• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Triumph Tiger 1050 - Jaki olej ?

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
Witam, myślę nad Fuchs Silkolene PRO4 XP 10W-40 oraz Motulem 7100 10W-40. W szczególności chciałbym dowiedzieć się coś więcej na temat Fuchs, jest to olej motocyklowy, w Polsce niezbyt popularny. Co jest lepszym wyborem pod względem ochrony silnika? Cena nie gra zbyt dużej roli, wymiana zazwyczaj jest sporo przed zalecanym czasem.
 
Last edited by a moderator:
Jeśli chodzi o oliwę to jeszcze nic, mam zamiar zmienić na początek sezonu.
A sprzęt to Yamaha Majesty 400. Obecnie zalania Valvoline DuraBlend 10w40, dumam nad shell advance ultra 4t 10w40, Valvo full synthetic 10w40 albo nie wiem.
 
Valvo ten 10w40 full syntetyk to nie pamiętam już gdzie ale znalazłem info, że to full HC bez PAO. Cena myślę może z dużym prawdopodobieństwem to potwierdzać moim zdaniem.
Jakoś bardziej do valvo ostatnio mi blisko bo swoją majkę kupiłem od podobnego mechanicznego grzebacza jak ja, który od zawsze lał do niej Valvo DuraBlend, poprzedni właściciel także, a miałem okazje zobaczyć przy uszczelnianiu kilku wycieków w parę miejsc, choćby pod dekiel, i wniosek mam jeden- szczerze to nigdy nie widziałem w środku tak czystego silnika, nie ma żadnych osadów- nie spodziewałem się tego i dlatego pomyślałem, że może właśnie Valvo zaleje ale w wersji full syntetyk.

Co do Amsoil to nigdy nie szukałem, nie patrzyłem co mają, może dlatego, że znam jedną osobę, dla której ta amerykanska oliwa to płynne złoto, które pomoże nawet na wrzody na czterech literach, i sporo się już o tej marce nasłuchałem :D ale zerknę co mają do dwóch kółek.
 
Niestety full synthetic z duzym prawdopodobienstwem bedzie olejem bazujacym na 100% HC i jest to jak najbardziej legalne, juz kilka krotnie byla rozmowa na ten temat na forum.
 
Np Fuchs Silkolene Pro4 XP na bańce ma Fully Synthetic Ester, czy to w Pl czy De jak i wszędzie... pisząc z nimi gwarantują, że olej nie posiada grupy III tylko jest prawdziwie syntetyczny i co tu myśleć? :D
Natomiast Amsoil ma napis na bance 100% Synthetic, w składzie hydrokraka poniżej 50% co jest dobrym wynikiem, ale tez nie wspomina ze jest to PAO czy Estry ta reszta, jedynie gwarantuje najwyższa jakość i zarzeka się jako stworzyli pierwszy syntetyczny olej
 
Zalałem u siebie na ten sezon Amsoil MCF 10W40 i subiektywnie sprzęgło pracuje na nim najlepiej w porówaniu z Motul 5100 i Penrite MC4ST, wszystkie oleje 10W40.
 
Zastanawia mnie do ilu km będziesz miał poprawną pracę sprzęgła na tym 10w40.
Ja w tym rolu zalalem AMSa 10w30 i też sprzęgło ładnie działa, problem jest taki, że ze względu na rodzinkę nie mam czasu latać tylko w koło komina 50km ;(
 
Back
Top