• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] - Zdjęcia

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Seat Leon 1.6 BSE 2008 rok.

Salon PL 2gi właściciel. 1szy przejechał od wyjazdu z salonu 270 tys km, głównie autostrada Polska-Holandia, pewnie jazda cały czas na obrotach 4/5 tys z racji krótkiej skrzyni, interwały do około 15 000 z tego co mi wiadomo, ale nie wiem jakich producentów olej, raczej 5w30, bo takie karteczki czy informacje przewijały się w dokumentach które dostałem od 1szego właściciela.

Ostatnie dwie wymiany oleju: najpierw Motul X-Cess 5w40 poprzedzony plukanka Liquy Molly dużą czarną (przy przebiegu 270 tys), nastepnie Millers Trident 5w40 A3/B4, poprzedzony tą samą płukanką( przy 281 tys). W chwili otwarcia pokrywy zaworów przebieg 291 000 km.
Powód: uszczelnienie motoru: wymiana uszczelki pokrywy zaworów, uszczelek kolektora, uszczelniacz wałka rozrządu i wału korbowego wraz z kompletną wymianą rozrządu. Tak wygląda to na zdjęciu:
 

Attachments

  • 263599422_484410016334121_2598717333249871080_n.jpg
    263599422_484410016334121_2598717333249871080_n.jpg
    55,7 KB · Odwiedzin: 366
Golf mk2 1,8. 210.000 mil. Jeszcze na Mobilu 0W40 New Life. Obecnie Meguin 0W40. Głównie trasy, miasto sporadycznie.
 

Attachments

  • wałek2.jpg
    wałek2.jpg
    656,9 KB · Odwiedzin: 345
  • wałek3.jpg
    wałek3.jpg
    568,3 KB · Odwiedzin: 351
Mini Cooper r50 2002r przebieg 238kkm

Od kilku tyś km na 5w40 Meguin Leichtlauf + Ceratec
Co 2 wymiana oleju płukanka
 

Attachments

  • 20211213_130248.jpg
    20211213_130248.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 305
  • 20211213_121206.jpg
    20211213_121206.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 286
  • 20211213_121220.jpg
    20211213_121220.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 315
  • 20211213_121211.jpg
    20211213_121211.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 304
MB GLC 250 przebieg ok 25 tys. (po 3 wymianie oleju, z Oilem Flush ok 40 min jazdy)
 

Attachments

  • IMG_20220215_232640.jpg
    IMG_20220215_232640.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 211
  • IMG_20220215_232538.jpg
    IMG_20220215_232538.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 213
Mazda 3 BL 1.6 2012 r, aktualnie 101 tys przebiegu, oliwa Platinum Max Expert F 5w30 .
Zdjęcie sprzed kilku miesięcy.
 

Attachments

  • 20211118_151640.jpg
    20211118_151640.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 187
To i ja się pochwalę :) zdjęcie z przygotowania do sezonu wakacyjnego 2021.
Mercedes W208 CLK 320 CABRIO, 1998 rok, przebieg 127500 km, mam go od 2014 roku, przebiegi roczne symboliczne 1-2 tkm. Zalewam od kiedy go mam 5w40, aktualnie po uszczelnieniu miski LOTOS Synthetic 5w40.
Płukany raz AR2820 po zakupie, potem co wymiana oleju płukanka K2. Olej zmieniam co dwa lata.
 

Attachments

  • mesiek.jpg
    mesiek.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 289
Kolejne Volvo 3,0 choć tak naprawdę 2,9 (pdk) zaniedbane trochę przez poprzedniego właściciela.

Wymiana oleju z niewiadomego z użyciem AR2820 20minut na jałowych obrotach na GM 10W40 + resztka elfa 5W40 z fabii.
W tym roku wymiana oleju z Oilsyn Flush 15 minut płukania z podnoszeniem obrotów
i zalany Goldem 5W40.

Tak było po pierwszym płukaniu:
IMG_20210523_124245.jpg

Tak jest obecnie:
IMG_20220423_130418.jpg


No więc jest już moim zdaniem całkiem nieźle, przed następnym serwisem wleci pewnie XADO atomex albo LM ten do 300km i to będzie finał.
Nie ma co oczekiwać ideału od silnika w 20 letnim samochodzie.
 
Honda CRV III 2.0 '11r. przebieg 115 000 km. Po gwarancji jeździ tylko na oleju Mobil 1 5W30 ESP.
Olej zmieniany co 15000 km , żadnych płukanek.
1.jpg
3.jpg
2.jpg
 
Lancer CS 1.6 przebieg ok 147000.
IMG_20220516_184905.jpg
Foto wykonane po zdjęciu pokrywy, widać trochę nagaru.
Jakie było moje zdumienie jak cały syf zszedł pod palcem:oops: i po wytarciu popieram wszystko wyglądało tak.
IMG_20220516_191711.jpg
Dodam że przez trzy lata olej na max 10000km i poprzedzony płukanka K2.
 
Jeszcze foto pokrywy zaworów, generalnie wygląda gorzej niż silnik w środku czyżby opary brudziły bardziej niż sam olej?

IMG_20220516_184925.jpg
IMG_20220516_191716_1.jpg
Foto nr 2 po wytarciu ręcznikiem papierowym bez chemii.
 
Jeszcze nie robiłem foto. Krzywkę akurat widać po odkręceniu korka.
Oops. @Kuba to nie krzywka tylko koło wałka widoczne jest na foto
20220527_110142.jpg
Wleci 150ml oilsyn LL ok 3L oleju. Ale muszę odciągnąć trochę bo mam ponad max na zimno.

Nissan Micra K12 1.2 80KM
 
Tucson JM 2.0i LPG
Przebieg 208kkm
olej niby wymieniany co Max 15kkm , ostatnia zawieszka LM 5w30
Po zakupie przy 202kkm płukanka LM plus Meguin 5w40 super leichtlauf plus Ceratec.

 

Attachments

  • Video_2022-06-15 07_43_05_033.mp4
    19,2 MB
  • Image_2022-06-15 07_44_24_240.jpg
    Image_2022-06-15 07_44_24_240.jpg
    238,1 KB · Odwiedzin: 84
  • Image_2022-06-15 07_44_29_876.jpg
    Image_2022-06-15 07_44_29_876.jpg
    212,8 KB · Odwiedzin: 112
  • Image_2022-06-15 07_44_37_041.jpg
    Image_2022-06-15 07_44_37_041.jpg
    228,7 KB · Odwiedzin: 88
Coś dla miłośników 4T i mocnej jazdy torowej...
Yamaha R1 MY22 stockowa upalana na torze SPA podczas wyścigu 24h (ponad 3200km samego wyścigu - 461 okrążeń) przez Wójcik Racing Team w tym m.in. Mistrza Polski Marka Szkopka. Olej PAO ester z Oilsyn nanoC5. Silnik po rutynowej rewizji praktycznie jak nowy i baaardzo czysty.
7daf9a77cfbe0e6840caffd5ba142c42.jpg
 
P_20220711_202012.jpg
P_20220711_202045.jpg
P_20220711_211256.jpg
P_20220711_211252.jpg
P_20220711_211950.jpg
P_20220711_211958.jpg
P_20220711_212003.jpg



Opisywałem już wcześniej temat, odnośnik do pierwszych zdjęć z wnętrza (nie najlepszych jest w poprzedniej wrzutce.
Po tym jak wrzuciłem zdjęcia przy zdjętych deklach zaworowych do teraz wrzucanych zdjęć minęło:
23 448 km
W tym przebiegu przez silnik przeszły 2 płukanki długoterminowe oraz 3 wymiany oleju:
1. 215 do 223 tyś km olej bez płukanki - ok 7800 km
2. 223 do 230 tyś km oilsyn release tech power cleaner - ok 7800 km
3. 230 do 238 tyś km archoil 2300 (taki glucik - koncentrat) - ok 7500 km
We wszystkich przypadkach olej bez zmian tj. PMO 5W50 które stosuję już od dłuższego czasu (uszkodzone krzywki były zanim PMO zagościło w silniku)
Ale ja tutaj o płukance, widoczna ściana głowicy z przejaśnieniem została przeczyszczona suchą szmatką, ten nagar? czy bardziej szlam jest dość miękki i schodzi w większości bez problemu.
Także może płukanki nie wyczyściły silnika ale zdecydowanie jakoś wpłynęły na wnętrze i zalegający syf.
Aktualnie jestem na etapie czyszczenia silnika olejem napędowym.

View attachment P_20220726_025811.jpg
 

Attachments

  • P_20220711_162550.jpg
    P_20220711_162550.jpg
    3,7 MB · Odwiedzin: 153
  • P_20220726_025811.jpg
    13,3 MB · Odwiedzin: 71
Last edited:
Silnik Honda 1,5 i-vtec po 120kkm
Oleje OEM , Ravenol 0w20 i ostatnio 4 x ashell, 3 x 5w30 i 1 x 0w20 SP.
Po Ravenu była 1 x płukanka Archoil.
Chyba nie ma sensu więcej niz 1 raz na 100kkm w tym przypadku.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
b5ed8c8b3e364a008f09aa6c78ab8d12.jpg
 
Mazda 3
1.6 benzyna
108 tyś przebiegu
Lany w ASO był prawdopodobnie OEM i Shell .
U mnie drugi interwał na Platinum Max Expert F 5W30
Silnik z tego co widać jeszcze się nie ubrudził ;)

Jeszcze 5k i wlatuje Texaco i płukaneczka z Millersa .
 

Attachments

  • 20221020_112514.jpg
    20221020_112514.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 104
  • 20221020_112528.jpg
    20221020_112528.jpg
    1003,3 KB · Odwiedzin: 103
Back
Top