wymiany będą wykonywane) Jeśli w czymś się mylę to proszę o poprawienie ale niestety to zupełnie odbiega od moich kwalifikacji zawodowych a chciałabym jak najdłużej nacieszyć się autem bezproblemowo.
 
W czym będzie lepsze 0w16 od 0w20 dla naszego klimatu ?
 
Trzymaj się olejów 0w16 lub 0w20 tgmo.
A dlaczego by nie zapodać takiego "szela" ?
1673116623403.png

Post automatically merged:

a o sposób pracy oleju w hybrydzie.
Tutaj się zgadzam, w momencie gdy silnik uruchamia tak często i nawet w czasie jazdy im niższa lepkość tym lepiej, bo szybciej dociera do węzłów tarcia
 
Skoro toyota dopuszcza 5w30 a5b5, to dlaczego by nie zalać 0w2 Shella, motula, czy oleju innego producenta? Tym bardziej 0w20.

No nie odpowiem że 100% pewnością, bo jej nie mam,
Podejrzewam tylko pewne właściwości olejów tgmo, a po jeździe testowej corolla hybryda jestem prawie ich pewny.
Chodzi o bardzo wysoki indeks lepkości oleju 0w20 Toyoty, który ma wartość w okolicy 220.
Wiąże się to z kv40 na poziomie 30-32 cst, podczas gdy podlinkowane Shell osiąga klasyczne 47cst i vi160.
 
Jeżeli nie masz styczności z powyższym silnikiem dlaczego twierdzisz, że 0w20/0w16 będzie lepsze niż 5w30?
 
Przecież ten CH-R jest już z tym nowym silnikiem 1.8, gdzie z fabryki wyjechał na 0W-16. Taki olej powinien być cały czas zalewany. Zastępczo 0W-20, ale tylko do następnej wymiany i ponownie należy wrócić do 0W-16.
 
@[B]ominika[/B] mam ten sam silnik, robię rocznie też ok 30 tyś km, wymiany oleju zgodnie z zaleceniem czyli co 15 tyś km i jeżdzę na Liqui Moly 0W20. Z tego co zauważyłem po zakupie samochodu to dwie pierwsze wymiany po 15 i 30 tyś km moja Corolla miała wlany 5W30 ale od momentu jak ją mam w silniku jest LM 0W20 i myślę, że mogę go polecić
 
Jeśli się boisz rozrzedzania oleju benzyną, a producent dopuszcza SAE 0W-16, to weź sobie tabelę przeanalizowanych SAE 0W-20 i dobierz taki z wyższym KV (pod granicą).
Będziesz wykorzystywał zarówno energooszczędny olej, jak i zrobisz sobie psychiczny zapas, który i tak jest, skoro producent dopuszcza SAE 0W-16.
 
Powtórzę kolejny raz, i pewnie nie ostatni: rozrzedzenie paliwem mierzy się procentowo i jest niezależne od lepkości oleju. Czy 5W-40 czy 0W-16 przy takiej samej zawartości paliwa będą tak samo niezdatne do dalszego użytkowania.

Dla hybryd generalnie im niższa lepkość robocza tym lepiej, bo jest mniejsza różnica w lepkości między zimnym i rozgrzanym olejem. Jeżeli możesz, to lej 0W-16 albo 0W-20. Co do marki to co wolisz, ale olej OEM Toyoty, ewentualnie Eneos w tej lepkości będą chyba najlepszym rozwiązaniem. Japończycy robią oleje o indeksie lepkości gdzieś w kosmosie, więc tutaj też zmniejsza się różnica między zimnym i gorącym.
 
Chodzi o bardzo wysoki indeks lepkości oleju 0w20 Toyoty, który ma wartość w okolicy 220.
Wiąże się to z kv40 na poziomie 30-32 cst, podczas gdy podlinkowane Shell osiąga klasyczne 47cst i vi160.
https://www.google.pl/url?sa=t&sour...ChAWegQIExAB&usg=AOvVaw2Ri--oiAqAIfMhrF6qsXTK
Tak, ten Shell Hybrid to nic nadzwyczajnego poza tą ich bazą GTL. Był na drugim miejscu po Eneos Sustina 0W-20 przy wyborze do Yarisa HSD. Finalnie wybrałem Shella Hybrid - może dlatego, że ma najnowsze normy SP i ILSAC GF-6A. Chociaż przy takim silniku starej generacji(od Priusa C) te najnowsze normy nie są potrzebne ani nic nie dadzą. Wymagany SN-RC i ILSAC GF-5. Za rok być może wleci do hybrydy Eneos Sustina 0W-20 SN-RC ILSAC GF-5. Chyba nic lepszego nie trzeba.

Ten CH-R póki jest na gwarancji bym lał tylko i wyłącznie TGMO jakie zaleca producent a nie ASO.
 
Podejrzewam tylko pewne właściwości olejów tgmo, a po jeździe testowej corolla hybryda jestem prawie ich pewny.
Chodzi o bardzo wysoki indeks lepkości oleju 0w20 Toyoty, który ma wartość w okolicy 220.
Wiąże się to z kv40 na poziomie 30-32 cst, podczas gdy podlinkowane Shell osiąga klasyczne 47cst i vi160.
Tylko pytanie jaki VM stosuje blender robiący oleje dla toyoty?
Jeśli jakiś dobry, to niskie kv40 w połączeniu z wysokim VI jest super, właśnie ze względu na cykl pracy silnika spalinowego w hybrydzie tj. częste rozruchy.
Tylko jak sprawdzić jakość tego VM poza SSI?
Czy nie ma tendencji do osadzania zanieczyszczeń, chyba że testy pod GF-6A coś gwarantują.
 
Back
Top