• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Trwałość silnika F1 w drogowym samochodzie

se7en

Użytkownik

Dyskusja przeniesiona z wątku oleje niskich lepkości

Takie porównanie bez sensu, jaka jest żywotność silnika F1, a jaka musi być cywilnego.
 
Last edited by a moderator:
Jakieś 2k km ma żyć w założeniu a i tak przynajmniej jeden ponad limit wlatuje w każdym zespole w drugiej części sezonu 🙈
 
Silniki w F1 kręcą ok 3-3,5 kkm i są wymieniane. W jeden weekend, ma ok 700 km do przejechania. To jest rewelacyjny wynik i gdyby taki silnik jeździł w cywilnym aucie, to mógłby się zbliżyć z żywotnością do niejednego seryjnego silnika w aucie dostępnym dla ludu.
 
Trochę się OT robi. Trzeba poszukać odpowiedniego miejsca na forum. Właśnie obejrzałem film povagowanych o AMG Project One. Trwałość jednostki przewidywana jest na 50kkm przy zmniejszeniu maksymalnych obrotów z 15 do 11 tysięcy.
 
Last edited:
@sprajt2 Jeden weekend, to średnio 700 km do zrobienia dla bolidu F1, silnik wystarcza na 4-5 weekendów, czyli robi ponad 3 kkm.
Jak wyżej @soszo wspomniał, po zmniejszeniu redline na 11000 rpm silnik już bez problemu powinien dojechać 50 kkm, idąc dalej, gdyby zdjąć z obrotów jeszcze powiedzmy do 8000 rpm, to silnik mógłby przeżyć cywilne jednostki, a już takiego Puretecha 1.2 to na pewno 😉
 
gdyby zdjąć z obrotów jeszcze powiedzmy do 8000 rpm, to silnik mógłby przeżyć cywilne jednostki, a już takiego Puretecha 1.2 to na pewno 😉
To krótko skokowe jednostki. Jadą powyżej 12-13 tys or, ale PT przeżyją 😂
 
Dasze obniżanie maksymalnych obrotów pozbawia już wątpliwego sensu takiego projektu
 
Ogólnie to, co odwalił sztab inżynierów Mercedesa to coś niebywałego, ale to taka sztuka dla sztuki.
 
Co to jest "wektorowanie momentu obrotowego"?
Sam moment obrotowy jest wielkością wektorową ...
 
Chodzi mu dodanie momentu z silników elektycznych w niższych partiach obrotów silnika spalinowego. Dość jasno to tłumaczy. Może użył nie właściwego sformulowania.
 
O ile wiem wektorowanie momentu oznacza różny rozdział momentu między koła tak, by samochód skręcał od różnicy momentu, a nie tylko obrotu kierownicy. Coś jak czołg:) Dzięki temu znacznie szybciej i bezpieczniej można przejechać zakręt. Nazwa wzięła się od ciągu wektorowanego w samolocie.
 
Back
Top