• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota GR Yaris

Maro

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota GR Yaris
Marka samochodu
Toyota GR Yaris
Budżet/ile litrów
bez znaczenia / 4,3
Styl jazdy
Silnik
1.6i G16E-GTS
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE: 0W20, API: SN PLUS RC, SP RC, ILSAC: GF-6A
Jaki olej masz obecnie
Fabryczny
Dzień dobry
Silnik jest w trakcie docierania i około 1500-2000 km chciałem wymienić w nim olej. Auto nie jest i nie będzie upalane na torze, tylko standardowo jazda po mieście, nie kiedy poza miastem. Myślę że, co do lepkości to bym przyjął wg instrukcji, czyli 0W20. Jak chodzi o normy, to wypadało by chyba zastosować najwyższe API: SP RC, ILSAC: GF-6A. Na angielskim forum GR polecany jest olej RAVENOL DFE 0W20 USVO ale proszę się tym nie sugerować ;) Bardzo proszę poradę.
 
Ech, ludzie w PL zupełnie nie ufają producentom, nawet takim jak Toyota ... ;)
Osobiście bym poczekał z kombinacjami olejowymi do czasu, gdy silnik się nie dotrze/ułoży.
Pierwszą wymianę zrobiłbym po 5 tys km z płukanką oczywiście, drugą po 10 tys km.
Potem interwał 10 tys km i 20 lat eksploatacji masz z głowy.
Również z olejami bym nie kombinował - te 10 tys km na TGMO przejedź.
 
Jak zamierzasz takim autem kręcić się po mieście to zbadaj dokładnie temat przedostawania się paliwa do oleju żeby przypadkiem te 0w20 nie zrobiło się 0w16 albo i niżej:) jeżeli producent dopuszcza wyższe lepkości to bym osobiście zastosował coś szczebel wyżej.
 
Trochę szkoda tego wozu na kręcenie się po mieście :) Ale ja bym zrobił jak sugeruje @SACZI i został na oleju Toyoty - to są dobre oleje, a Toyka raczej dobrze dobrała lepkość biorąc pod uwagę że GR to w sumie wóz na tor. Tylko po dotarciu, po drugiej wymianie zrobiłbym analizę czy za bardzo nie podlewa paliwem i wtedy ewentualnie kombinował z doborem innego środka smarnego. Chociaż może nie być potrzeby.
 
Czyli jak rozumiem, po dotarciu silnika mam wymienić olej na TOYOTA 0W20 ADVANCED FUEL ECONOMY EXTRA z najniższą dopuszczalną normą dla tego silnika - SN PLUS. Czy może ktoś jeszcze coś się wypowie? Dzięki
 
Czyli jak rozumiem, po dotarciu silnika
Nie po dotarciu, a na okres docierania/układania.
Jeżeli coś z silnikiem ma się stać, to właśnie podczas początkowej eksploatacji.
Później to już loteria/przypadek.
A jak ż go sobie "dotrzesz", wtedy "baw się olejami" dowoli.
 
Back
Top