• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris III Hybrid 2015

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Marka samochodu
Toyota Yaris Hybrid
Budżet/ile litrów
3,7 litra(butla 4 litrowa)
Styl jazdy
Silnik
1.5
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20
Jaki olej masz obecnie
TGMO 0W-20 HYBRID
Cześć,

Pacjent to Toyota Yaris Hybrid z 2015 roku. Przebieg 24 tys. km. Od nowości w ASO był zalewany TGMO 0W-20 HYBRID. Jesteśmy drugim właścicielem od marca 2020. Wchodzi do niego 3,7 litra z filtrem. Z racji tego, że w garażu mam kanał to mam zamiar sam zmieniać olej. Silnik wolnossący 1,5 pracujący w cyklu Atkinsona, prosty jak budowa cepa z łatwym dostępem do wymiany oleju. Jazda wokół komina, lokalnie. Samochód używany przez moją matkę, więc jazda normalna/powolna bez szaleństw. Na pewno zostanę przy 0W-20, tylko co może być dobrą alternatywą dla TGMO? Na pewno nie olej od marek/firm, które nie mają jasnej sytuacji na rynku, nie mają zaplecza badawczego a mianują siebie jako markę premium olejową np. AMSOIL, Ravenol, Royal Purle, itp. - hmm, wsadziłem patyk w mrowisko?:) Czy po prostu zostać przy TGMO 0W-20 HYBRID, tylko we własnym zakresie go kupować? Nie wiem, może Shell'a Ultra? Jaki by to olej nie był to i tak będzie tańszy od hydrokraka TGMO.
 
Wracając jeszcze do normy SN-RC(Resource-Conserving). Co to za dziwaczna norma i po co ona powstała? Czemu ten silnik wymaga tej normy? Za bardzo nie można o tym coś sensownego się doczytać. O ile wiem po co powstało "SN plus" to nie wiem po co SN-RC.
Post automatically merged:

A toyota nie ma trybu serwisowego ? Brat w Lexusie używał plukanki i w trybie serwisowym ( może na yt albo na jakimś forum jest procedura uruchomienia takiego trybu ) można uruchomić sam silnik spalinowy.
Nie mam pojęcia, czy coś takiego da się zrobić.
 
Oleje 0w20 to żaden wynalazek. Od tego trzeba zacząć. Japończycy stosują te lepkości już od lat 80.
 
Hehe... nie chodziło mi o lepkość oleju tylko o markę. Podobno mocno podrabiany jak Shell.
 
To kupuj u autoryzowanego dystrybutora.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
@Hlava Tak, wiem. Bardziej mi chodzi o zjawisko i skalę podróbek Shella, czy Motula. To chyba problem bardziej zza wschodniej granicy. U nas chyba w miarę jest bezpiecznie bez względu od kogo się kupi. Lepiej kupić od autoryzowanych dystrybutorów.
 
Jakieś doświadczenia olejowe z marką Penrite? Na moją listę trafił ich olej ENVIRO+ 0W-20( https://penriteoil.com.au/products/enviro-0w-20-full-syn ). Co go wyróżna to jest certyfikowany przez API i ILSAC. O ile te certy są coś warte... https://penriteoil.com.au/api-approvals

Jeszcze jedna kwestia. Z racji zmiany TGMO na inną markę zastosuję filtr oleju Amsoil EA15K09. Niby bardzo dobrze filtruje, lepiej od celulozowych filtrów. 3x droższy(59 zł) od Manna W 68/3(20 zł), ale tak sobie eksperymentalnie kupię jako fanaberia. A może jednak bardzo dobry wybór?
 
Last edited:
Potwierdzają zgodność z normami. Są coś warte, ale też nie ma co przesadzać. Zależy czego się potrzebuje.

Co do Penrite to taki Orlen tylko z Australii więc drogi - transport, cła, podatki i nie wiadomo co jeszcze. Za to mają dobry marketing. Ich topowe oleje (10Tenths) są fajne, ale reszta to standard, to samo dostaniesz od dowolnego innego producenta za mniejsze pieniądze.
 
Ok, to wykreślam z listy Penrite. Mam jeszcze na liście Amsoil Sygnature Series 0W-20. Spełnia wymagania producenta co do norm jakości, czyli SN-RC( Resource-Conserving ) i ILSAC GF-5. Amsoil(260 zł za galon) jest o 30 złotych droższy od Shell Helixa(230 zł) 4 litry. Shell ma najnowsze normy SP i GF-6A a Amsoil nie. Do tego Yarisa HSD właśnie wchodzi galon oleju 3,7 litra z filtrem, więc praktycznie nic by nie zostało Amsoila. Yaris robi 4-5 tys. km, więc nie ma i nigdy nie było żadnych dolewek na TGMO. Na tym przebiegu zerowy pobór oleju. W każdym razie nie widać tego na miarce/bagnecie.
 
Nie, szukam dobrego oleju i nie interesuje mnie, że jest to Yaris. Przynajmniej, żeby dobrze zastąpił TGMO. W Twojej Astrze silnik pewnie jest jeszcze większym gównem niż ten silnik Toyoty a lejesz do niego olej klasy premium SS 0W-20. Może napiszesz, czemu nie Gulf za 25 pln/l?
 
Nie szukam oleju po kolorze etykiety ani po opakowaniu. Przeleć ten temat albo Meganki. Wklejałem parametry techniczne od producenta oleju i jakie spełnia normy jakościowe a nie obrazki butelek... Nie pieprz mi tu głupot, że szukam oleju po kolorze butelki, czy etykiety. Jak wiesz dlaczego zalałeś olej SS do paździerzowego silnika, który nie wymaga ani takiej klasy ani takiej lepkości to napisz. Może być językiem technicznym jak potrafisz.
 
Back
Top