• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris III Hybrid 2015

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Marka samochodu
Toyota Yaris Hybrid
Budżet/ile litrów
3,7 litra(butla 4 litrowa)
Styl jazdy
Silnik
1.5
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20
Jaki olej masz obecnie
TGMO 0W-20 HYBRID
Cześć,

Pacjent to Toyota Yaris Hybrid z 2015 roku. Przebieg 24 tys. km. Od nowości w ASO był zalewany TGMO 0W-20 HYBRID. Jesteśmy drugim właścicielem od marca 2020. Wchodzi do niego 3,7 litra z filtrem. Z racji tego, że w garażu mam kanał to mam zamiar sam zmieniać olej. Silnik wolnossący 1,5 pracujący w cyklu Atkinsona, prosty jak budowa cepa z łatwym dostępem do wymiany oleju. Jazda wokół komina, lokalnie. Samochód używany przez moją matkę, więc jazda normalna/powolna bez szaleństw. Na pewno zostanę przy 0W-20, tylko co może być dobrą alternatywą dla TGMO? Na pewno nie olej od marek/firm, które nie mają jasnej sytuacji na rynku, nie mają zaplecza badawczego a mianują siebie jako markę premium olejową np. AMSOIL, Ravenol, Royal Purle, itp. - hmm, wsadziłem patyk w mrowisko?:) Czy po prostu zostać przy TGMO 0W-20 HYBRID, tylko we własnym zakresie go kupować? Nie wiem, może Shell'a Ultra? Jaki by to olej nie był to i tak będzie tańszy od hydrokraka TGMO.
 
Kolego, ty chyba się bardzo przejmujesz, że zlewany olej nie jest słomkowożółty. A chyba chodzi o to żeby wiązał zanieczyszczenia z silnika, środowiskowe, itd. Nie powstają one wyłącznie z przebiegu km.

Chcesz wiedzieć więcej, zrób sobie UOA.
Tak 0w-16 to nie to samo co 0w-20, ma niższą lepkość.
 
Za bardzo nie wiedziałem, gdzie dać to info, więc wklejam w swoim temacie.

Nota prasowa Eneos Polska z 6 stycznia 2023r.:
W 2022 roku Toyota zmiażdżyła konkurencję
❗️

Jak wynika ze wstępnego podsumowania sprzedaży SAMAR, Toyota jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży nowych samochodów w Polsce.
Dlaczego o tym piszemy?
Bo silnik w każdym modelu Toyoty wyjeżdżającej z fabryki jest ORYGINALNIE ZALANY OLEJEM ENEOS
❗️

Aby tego było mało, każdy nowy japoński samochód jest fabrycznie „zalany” naszym olejem.

Z racji tego, że już nie korzystamy z usług ASO od 2022 i także zrezygnowaliśmy z TGMO 0W-20, bo jest bardzo drogi to wybór oleju jest już oczywisty przy następnej wymianie. Shell Helix HYBRID 0W-20 został zalany pierwszy i ostatni raz. Za rok Eneos Sustina 0W-20. Tak już pozostanie. Na tę chwilę Eneos Sustina 0W-20 kosztuje około 210 złotych. Cena całkiem ok jak za 4 litry. W sklepie Toyoty o ile pamiętam 5 litrów TGMO 0W-20 kosztuje 500 złotych...

Jest i nowszej generacji ich olej dla hybryd ENEOS X PRIME 0W-20 z API SP/RC, ILSAC GF-6A

Screen Shot 2023-01-21 at 00.24.06.png


Wskaźnik lepkości 258, jeszcze wyższy niż Eneos Sustina.
 
Last edited:
Ciągle nie rozumiem po co japońce ładują tyle tego wiskozatora?
Uważam, że inne wielkie koncerny również poradzą sobie w Hybrydzie i nie muszą mieć dopisku "hybrid". Osobiście stosowałem Shella i Mibil1. Myślę, że oleje robią na bardzo wysokim poziomie a cena za 4 litry może wyjść trochę niżej 😉
 
@machony79 Zbliżony do TGMO. Eneos Sustina też ma prawie taki sam kv 40 i 100. Na TGMO silniki hybrydowe robią po kilkaset tys. km bez remontu. Niektórzy po 800 tys. a nawet ponad 1 mln - Priusy. Przez co rozumiesz "bardzo słabe kv 40 i 100"? Nikt do silnika hybyrdowego, który robi też za generator prądu pracujący w cyklu Atkinsona nie będzie wlewał lepkości których nie zaleca producent. Nie słyszałem, żeby ktoś jeździł na 0W-30 w hybrydzie Toyoty. Chyba, że ktoś sobie sam tak ubzdurał to może i zalać co mu się podoba. Lepkości 5W-30 i 10W-40 to już patologie w tych silnikach. Do końca leasingu 3 letniego tak prosty silnik wolnossący pojeździ i na oleju rzepakowym. Za to problem będzie miał kolejny właściciel...
 
Zobacz lepkości markowego 0W20 i porównaj z tabelką Eneosa
 

Attachments

  • Bez tytułu.png
    Bez tytułu.png
    75,7 KB · Odwiedzin: 96
@machony79 Pokaż mi CCS i MRV tego oleju. To co wkleiłeś to typowe wartości zwykłych olejów 0W-20. Podobne wartości ma Shell helix hybrid 0W-20 co aktualnie jest zalany w tym Yarisie. Eneos o podobnych parametrach co wkleiłeś ma oleje z serii Ultra i Hyper, które są pozycjonowane jako gorsze oleje od serii Sustina, czy X Prime.

Co łączy TGMO i Eneosa to bardzo wysoki VI. Wiadomo, wypadkowa wyskaźnika lepkości VI to charakterystyka lepkości kinematycznej 40 i 100. Pytanie po co Toyocie w ich olejach do hybryd tak wysoki wskaźnik lepkości?

TGMO 0W-20 z SN-RC i GF-5 http://pqiadata.org/Toyota_0W20.html

Eneos Sustina SN-RC i GF5
Screen Shot 2023-01-18 at 16.01.30.png



edit:

Ok, ten "kosmiczny" wskaźnik lepkości w ich topowych olejach to zasługa ich tej autorskiej bazy "W BASE"

Screen Shot 2023-01-21 at 15.20.37.png
 
Last edited:
W sumie podobnie jak Ecstary. Ich 5W30 to jak 0W20, a 0W20 to jak 0W16.
 
Doprecyzuję swoją wypowiedź z posta #86.
Nie chodzi o ilość wiskozatora tylko o jego wydajność.
Żeby ktoś sobie nie pomyślał, że jakaś firma dodaje "więcej" tylko inny rodzaj został zastosowany
 
@wlyszkow Do tego Yarisa hybrydowego z silnikiem 1.5 wolnossącym i wtryskiem pośrednim(silnik z Priusa C), gdzie silnik żyje własnym życiem lepszy będzie Oilsyn Petrol Power DNA, czy ARCHOIL AR6900-P MAX? Samochód robi głównie krótki trasy 2-5-10 km. Yaris ma już 7 lat, ale przejechane tylko 39 tys. km, więc bardzo mało. Nigdy nic do Pb95 nie było dodawane. O ile do benzyny raczej warto coś dodawać, to do oleju ma obiekcje, czy to ma sens. Ani to silnik sportowy ani turbo-kosiarka.
 
Można zacząć od AR6900-P Max najpierw 1:1000 a potem można sprawdzić także 1,5ml na 1L benzyny i jeśli ta wyższa dawka się sprawdzi lepiej to kolejnym razem ekonomicznie będzie stosować Petrol DNA 1:1000
Do oleju ewentualnie AR9400 na lżejsze start-stop pod niskim obciążeniem i w umiarkowanej temp
 
@wlyszkow Co masz na myśli z tym sprawdzeniem? Nic nie sprawdzę. To tak naprawdę lanie w ciemno albo AR900-P Max, albo Petrol DNA. To tylko taka profilaktyka bez zerkania endoskopem inspekcyjnym co tam się dzieje z myślą, że takie dodatki to dobry pomysł. Stąd było pytanie, czy lać AR6900-P Max, czy Petrol DNA do hybrydy. Cena pomijalna. Nie są jakoś mocno od siebie odległe cenowo.
 
Np spalanie bo AR6900-P Max pamiętam z Aurisa 1.6 hybryda zauważalnie je obniżało. Kultura pracy przy start-stop też potrafi ulec zmianie dzięki modyfikatorowi tarcia pary tłok/cylinder który jest w obu tych produktach.
 
@wlyszkow Co jest nie tak z Petrol DNA? Ma gorsze właściwości? Kończy mi się bak paliwa w Megance z PEATech Petrol Doctor i do Meganki też będę coś wlewał profilaktycznie do Pb98, więc na dniach muszę coś zamówić. Miałem w planie Petrol DNA i od razu do Yarisa HSD wlewać jako ten niby mocniejszy specyfik od AR6900-P Max. To mój temat to jak możesz od razu napisz co lepsze będzie do Meganaki 1.2 turbo-kosiarka, gdzie silnik jest nieudany, wtrysk bezpośredni, tendencja do zalepiania się zaworów dolotowych i zapiekania się pierścieni tłokowych, więc same rewelacje... Oczywiście tutaj jeszcze kwestie olejowe, ale to temat nie tutaj. Ostatecznie mogę kupić to i to, ale wolałbym mieć jeden dodatek do benzyny.
 
Oilsyn Petrol DNA jest droższy w zakupie ale bardziej wydajny od AR6900-P Max to główna różnica, ma także trochę szerszy zakres działania
 
@wlyszkow Przecież pisałem, że cena mnie nie interesuje. Czyli, co do obu samochodów optymalnie Petrol DNA, czy AR6900-P Max? Jeżeli obawiasz się polecać droższe specyfiki, że to niby celowy zabieg dla zarobku lepszego to raczej jesteś w błędzie. Tak jak pisałem, różnica w cenie między AR6900-P Max a Petrol DNA jest dla mnie pomijalna. Nie wiem, czy to brać pod uwagę, ale z jakiś przyczyn producent daje opis w Petrol DNA, że jest także dla silników hybrydowych. To bardziej taka socjotechnika, żeby produkt lepiej się sprzedawał, czy rzeczywiście jest coś na rzeczy?
 
Back
Top