• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Triumph Tiger 900 Rally Pro 2022r. Przebieg 4 400 km.

mati

Użytkownik
Samochód
Opel, Astra k, 1,4 turbo 150KM, manual, HB
Marka motocykla
Triumph Tiger Rally Pro 900
Budżet/ile litrów
170
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
3- cylindry w rzędzie, 4-suwowy.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SH, JASO MA
Jaki olej masz obecnie
CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-40
Cześć,
Co byście polecili na zalanie motocykla przy przebiegu całkowitym 4400 km.?
Serwis olejowy wygląda tak:
890km - pierwsza wymiana Castrol Power 1 Racing 4t 10w40 (olej z ASO)
3 000km - druga wymiana samodzielna Castrol Power 1 Racing 4t 10w40
Oczywiście wymiana będzie dopiero na przeglądzie w czerwcu ale już powoli zbieram informacje.
Wymagania:
Zrzut ekranu 2023-01-24 154845.jpg

Ilość oleju w silniku:
przy suchym silniku: 3,65 l,
przy wymianie filtra oleju: 3,15 l,
przy wymianie samego oleju: 2,95 l (to nie wchodzi w grę ;) ).
Generalnie 4 litry trzeba kupić.
Jestem ciekaw waszych propozycji bo wiem, że Castrol jest jak najbardziej super ale nie zamykam się na inne rozwiązania :)
 
Możesz spokojnie zostać na tym Castrolu, to bardzo dobry olej, którego Triumphy też lubią.
Jeżeli chcesz koniecznie go zmienić, albo zwyczajnie poeksperymentować, to rozważył bym Shell Advance Ultra 4T 10W40, albo Fuchs Silkolene Pro4 10W40.

Jeżeli chodzi o Castrola, to mam wrażenie, że jeżeli jest on dostawcą olejów OEM dla danej marki, to potrafią zrobić do danych silników takie oleje, na których pracują one jak złoto. Seria Power1 Racing to osobiście też jedne z moich ulubionych olejów, a przelałem tego już w różnych motocyklach naprawdę pokaźne ilości.
 
Last edited:
Fusch jest bardzo specyficznym olejem. To co zauważyłem w swojej Hondzie, to po rozgrzaniu oleju biegi zaczęły trochę haczyć przy zmianie. Po zalaniu oryginału Hondy, nie wiem kto to produkuje, wszystko wróciło do normy, bez względu na to czy silnik zimny czy rozgrzany.
 
To co zauważyłem w swojej Hondzie, to po rozgrzaniu oleju biegi zaczęły trochę haczyć przy zmianie.
Akurat w Japońcach byłem z Silkolene Pro4 bardzo zadowolony, ale w Triumphie mam podobne doświadczenia, w trasie zrobiłem jakieś 400km było bez problemów, ale ostatnie 100-150km po bardziej wymagających, górskich drogach, tak zdarzyło się, że w Pro4 coś wymiękło i skrzynia biegów zaczęła mi pracować, jakby nagle wcięło gdzieś cały olej, bardzo twardo i nieprzyjemnie, ale olej mimo wszystko polecam, bo reszta motocykli, do których go leję, w tym dwie FJR1300 robiące solidne trasy, bo klepią nawet po 800-1000km na jeden strzał, olej spisuje się znakomicie. Po prostu taki specyfik, że chyba nie z każdą skrzynią się dogaduje. Co lepsze, u mnie coś nie poszło, ale w Speed Triple z tym samym silnikiem co mój, olej współpracuje już elegancko.

Z takich olejów do których nie mam kompletnie żadnych zastrzeżeń i które ze wszystkim współpracują naprawdę rewelacyjnie, są właśnie Shelle Advance Ultra 4T, nigdy też nie zawiodłem się na Castrolach Power1 Racing, bo już zwykle Power1 miewają różnie.

Ostatnimi czasy bardzo mogę pochwalić też Liqui Moly z serii Street, półsyntetyki z API SN PLUS, ostatnio lałem do kilku motocykli, w tym do swojego i o dziwo na 10W40 skrzynia pracuje równie przyjemnie, jak na Shellowskim 15W50, gdzie mój motocykl nie koniecznie akceptuje oleje SAE40, a tutaj bardzo miła niespodzianka.
Na najbliższy sezon mam już Streeta 15W50 na próbę, aż tupię już nóżkami, jak Trufel go przyjmie 😁
 
Dzięki za sugestie ;)
Zapewne zaleję Castrola bo nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w pracy silnika i skrzyni.
Ktoś z Was może dodawał już jakiś dodatek do oleju np. Archoil 9100?
 
@mati ktoś na forum na pewno stosował AR99100, nie wiem, czy czasem nie @wuwok
Ja miałem dodać kiedyś z ciekawości, ale jednak dochodzę do wniosków, że nie jest mi to do szczęścia potrzebne, a oleje motocyklowe jednak są na swój sposób specyficzne, bo odpowiadają też za pracę sprzęgła, któremu, pomimo zapewnień, jakoś wolę modyfikatora tarcia nie aplikować.
 
Ja stosuje Ar9100 do F750Gs. Już na tym specyfiku/mieszance zrobiłem około 24 tyś km. Nie ma żadnych negatywnych odczuć. Stosuje bo akurat stosunkowo jeżdżę w różnych temp. Mieszkając w górach czasami na winklach lubię odkręcić manetkę. Silnik też nie grzeszy kulturą pracy, odgłosy wydaję dziwne :D Moto kupione na lata, więc dbam.
 
Na jeszcze muszę przemyśleć to na spokojnie :) w tym roku będzie dość sporo tras w offie więc może i warto :)
 
Akurat przy przewrotce w offie dobrze jakieś zabezpieczenie mieć. Szkoda silnika by na sucho pracował. Nie na mawiam, ale już na tyle km zrobiłem że myślę że coś niepokojącego bym zauważył. Ja będę stosować to przy każdej wymianie oleju. Olej wymieniam co 7-8 tyś a nie co zalecane 10 tyś.
 
@wuwok w jakim stosunku dajesz tego AR do moto? Bo z tego co pamiętam, daje się go mniej niż do samochodu.
 
33ml na 1l oleju. Mi wchodzi 3l oleju więc wpada około 100ml Ar dozowane strzykawką z apteki :D . Nie przesadzam z ilością a dopuszczalna ilość z tego co pamiętam to 35ml na 1l przy sprzęgle mokrym.
 
Do świeżego oleju polecamy AR9100 do oleju silnikowego, także smarującego mokre sprzęgła, w proporcji 25-35ml na 1L oleju. AR9100 poprawia osiągi, zapewnia czystość i ochronę antykorozyjną układu smarowania oraz obniża temperatury pracy w węzłach tarcia, zużycie, tarcie a także spalanie. Szczególnie polecamy AR9100 w sprawdzonych olejach motocyklowych marek Silkolene (Fuchs) oraz Penrite.

Skopiowane z tej strony. https://sklep.archoil.pl/kategoria-produktu/moto-4t/
 
Moto-4T to chyba nowa strona. @wlyszkow zawsze pisał o 25ml/1L do mokrych sprzęgieł i ATF. W sumie teraz zalecenia nie wiele się różnią skoro do zwykłych silników zaleca się 33.3-40ml/1L (200ml/5-6L)
 
Strona była już zanim zastosowałem Ar w silniku mojego Gs. Patrzyłem w notatki i stosuje 30ml na 1litr oleju. Pytałem @wlyszkow o ilość dopuszczalną Ar9100 i podał te same widełki ilości co są na tej stronie.
 
A castrol power racing to typowy HC?
W 10W30 jest chyba ze 20% PAO, jak wyglądają SAE40 i 50 już nie powiem. Ja tam sobie te oleje bardzo chwalę. Ogólnie jeżeli chodzi o "cokolwiek innego niż HC", to w kwestii olejów motocyklowych pozostaje chyba tylko klasa racing, oleje pokroju silkolene Pro4 plus, czy Motul 300V.
 
Back
Top