• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Toyota Genuine Motor Oil 5W-30 Fuel Economy

Toyota Genuine Motor Oil 5W-30 Fuel Economy

Analiza ufundowana dzięki hojności:
@Skiper , @mleo , @Hlava , @Falibor , @jerseyAdmin, @soszo , @GreG oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Olej do analizy udostępnił: @Hlava . Dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA A5/B5
  • API SL/CF
toyotaTGMO-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100 stopniach Celsiusza pośrodku przedziału.
  • Indeks lepkości 160 - stosunkowo niski, chociaż nadal w "normie". Zapewni odpowiednią lepkość w granicach parametrów eksploatacyjnych silnika.
  • Pakiet dodatków bogaty w wapń w związku z czym nie jest to olej do nowoczesnych silników TGDI narażonych na występowanie LSPI. Spora ilość cynku i fosforu jako głównych dodatków przeciwzużyciowych. Bor - dodatek wielofuncyjny, moze pelnic np. wlasciwosci dyspergujace, natomiast krzem środek przeciwpienny.
  • TBN 8,1 - nieznacznie powyżej wymogów dla normy A5/B5 (>8), zapewni wystarczające zabezpieczenie przed zakwaszeniem oleju
  • Wg MSDS olej oparty jest o wysokorafinowaną ropę naftową (grupa III+)

Podsumowanie:
Serwisowy olej Toyoty dedykowany silnikom starszych konstrukcji. lej dedykowany silnikom z wtryskiem pośrednim: wolnossących jak i doładowanych, benzynowych oraz wysokoprężnych. Biorąc pod uwagę cenę w serwisach Toyoty, czy nawet na wolnym rynku jako zamiennik polecamy Orlen MaxExpert F, ewentuanie Ford Formula F. Pakiet dodatków TGMO 5w30 jest prawie identyczny z tym stosowanym w rodzimym oleju. Największa różnica polega w ilości Ca/TBN. Oczywiście w zakresie danych. które pokazuje analiza.
 
Last edited by a moderator:
No i się oszukałem. Myślałem, że będzie tu bezpopiolowy dyspergator czyli olej bez boru. A tak to jest olej 1:1 z mazda oryginal ultra 5W30. Jeśli chodzi o pakiet dodatków
 
Dodam od siebie, że siarki trochę dużo w porównaniu do Eurola Fluence FE. Jakieś 2x więcej. Poza tym wygląda na dobry środek smarny nie tylko dla Toyoty.
 
No jest w msds i myślałem, że boru nie będzie jak w lotos aurum
 
Back
Top