• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jak usunąć nagar z denek tłoków?

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Kupiłem specyfik Tunap 978, który rzekomo ma "oczyszczać komorę spalania z nagarów", które są jedną z przyczyn powstawia zabójczego dla silników zjawiska LSPI:

Przed dodaniem dodatku do paliwa, zrobiłem fotki denkom tłoka endoskopem, po czym wlałem całą butelczynę do baku i wyjeździłem.
Dzisiaj było kolejne tankowanie.

Moim zdaniem "coś tam działa".
Widać różnicę. "Rybie łuski" z denka tłoka co najmniej się zmniejszyły.
Poniżej relacja zdjęciowa 1 i 4 tłoka.
Po lewej stronie fotki "przed", po prawej "po" oraz świeca zapłonowa.
Jakość zdjęć jest, jaka jest. Na tyle pozwala endoskop, który kosztował całe 9PLN u "majfrendów".
CYLINDER 1.jpg


CYLINDER 4.jpg


@wlyszkow, tutaj liczę na Twoje komentarze, bo chyba Ty jedyny na forum masz "czarny pas" w różnego rodzaju dodatkach do paliw.
 
Last edited by a moderator:
Ciekawe fotki chociaż szczerze spodziewałem się więcej po takim przedawkowaniu benzenaminy zwłaszcza. To jest silny przeciwutleniacz aminowy stosowany w olejach, który stosuje się owszem także w paliwach tylko w setki razy niższej dawce.
Wg mnie zdecydowanie brakuje tu PEA dla dobrego efektu a najlepiej z dodatków do paliwa działa jednak mieszanka bogatego pakietu + PEA jak u @Krawiec.diy
 
OK, czyli jakie dodatki stosować, żeby mieć względny spokój z nagarem?
Oczywiście to wszystko w sytuacji, gdy eksploatacja jest taka "wokół komina".
Jeżdżąc w dłuższe trasy i obciążając silnik problem nagaru wydaje się nie istnieć.
 
OK, czyli jakie dodatki stosować, żeby mieć względny spokój z nagarem?
Oczywiście to wszystko w sytuacji, gdy eksploatacja jest taka "wokół komina".
Jeżdżąc w dłuższe trasy i obciążając silnik problem nagaru wydaje się nie istnieć.
Najpierw warto już doczyścić skoro zacząłeś. Potem wg mnie najlepiej regularnie dawka detergent/PEA bo taki zestaw działa najlepiej.
Jeśli chcesz to mogę Tobie wysłać próbkę Oilem Petrol Dr na 1 bak jak koledze @Krawiec.diy a następnie polecam do każdego baku AR6900-P Max.
 
Dziś skończyłem Dr i jutro jak czas pozwoli porobię zdjęcia denek na zimnym silniku :cool:
Niestety długawo to trwało bo autko małe przebiegi robi i były baki z czystą PB pomiędzy aplikacjami dodatków.
 
@wlyszkow, co to jest ten dr petrol, bo w necie nawet wzmianki nie o nim nie znalazłem.
 
Endoskop to jednak przydatny bajer. Zwróćcie uwagę również na świece!
 
Dzisiaj zrobiłem fotki denek tłoka, bo mi rezerwa zaświeciła.
Nie piszę żadnego komentarza poza tym, że na zdjęciach widoczne są krople paliwa.
Może się tak dziać, ponieważ od 2 tygodni praktycznie nie wychodzę z domu.
Czasem sobie wyjadę samochodem z garażu, żeby posłuchać "grzechotnika" (TGDI), gaszę silnik i odkurzam, myję, ...
Po czym znowu go odpalam i wjeżdżam do garażu.

@wlyszkow, co dalej?
CYLINDER 1.jpg

########################################################################
CYLINDER 4.jpg
 
Czyli, żeby pozbyć się nagaru w silniku z bezpośrednim wtryskiem lepszy od tuneup będzie AR6900-P?
Mam rację czy się mylę? :)

A może ARCHOIL AR6400-P MAX ?
 
Last edited:
Nazbieranego nagaru nie wyczyscisz. Tylko i wyłącznie walnut blasting. Poczytać w sieci, sporo firm robi to już w Polsce. Taka chemia to bardziej do bieżącej pielęgnacji.
 
Źle się wyraziłem, zgodnie z tematem chodziło mi o czyszczenie komory spalania z osadów. Czyli denko tłoka.
 
ponieważ od 2 tygodni praktycznie nie wychodzę z domu.
Chyba świrus zaatakował .

No widać różnice ,za chwilę będzie można się w denkach przeglądać 🪞. Pierwsze foty to jakieś na sucho czyszczenie ,a drugie z namaczaniem i to czymś tłuściutkim . Jest taka prawda ,jak się chce usunąć coś stałego i tłustego , to pomaga coś innego tłustego lecz mniej stałego . Przykład , smoła z lakieru w bezpieczny sposób masłem , tylko czasu tu potrzeba .

@SACZI Jeśli to po tym nowym Oilem dr Petrpol ,to jak w mor....ę działa , cieszy mnie to niezmiernie i wygląda jakby zaraz był finisz .U kolegi Krawiec.diy gorzej to wygląda . Może u niego było grubo a u ciebie cienko ,wtedy by się zgadzało z fotkami . Poza tym mamy
dobry obraz co się dzieje z paliwem , jak się tylko odpala ,przestawia i lata w około komina .

@lukaszewski ta chemia nie jest tylko do pielęgnacji jak widać ,zawsze może być dobrym wsparciem dla płukanki dystansowej od góry . Chodzi mi o 6400 i Oilem .
 
Back
Top