• W ciągu najbliższego tygodnia na forum będę dokonywał generalnych porządków i przemeblowania. Tematy mogą znikać, być łączone albo przenoszone. Częśc będzie zamknięta i zarchiwizowana, żeby odciążyć bazy danych od przetwarzania dużych tematów. Przepraszamy za utrudnienia :)
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris III Hybrid 2015

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Marka samochodu
Toyota Yaris Hybrid
Data produkcji
2015
Silnik
1.5
Jaki olej masz obecnie
TGMO 0W-20 HYBRID
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20
Budżet/ile litrów
3,7 litra(butla 4 litrowa)
Styl jazdy
  1. Część w trasie, część po mieście
Cześć,

Pacjent to Toyota Yaris Hybrid z 2015 roku. Przebieg 24 tys. km. Od nowości w ASO był zalewany TGMO 0W-20 HYBRID. Jesteśmy drugim właścicielem od marca 2020. Wchodzi do niego 3,7 litra z filtrem. Z racji tego, że w garażu mam kanał to mam zamiar sam zmieniać olej. Silnik wolnossący 1,5 pracujący w cyklu Atkinsona, prosty jak budowa cepa z łatwym dostępem do wymiany oleju. Jazda wokół komina, lokalnie. Samochód używany przez moją matkę, więc jazda normalna/powolna bez szaleństw. Na pewno zostanę przy 0W-20, tylko co może być dobrą alternatywą dla TGMO? Na pewno nie olej od marek/firm, które nie mają jasnej sytuacji na rynku, nie mają zaplecza badawczego a mianują siebie jako markę premium olejową np. AMSOIL, Ravenol, Royal Purle, itp. - hmm, wsadziłem patyk w mrowisko?:) Czy po prostu zostać przy TGMO 0W-20 HYBRID, tylko we własnym zakresie go kupować? Nie wiem, może Shell'a Ultra? Jaki by to olej nie był to i tak będzie tańszy od hydrokraka TGMO.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Olej SS 0W-20 sprawi, żeby "panewka nie wyszła wydechem"? 🤣
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
@emigrant, widzę że czytasz forum, ale za bardzo nie rozumiesz wszystkich kwestii.
A piszemy je językiem, powiedzmy, pół-technicznym, żeby ludzie nietechniczni coś z tego zrozumieli...

Generalnie chodzi o to, że Twój silnik, jak każdy Toyoty zadowoli się absolutnie każdym olejem.
W Twoim przypadku wystarczy się trzymać 0w20 i najnowszych norm API/ILSAC.
Masz świetne oleje do wyboru, a Ty szukasz gdzieś po australi egzotyki ...
Począwszy od TGMO, na których Toyoty grube setki tys km pokonują, po zamienniki czołówki światowej, czyli Shell i ExxonMobil.
Podpowiadam:
- Shell Helix Ultra SP 0w20 i/lub Shell Helix Hybrid 0w20
- Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0w20
Tyle, i nic więcej.
Wybieraj, która bańka bardziej Ci się podoba.

Z mojej strony EOT.

PS
A ja wlałem 0w20 do silnika, @poziom1989 0w16, bo kilku takich na forum chciało, żebyśmy się uwiarygodnili w tym co piszemy o olejach niskiej lepkości.
Ja po przejechanym interwale wracam do 5w30, bo mam już zakupiony olej. 300PLN droga nie chodzi.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
O, widzę, że temat wyczyszczony z rozmowy "flitrowej" 👍 W sensie przeniesiony do tematu filtrów.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Dziś przyjechał Shell Helix Hybrid 0W-20. Wyprodukowany w Hiszpanii. Data produkcji butelek i rozlania to październik 2021. Kupiony od autoryzowanego dystrybutora. Zakrętki były zabezpieczone taśmą klejącą. Nie było żadnego wycieku z żadnej butelki. Od tego roku żegnam się z TGMO 0W-20. Mam nadzieję, że to dobra decyzja...

Tak jak widać na butelce nie ma informacji, że olej został wykonany w technologii PurePlus, czyli na bazie GTL. Jedyna wzmianka o PurePlus jest w dokumentacji technicznej oleju. Producent też potwierdza, że olej jest na bazie GTL. Po prostu marketingowo nie zamieścili tej informacji.
Screen Shot 2022-09-08 at 19.05.56.png


Pytałem producenta dlaczego na ich butelkach nie ma tych nowych znaków/logotypów API SP i ILSAC GF-6A. Taką uzyskałem odpowiedź:

Dzień dobry,

na opakowaniu olejów Helix Hybrid 0W-20 nie ma logo API ani ILSAC - olej ten spełnia wymagania podanych specyfikacji, co na podstawie autocertyfikacji zezwala na przywoływanie odpowiednich norm na opakowaniu oraz stosowanie oleju, gdy normy są wymagane przez producentów samochodów.

Aby odpowiednie loga API i ILSAC wystepowały na opakowaniu konieczne jest dodatkowe zdobycie certyfikatu Amerykańskiego Instytutu Naftowego.

IMG_1166.JPG

IMG_1167.JPG

IMG_1169.JPG


IMG_1170.JPG
 

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Ciekawe. Nie wiedziałem , że Shell ma własny zakład produkcyjny w Hiszpanii. No chyba, że nie ma i ktoś to dla nich robi.
 

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
Może przejście na pełen syntetyk może być bardziej szkodliwe? Tutaj pytanie, czy to już nie będzie próba udawania mądrzejszego od inżynierów Toyoty? Za bardzo nie znam się nie olejach, ale nie może być takiej sytuacji, że lepszy jakościowo olej, może bardziej zaszkodzić dla silnika niż ten który został zostosowany przez inżynierów projektujących silnik?
Jak za bardzo się nie znasz, to może po prostu nie zabieraj głosu w temacie? I nie będę dociekał, jak lepszy jakościowo olej, może zaszkodzić...
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Tutaj pytanie, czy to już nie będzie próba udawania mądrzejszego od inżynierów Toyoty? Za bardzo nie znam się nie olejach, ale nie może być takiej sytuacji, że lepszy jakościowo olej, może bardziej zaszkodzić dla silnika niż ten który został zostosowany przez inżynierów projektujących silnik? Mimo, że oba są 0W-20? Tutaj już chyba wchodzimy w szczegółowe parametry oleju...
Nie będzie. Inżynierów przy projektowaniu silnika nie obchodzi "jakość" oleju, tylko parametry. Wyrażone pod postacią norm. Inżynier nie bada czy olej ma HTHS taki, a ccs inny. On bierze normę i jeżeli wg obliczeń a później w testach silnikowych wyjdzie, że najlepszy jest np. 0W-20 API SP to każdy(!) olej z taką normą i w takiej lepkości będzie dobry. Baza, producent i t.d. nie mają znaczenia.
 
Top