• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris III Hybrid 2015

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Marka samochodu
Toyota Yaris Hybrid
Budżet/ile litrów
3,7 litra(butla 4 litrowa)
Styl jazdy
Silnik
1.5
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20
Jaki olej masz obecnie
TGMO 0W-20 HYBRID
Cześć,

Pacjent to Toyota Yaris Hybrid z 2015 roku. Przebieg 24 tys. km. Od nowości w ASO był zalewany TGMO 0W-20 HYBRID. Jesteśmy drugim właścicielem od marca 2020. Wchodzi do niego 3,7 litra z filtrem. Z racji tego, że w garażu mam kanał to mam zamiar sam zmieniać olej. Silnik wolnossący 1,5 pracujący w cyklu Atkinsona, prosty jak budowa cepa z łatwym dostępem do wymiany oleju. Jazda wokół komina, lokalnie. Samochód używany przez moją matkę, więc jazda normalna/powolna bez szaleństw. Na pewno zostanę przy 0W-20, tylko co może być dobrą alternatywą dla TGMO? Na pewno nie olej od marek/firm, które nie mają jasnej sytuacji na rynku, nie mają zaplecza badawczego a mianują siebie jako markę premium olejową np. AMSOIL, Ravenol, Royal Purle, itp. - hmm, wsadziłem patyk w mrowisko?:) Czy po prostu zostać przy TGMO 0W-20 HYBRID, tylko we własnym zakresie go kupować? Nie wiem, może Shell'a Ultra? Jaki by to olej nie był to i tak będzie tańszy od hydrokraka TGMO.
 
Witam,

Miałem sam zmieniać po roku olej, ale znowu tego nie zrobię. Znowu umówiłem się w ASO na zmianę 10 stycznia. Cena brutto 320 złotych za TGMO 0W-20. Z tego co widzę będzie to o 6 złotych drożej niż rok temu. Moim zdaniem, póki co nie ma sensu zmieniać olej samemu. Koszt oleju duży jakby to miałby być TGMO 0-W20 w "normalnej" cenie, do tego koszt filtra. Do tego coś trzeba zrobić ze starym olejem... Wożenie po jakiś CPN'ach, czy z łaski swojej przyjmą go to nie chce mi się. Czy coś zaoszczędzę jakbym sam wymienił? Pewnie tak, ale nie na tyle dużo, żeby to się opłaciło. Mam w garażu kanał. Yaris robi rocznie 4-5 tys. km. Niby mało i na tym oleju można jeszcze pojeździć, ale wyznaję zasadę 10k km, albo rok czasu, co wypadnie pierwsze.
 
Fakt, wymiana samemu to trochę babrania, jeden to lubi drugi nie.
Zaletą jest to że możesz sobie zrobić płukankę, zlewasz gorący olej i możesz poczekać pół godziny aż wszystko spłynie. W ASO poczekają raczej 5 minut, i nie masz pewności czy twój wóz nie poczeka w kolejce i zleją olej na zimno.
Olej bez łaski oddasz w PSZOK. Trzeba tam podjechać, no ale cóż...
 
Także nie chcę zmieniać w "mirkowych" warsztatach. To już w ogóle bez sensu. Wolę ASO. Do tego w białostockim ASO wszystko widać co robić mechanik. Kto był to wie, że cały warsztat widać za dużym przeszkleniem, gdzie jest poczekalania dla klientów. Można sobie siedzieć w fotelu i patrzeć co wyprawia mechanik ;]. Kto ma szczęście to chyba 2 stanowiska są przy samej szybie to już wogóle pod nosem samochód. Pozostaję przy TGMO 0W-20 mimo niezbyt dobrych opinii o tym oleju.
 
Ja za to za aso nie przepadam ,ceny z kosmosu, wole sam wymienić na podjeździe w cpn lub na bazie PKS.
 
Także nie chcę zmieniać w "mirkowych" warsztatach. To już w ogóle bez sensu. Wolę ASO. Do tego w białostockim ASO wszystko widać co robić mechanik.
W "mikrowych" warsztatach zmianę oleju przeprowadza przeważnie mechanik co już coś tam umie, w przeciwieństwie do ASO, gdzie takich czynności dokonuje przeważnie praktykant.
W białostockim ASO (co prawda innej marki, ale za to premium) mojemu znajomemu tak przeprowadzili przegląd, że ledwo zdążył wyjechać za bramę i silnik skończył żywot, bo zapomnieli zalać go olejem po spuszczeniu starego..

Co do marki oleju, to osobiście jestem fanem Mobil 1.
 
Stety, czy niestety oleju w ASO już nie będę zmieniać, czyli TGMO 0W-20. Bez wchodzenia w szczegóły dlaczego. Tutaj mam pytanie do znawców olejowych. Jak dobrze wyczytałem norma jakości SP jest wstecznie kompatybilna z SN? Norma jakości ILSAC GF-6A jest wstecznie kompatybilna z ILSAC GF-5? W planie mam zastąpić TGMO 0W-20 olejem Shell Helix HYBRID 0W20 API SP ILSAC GF-6A. Baza oleju wykonana jest w technologii PurePlus, czyli GTL. To chyba dobrze? Na inne lepkości nie przechodzę. Producent do tego silnika rekomeduje 0W-20 i nic innego. Awaryjnie można zalać 5W-30, ale należy przy następnej wymianie wrócić do 0W-20.
Czy przechodząc z HC TGMO na inną markę w tym olej na bazie GTL warto wykonać płukankę? Jeżeli tak to bym poprosił co miałbym kupić. Cena za bardzo nie gra roli, bo to i tak nie jest jakiś duży wydatek. Silnik ma przejechane 34 tys. km(7 lat), zmiana oleju raz w roku co odpowiada 4-5 tys. km.

Podrzucam screenshota z specyfikacji technicznej oleju. Sugerując się tylko tym opisem producenta olej jest ok, czy macie jakieś obiekcje?

Screen Shot 2022-08-03 at 18.30.07.png
 
Last edited:
Shell/Mobil/Amsoil z normami API SN+/SP, ILSAC GF5/6 możesz lać na przemian.
Płukankę używaj przy każdej wymianie, jako normalną procedurę serwisową, a nie jak "egzorcyzmy".
 
Nie mam żadnej wiedzy o płukankach. Wiem, że są jakieś tam postojowe i trasowe, czy coś w ten deseń. To jaką zastosować do takiego silnika płukankę? Marka i oznaczenie producenta.
 
Ja stosuję Archoil 2820.
Wiem, że w hybrydzie trzeba zadbać o ciągłą pracę silnika przez 10-15 minut, bo silnik lubi się wyłączać.
 
No to jedynie zabawa z płukankami zimą, jeżeli to ma być jakaś postojowa. Latem nie ma możliwości wymusić pracę silnika spalinowego kiedy i ile nam się podoba. Silnik żyje swoim życiem. Zimą odpala się silnik, żeby nagrzać kabinę i pracuje dość długo i często. Mało tego, jak silnik się odpali to na postoju potrafi wkręcić się na bardzo wysokie obroty - głównie jak trzeba doładować prawie wyładowany akumulator trakcyjny. Podczas jazdy też to się dzieje. Czasami obroty nie są adekwatne do jazdy. Czytam, że płukanki powinny popracować na niskich obrotach. Chyba tutaj płukanki całkowicie odpadają @SACZI?

Wracając do tabelki co wkleiłem. Wszystko tam w porządku odnośnie specyfikacji oleju? Czy szukać coś innego? cc: @poziom1989
 
Last edited:
Zerknąłem do instrukcji tego wozidełka i wymagany jest olej API SN-RC lub ILSAC GF-5 lub ACEA A5/B5. Czy nowa norma jakości API SP całkowicie zastępuje SN-RC?
 
@emigrant
Tak , zawsze klasa wyższa spełnia normy wszystkie poniższe.
W do datku ma islac GF 6

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Czy to jest normalne, że ten olej Shell Helix Hybrid 0W-20 nie ma logotypów API SP i ILSAC GF6A? Ma tylko w prostokąciku napisane SP i GF-6A. To nie jest wymagane?
 
nie ma logotypów bo nie zapłacił za to, gdyż na europę raczej firmy skupiają się na europejskich normach czyli ACEA, ale skoro deklaruje że spełnia, to spełnia. Taki koncern jak Shell jest na pewno wiarygodny i nie pozwolili by sobie na tego typu wtopę.

Na płukankach postojowych od Archoila czyli AR2820 i Oilsyn Power Flush możesz spokojnie jeździć do godziny czasu na obrotach do 3 tys. i nic się złego nie stanie.

Lej śmiało tego Shella, uważam że jest to bardzo dobry wybór.
 
Shell na GTL ma swoje niewątpliwe zalety. Trudno o lepszy wybór w tej kategorii cenowej. Śmiało możesz stosować. Tylko warto kupić z pewnego źródła
 
Na płukankach postojowych od Archoila czyli AR2820 i Oilsyn Power Flush możesz spokojnie jeździć do godziny czasu na obrotach do 3 tys. i nic się złego nie stanie.
Hybryda Toyoty nie ma obrotomierza. Tam silnik żyje własnym życiem i nawet na postoju silnik może się rozkręcić grubo ponad 3 tys. jak zajdzie taka potrzeba. Tak naprawdę nie wiadomo do ilu rpm te silniki się rozkręcają. Raczej z płukanek rezygnuję.
Post automatically merged:

nie ma logotypów bo nie zapłacił za to, gdyż na europę raczej firmy skupiają się na europejskich normach czyli ACEA, ale skoro deklaruje że spełnia, to spełnia. Taki koncern jak Shell jest na pewno wiarygodny i nie pozwolili by sobie na tego typu wtopę.
To czemu nie ma na tym oleju normy europejskiej ACEA? Jest tylko API i ILSAC.
Post automatically merged:

Shell na GTL ma swoje niewątpliwe zalety. Trudno o lepszy wybór w tej kategorii cenowej. Śmiało możesz stosować. Tylko warto kupić z pewnego źródła
Cena za bardzo nie gra roli - to tylko 3,7 litra z filtrem. Bardziej mnie interesuje dobrze dopasowany olej do tego silnika. Silnik to mocno odprężony wolnossak 1,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona. Chyba 70, czy 75 HP. To mało jak na 1,5 litra. Razem z MG1 i MG2 generują moc jakieś 100 HP.
 
Last edited:
mimo tego że nie ma obrotomierza to i tak wrzuciłbym tam płukankę AR2820, przecież to na słuch można wziąć też jak silnik pracuje, nie musisz też jej trzymać godzinę czasu, wlać, zrobić rundkę do sklepu po czteropak i powrót, od razu wjazd na kanał i zmiana oliwy. Swoją drogą to wątpię żeby on się na postoju kręcił nie wiadomo jak bardzo.
 
Bywało, że na postoju wpadał na bardzo wysokie obroty. Trudno ocenić na ile rmp, ale dość wysoko. To nie ma znaczenia, czy postój, czy jedziesz - możesz jechać 30 km/h a silnik wpadnie na bardzo wysokie obroty, bo potrzebuje na tę chwilę do czegoś. Głównie jak musi ładować akumulator trakcyjny. Głównie chyba zimą jak w tym samym momencie musi ładować aku i nagrzać się, żeby szło ciepło do kabiny. Nie wiem jak nowe hybrydy Toyoty, ale on nie ma grzałki. Nowe chyba też nie, tylko nowe mają dodatkowo odzysk ciepła ze spalin. W nim nawet klimatyzacja jest elektroniczna. W sumie logiczne... jak się jedzie na EV to klima musi pracować dalej. Olej do sprężaki musi być dielektryczny.
 
A toyota nie ma trybu serwisowego ? Brat w Lexusie używał plukanki i w trybie serwisowym ( może na yt albo na jakimś forum jest procedura uruchomienia takiego trybu ) można uruchomić sam silnik spalinowy.
 
Back
Top