• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota GT86 FA20 jaki olej

xaviusz

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota GT86 2.0 boxer
Marka samochodu
Toyota GT86
Budżet/ile litrów
300zł / 6l
Styl jazdy
Silnik
FA20
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20/5w30
Witam serdecznie forumowiczów.
Tworzę nowy temat z pytaniem na temat oleju do silnika mojego samochodu ponieważ nie ma innego wątku odnośnie tego motoru. Silnik to 2.0, czterocylindrowa wolnossaca benzyna typu boxer od subaru. Producent zaleca olej 0w20 lub 5w30 i taki mam zamiar lać. 0w20 zima 5w30 lato. Jest to wysokoobrotowy motor i kręci się do ok 7600rpm. Autko służy jako daily i do jazdy normalnej lecz wiadomo że czasem kusi i zdarza się pojeździć blisko czerwonego pola. Prosiłbym o dobranie oleju z najlepszymi parametrami które zabezpieczą wrażliwe panewki w tym motorze.
Pozdrawiam
 
Przede wszystkim zapomnij o micie różnych lepkości na lato i zimę.
Temperatura oleju ma się nijak do temperatury otoczenia, bo to komputer w pewnym sensie nią steruje.
Więc, decydujesz się albo na 0w20, albo na xW30 i na tym jeździsz.
Wybór konkretnej lepkości możesz uzależnić choćby od sposobu eksploatacji.

Gdybym ja miał decydować się na jakąś lepkość, postawiłbym na sae30 i na tym jeździł cały rok.

Propozycje olejów - idziemy na całość, czyli Amsoil Signature Series.
Masz do wyboru wszystkie lepkości, czyli 0w20, 0w30 i 5w30.
Oleje potężne i bardzo dobre oraz drogie.
Akurat za 6L wyjdzie w okolicach 300pln.
 
To Toyka, więc tam pewnie oryginalnie wymagana norma ILSAC GF-5 patrząc na rocznik. Wg mnie można lać cały rok 0W-20. Japonia ma pełen przekrój klimatów: w północnej części Hokkaido morze potrafi zamarznąć :D, z kolei Kiusiu to klimat podzwrotnikowy, jest tam goręcej i bardziej wilgotno niż u nas. No, ale jeżeli chcesz dwie lepkości, to twój wybór. Dopóki trzymasz się wytycznych producenta będzie ok.

Co do oleju, to gdyby nie cyrki z Eneosem w Polsce poleciłbym ci właśnie ten olej. Ale obecnie coraz ciężej je kupić, praktycznie zniknęły z rynku więc nie ma co.

Hmm, Amsoil OE Motor Oil - są wersje i 0W-20 i 5W-30, jedne z niewielu olejów tego producenta z oficjalną certyfikacją API (mają "słoneczko". Możesz też pomyśleć o szwajcarskich Midlandach: Crypto4 (0W-20) i Crypto3 (5W-30). Mamy ich analizy - fajne oleje.

Poleciłbym ci Motula 300V, tu także są wersje 0W-20 i 5W-30 - ale hajs się nie będzie zgadzał bo 6 litrów to już okolice 360-380 złotych.
 
0w20 cały rok, AMSOIL jak najbardziej.
Jeszcze bym zerknął w kierunku Mobil ESP X2 0w20, który ma najważniejsze aktualne specyfikacje i aprobaty.

Nie przywiązujmy się do kraju pochodzenia, to jest samochód globalny, na wszystkie rynki.
Tak jakby pisać że GT86 to przecież Subaru, a Subaru ma napęd 4x4, więc używany głównie w mroźne, śnieżne zimy.


Pozdrawiam,
 
Szedł bym w stronę 5w30 zeby miec zapas lepkości w przypadku rozcieńczenia oleju paliwem. Jak amsoil to tylko signature series i bedzie to jeden z najlepszych wyborów do tego silnika.
 
Dziękuje za podpowiedzi i porady. Myślę że wybiorę polecanego przez większość Amsoil Sygnature Series jednak dalej zastanawiam sie nad lepkością bo widzę że opinie są podzielone. Czytałem że silnik posiada wąskie kanały olejowe i lepszy jest rzadszy olej 0w20 szczególnie w zime przy rozruchu żeby szybciej się nagrzał i rozprowadził po arterii olejowej. Z drugiej strony 5w30 lepiej chroni w wyższych temeperturach a motor lubi się kręcic wysoko i temperatura oleju jest bardzo wysoka. Z racji iż polecacie jeździć cały rok na jednej lepkości muszę się zastanowić i wybrać odpowiednią lepkość.
 
Z drugiej strony 5w30 lepiej chroni w wyższych temeperturach a motor lubi się kręcic wysoko i temperatura oleju jest bardzo wysoka.

To nie tak, jeśli olej ma zbyt niską lepkość niż przewidział producent to rzeczywiście ochrona w wyższych temperaturach może być gorsza, ale jeśli silnik jest skonstruowany pod 0w20 (a jest) to nawet w wysokich temperaturach będzie bardzo dobrze chronił silnik. Teoretycznie może być nawet lepszy od 5w30, bo lepszy przepływ lepiej odbiera ciepło z węzłów tarcia.

PS
0w20 nie jest rzadszy, tylko mniej lepki a to różnica.
 
Last edited:
Czasami warto zwiększyć lepkość między innymi z powodu ewentualnego rozcieńczenia z paliwem, ale to jest wróżenie z fusów, na to pytanie odpowie analiza.
 
warto zwiększyć lepkość między innymi z powodu ewentualnego rozcieńczenia z paliwem, ale to jest wróżenie z fusów, na to pytanie odpowie analiza.
Tak jest, tym bardziej, że Amsoil SS 5w30, to olej lekkobieżny i o tylko nieznacznie wyższych lepkościach niż 0w20.

@xaviusz, więc decyduj, bo jaki olej wlejesz, powinno być dobrze.
No i wymiana - co 10 tys km powinno być OK.
Trochę szkoda tego Amsoila po takim przebiegu zlewać (bo to drogi olej), ale ze względu na panewki, można to zaakcptować.
 
Skoro porducent dopuszcza olej 5w30, to bym sie nie zastanawial. To jest silnik na bezposrednim wtrysku, wiec jest prawie pewne, ze benzyna znajdzie sie w oleju, a ile jej bedzie to zalezy od sposobu użytkowania. Amsoil to olej lekkobieżny i bliżej mu do sae20 niz sae40, w dodatku na bazie pao, wiec rowniez w zimie zapewni bardzo dobrą plynnosc podczas zimnych startów.
 
Mam 2 Klientów, którzy w tym aucie używają Millers CFS 0W20 i sobie chwalą. Jedno auto regularnie bierze udział w próbach sportowych (bardziej amatorskich ale auto dostaje ostro w palnik).
 
Panowie, żeby nie powielać tematu to tez dobry wybór? Również zima do tego auta?
edit.
Eneos 5w30 SUSTINA


Nie podajemy linków do ofert!
Saczi
 
Last edited:
To Toyka, więc tam pewnie oryginalnie wymagana norma ILSAC GF-5 patrząc na rocznik. Wg mnie można lać cały rok 0W-20. Japonia ma pełen przekrój klimatów: w północnej części Hokkaido morze potrafi zamarznąć :D, z kolei Kiusiu to klimat podzwrotnikowy, jest tam goręcej i bardziej wilgotno niż u nas. No, ale jeżeli chcesz dwie lepkości, to twój wybór. Dopóki trzymasz się wytycznych producenta będzie ok.

Co do oleju, to gdyby nie cyrki z Eneosem w Polsce poleciłbym ci właśnie ten olej. Ale obecnie coraz ciężej je kupić, praktycznie zniknęły z rynku więc nie ma co.

Hmm, Amsoil OE Motor Oil - są wersje i 0W-20 i 5W-30, jedne z niewielu olejów tego producenta z oficjalną certyfikacją API (mają "słoneczko". Możesz też pomyśleć o szwajcarskich Midlandach: Crypto4 (0W-20) i Crypto3 (5W-30). Mamy ich analizy - fajne oleje.

Poleciłbym ci Motula 300V, tu także są wersje 0W-20 i 5W-30 - ale hajs się nie będzie zgadzał bo 6 litrów to już okolice 360-380 złotych.
Co to za problem z Eneosem? Używam go i zaczynam się martwić.
 
@Qbishon - w tamtym czasie był problem z dostępnością, importer zamknął swoją stronę i nie do końca było wiadomo czy Eneos będzie jeszcze w Polsce oficjalnie dystrybuowany. Obecnie już nie ma problemu, jest nowy importer :)
 
Back
Top