• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] - Zdjęcia

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Volvo v70,2.5t, 259kkm, od 8 tys na Valvoline synpower fe 5w30
 

Attachments

  • IMG_20200510_175815.jpg
    IMG_20200510_175815.jpg
    942,1 KB · Odwiedzin: 402
Taka ciekawostka.
Silnik stacjonarny Lombardini od pompy do betonu. 3 cylindrowy diesel. Obok stały opakowania po oleju Lotos Milvus CC 40.
Przebieg czy raczej motogodziny - nie wiadomo. Podobno pękla obudowa i tego egzemplarza już nie udało się naprawić.
20200512_153637.jpg


Pozdrawiam
 
Sorki za off topic, chciałem zrobić zdjęcie otwartego silnika ale żabojady korka w pokrywie nie zrobili ;)
20200516_103123.jpg
 
Możecie zobaczyć jak mój silnik wygląda po Selenii 0W30 - przebieg 130 tys km.
- wymiany co 10 tys. km
- to co na zdjęciu jest po 3 tys. km od wymiany oleju
MA_mój 2.jpg

MA_mój.jpg
 
Last edited by a moderator:
Astra k 1.4 turbo 150KM przebieg 40k km. Nic tam nie widać niestety.
IMG_20200522_112456_1.jpg
 
E34 2.5 TDS
Jestem zszokowany, pozwalam sobie dorzucić zdjęcie filtra mimo iż nie jest to wnętrze silnika w celu ukazania dramaturgii sytuacji.
Auto przejęte od znajomego służyło jako gruz do upalania (więc prościej mówiąc silnik lekko nie miał, nim ją przejąłem wydmuchał uszczelkę pod głowicą) i w sumie dalej służy, tyle że ja przywiązuję większą wagę do pewnych rzeczy.
Na blacie 293 tyś z groszem przebieg realny (znajomy auto zna od długiego czasu)
sam nim nabił ze 100 tyś albo więcej, na oleju GM 10W40
Kiedy był zmieniany olej stwierdził że nie pamięta ja obstawiam że co najmniej 30 tyś spuszczony przeze mnie dzisiaj obrócił
ale pomimo to krzywka widoczna przez wlew wygląda dość dobrze, nie widać jakichś śladów zużycia, w sumie żałuję że nie przetarłem jej żeby zobaczyć czy nie jest nadmiernie zarysowana.
Może się pokuszę o zdjęcie dekla "w imię nauki" ale nie obiecuję
 

Attachments

  • P_20200522_170941_vHDR_On.jpg
    P_20200522_170941_vHDR_On.jpg
    517,9 KB · Odwiedzin: 412
  • P_20200522_171012_vHDR_On.jpg
    P_20200522_171012_vHDR_On.jpg
    474,4 KB · Odwiedzin: 445
  • P_20200522_171021_vHDR_On.jpg
    P_20200522_171021_vHDR_On.jpg
    771,4 KB · Odwiedzin: 430
  • P_20200522_180553_vHDR_On.jpg
    P_20200522_180553_vHDR_On.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 416
Meguin super leichtlauf 5W40, na blacie 155kkm
 

Attachments

  • IMG-20200524-WA0008.jpeg
    IMG-20200524-WA0008.jpeg
    725,7 KB · Odwiedzin: 344
  • IMG-20200524-WA0011.jpeg
    IMG-20200524-WA0011.jpeg
    912,8 KB · Odwiedzin: 353
Co się odwlecze to .... Fotka silnika DTI13 Z Renault Gamme T480. Przebieg 197732 km (chyba) Dziś druga wymiana oleju po ok101800km i regulacja luzów zaworowych.

20200525_093615.jpg20200525_093619.jpg20200525_093637.jpg
 
Renault F4P 1.8 16v 115KM, Motul eco-nergy 5w-30, 309000 km.


98a6811d59628af319713cd99a91252c.jpg


Enviado desde mi Redmi 7A mediante Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Renault Megane IIphII 1.6 16v k4m820 180tys. Km shell helix ultra 5w-40 aktualnie 10kkm na oleju zrobione
 

Attachments

  • IMG_20200530_063331.jpg
    IMG_20200530_063331.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 336
  • IMG_20200530_063248.jpg
    IMG_20200530_063248.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 336
  • IMG_20200530_063233.jpg
    IMG_20200530_063233.jpg
    2,6 MB · Odwiedzin: 352
Co to jest grane? Jakieś depozyty się pojawiły.. Extreme Lubricants GTC, na chwilę obecną 8000 zrobione na nim. Co o tym sądzicie? Kilka stron wcześniej zdjęcia ze stycznia i nie było czegoś takiego. Może jestem przewrażliwiony? Albo tak fantastycznie zbiera osady z silnika?
 

Attachments

  • IMG_20200531_214106.jpg
    IMG_20200531_214106.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 412
  • IMG_20200531_214113.jpg
    IMG_20200531_214113.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 405
Subaru Outback 3.6 370tkm. Mam wątek jaki olej dobrać. Do tej pory 5w30. Wcześniej nie wiem jaki teraz Castrol. Niestety więcej nie widać.
 

Attachments

  • IMG_20200603_091318.jpg
    IMG_20200603_091318.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 277
  • IMG_20200603_091345.jpg
    IMG_20200603_091345.jpg
    963,6 KB · Odwiedzin: 283
Passat 95r, 1,9 TDI - 90 KM, przebieg 360 tyś (mało realny :) ), w rękach taty od 300 tyś, zawsze na 10w40 (Mobil, Valvoline, obecnie Eurol), wymiany co ok. 10 tyś. Bez żadnych płukanek, dodatków. Silnik bierze trochę oleju (wycieki).
 

Attachments

  • IMG_20200530_124955.jpg
    IMG_20200530_124955.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 406
  • IMG_20200530_124957.jpg
    IMG_20200530_124957.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 422
  • IMG_20200530_125000.jpg
    IMG_20200530_125000.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 410
  • IMG_20200530_125005.jpg
    IMG_20200530_125005.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 395
Chciałem się pochwalić swoją czystością:). Audi A5 3.0 tdi silnik CDUC. Dziś ma 158kkm. Nabyłem jak miał 109kkm. Raczej jeździł na longlife i był serwisowany w ASO więc domniemam, że lany był 5W30 Castrol.
Interwały wymian oleju wynikające z dokumentacji ASO za poprzedniego właściciela to:
30tys. – rok, 16tys. – rok , 15tys. – 10m-cy, 22tys. – 14m-cy, 28tys. – 18 m-cy.
Od zakupu auta rozpocząłem działania czyszczące. Nie wiem jak wyglądał silnik do tego czasu. Skróciłem interwały i cały czas AR2300 + AR9100. Przed wymianą płukanki AR2800 ewentualnie Xado lub Comma.
Interwały wymiany za mnie to: 5tys. – 3m-ce, 3tys. – 2m-ce, 9tys. – 5m-cy, 15tys. – 9m-cy, 11tys. – 8m-cy, 4 tys. – 3m-ce. Aktualnie zalany olej to: Eurol Syntence FS 0W30.

Dziś silnik wygląda tak po czyszczeniu i przebiegu 50 tys. km
 

Attachments

  • czystość.jpg
    czystość.jpg
    395,4 KB · Odwiedzin: 458
  • miska.jpg
    miska.jpg
    166,9 KB · Odwiedzin: 477
  • 29.jpg
    29.jpg
    293,1 KB · Odwiedzin: 448
  • 30.jpg
    30.jpg
    182,4 KB · Odwiedzin: 428
  • 31.jpg
    31.jpg
    157,8 KB · Odwiedzin: 429
Last edited:
2.0 tdi 16V BKP 140 tys km, ostatnie 30k km na Millers trident 5w40 i pmo 5w4
 

Attachments

  • IMG_20200523_125021.jpg
    IMG_20200523_125021.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 321
  • IMG_20200523_125016.jpg
    IMG_20200523_125016.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 315
Last edited:
1.8T BAM 2004r
Przebieg 322tys. silnik bez remontu.
Poprzedni właściciel zalewał millers ee longlife 5w40,zmiana co 8tys
W moim posiadaniu auto 2lata i przejechało 40tys na Fuchs Titan Race pro s 5w40, a od 4tys zalany jest Meguin 0w40.Wymiana oleju u mnie,jak u poprzednika co 8tys.
Zdjęcie pokrywy od spodu tuż po jej ściągnięciu, nigdy jej nie czyściłem.
IMG_20200612_112416.jpg
IMG_20200612_111950.jpg
 
M52b25 taki widok po zdjęciu pokrywy przy licznikowych 400tys km.
Kiedys duzo valvoline synpower 5w40/0w40 potem bywał Total Quartz 5w40, ostatnio przed zmianą specol 5w40 pare zmian aktualnie testowo cyclon magma 5w40.
Zmiana zawsze poniżej 10tys km.
Czasami jest to 7tys czasami 9tys - zasada ogólna robi się ciemny na bagnecie mówimy papa.
Zawsze przed wymiana od ponad 130tys u mnie płukanie silnika na lekko podwyższonych obrotach.
 

Attachments

  • received_189506959166403.jpeg
    received_189506959166403.jpeg
    968,2 KB · Odwiedzin: 379
  • 20200427_140900.jpg
    20200427_140900.jpg
    2,6 MB · Odwiedzin: 383
Citroen C5 I 2.0 HDI 80kW. Przebieg to 250 tys. km. Od nowości lany był Total 5w40, za mojej kadencji Shell HU 5w40 (diesel też), SHU 0w40, kilka razy Mobil FS 0w40, Elf NF 5w40 a teraz Lotos Syntetic Plus 5w40.

Pobór oleju na tyle mały, że po ok 7-8k w zasadzie jest tyle co było na początku.
 

Attachments

  • IMG_20200619_145944.jpg
    IMG_20200619_145944.jpg
    4,1 MB · Odwiedzin: 264
  • IMG_20200619_145941.jpg
    IMG_20200619_145941.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 269
Peugeot 1.6 THP 2015r. 126 kkm przebiegu, wymiany oleju co 10-12 kkm, zawsze zalewany Totalem Ineo First 0w30. Z każdą wymianą widzę coraz większy syf w silniku (auto mojego klienta). Olej często tu polecany do tych silników, czy aby słusznie? Zdjęcie zrobione chwilę po wlaniu swieżego oleju i odpaleniu silnika. Przed spuszczeniem gorzej wyglądało.

20200620_123536.jpg
20200620_123601.jpg
 
Back
Top