• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Prius II

spy

Użytkownik
Samochód
Ford Galaxy 2.3 DOHC
Marka samochodu
Toyota
Budżet/ile litrów
130zł / 4L
Styl jazdy
Silnik
1.5 NHW2
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 API SJ, API SL „Energy-Conserving” lub olej wielosezonowyz certyfikatem ILSAC
Jaki olej masz obecnie
5w30 Total Quartz
Witam,
zastanawiam się nad wyborem oleju do hybrydy. Samochód głównie porusza się po mieście na dość krótkich trasach. 90% po mieście bryka nie posiada LPG. Póki co jeździ na 5w30 od Total Quartz.
Według producenta takie są wymagania:
20W-50 / 15W-40-
Olej wielosezonowy API SJ lub API SL.

10W-30 / 5W-30
Olej wielosezonowy API SJ ze specyfikacjà „Energy-Conserving”,
API SL ze specyfikacjà „Energy-Conserving” lub olej wielosezonowy z certyfikatem ILSAC.
 
SJ/SL-EC to będzie ciężko dostać, nie wiem czy ktoś w Europie takie robi, a też nie sądzę żeby ktokolwiek sprowadzał. Nigdy, szczerze mówiąc, nie widziałem w Polsce "pączusia" API z dopiskiem Energy Conserving. Zwykłe SJ albo wyżej bez problemu dostaniesz.

Wg mnie powinieneś szukać nowszych następców tych norm czyli API SN-RC i API SP. Obie są kompatybilne wstecz czyli są zamiennikami SJ-EC.

Co do propozycji to w założonym budżecie będzie chyba tylko Orlen Dex1 5W-30. Wszystko inne będzie droższe. Orlena można dostać tylko w jednym sklepie na Ale Drogo, my stamtąd braliśmy do analizy, poza tym olej widmo. Analizę Dexa mamy na forum, możesz się zapoznać:


Możesz spróbować poszukać Millersa XF LSPI 5W-30 w litrowych butelkach. Potrzebujesz 4 litry to powinieneś się wyrobić w budżecie kupując cztery butelki po litrze - na szybko jak przejrzałem internety to są po mniej więcej 32-35 złotych za litrową butlę.
 
Rekomendacja Toyoty:
1618062807800.png


Ze względu na to, że samochód hybryda, trzymajmy się z doborem oleju wokół lepkości 5w30.
Pierwszym wyborem powinien być OEM Toyota 5w30 Fuel Economy A5/B5, API SL/CF.
Drugim wszelkie oleje z normą A5/B5 począwszy od Lotosów/Orlenów z tą normą, Ford Formula F, poprzez Shell, Total, Castrol, Mobil, ...
Trzecim absurdalnie drogi Amsoil, czy nieznacznie tańszy któryś z Ravenoli USVO.

Jak chcesz odbiegać od zaleceń Toyoty (nie za dużo), proponuję Shel Helix Ultra 5w30 lub 5w40. Ten drugi lepkości ma tylko nieznacznie powyżej granicy 5w30.

Wybór w przypadku Toyoty jest tak naprawdę kwestią kwoty, preferencji co do marki czy designu baniaka. ;)
 
Back
Top