• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

TYMCZASOWY - Jak czytać analizy UOA

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
D

Deleted member 925788

Gość
 

Attachments

  • post-2-0-69979500-1487665196.jpg
    post-2-0-69979500-1487665196.jpg
    185,2 KB · Odwiedzin: 723
Eurola masz dokładnie przebadanego i jest na forum pełne badanie tego oleju. Ja od siebie napisze tyle, ze dużo osób jest z tego oleju bardzo zadowolonych. Ostatnio miałem Klienta, który lał ten olej do mocno gonionego 1.8 TSI i w porównaniu z Liqui Moly top tec 4100 5W40 oleju praktycznie nie ubywało a topteca na autostradzie w DE potrafiło sporo ubyć przy prędkościach ok. 200 km/h. Ravenol VPD na papierze ma również bardzo dobre parametry. Lepkość strukturalna ciut lepsza jest w Eurolu (ale w obu b. dobra). TBN i Noacka są identyczne. Zapłon wyraźnie lepszy w Ravenolu za to krzepniecie dużo lepsze ma Eurol (ale oba parametry w przypadku obu olejów są co najmniej dobre). Baza olejowa w Eurolu jest w części z udziałem grupy IV. Nie wiem jak w Ravenolu . Oba są b. dobre. Eurol jest gruntownie przebadany i parametry z karty ma potwierdzone w badaniu. W przypadku Ravenola należy opierać się na danych producenta. Porównaj sobie parametry oraz ceny i zobacz co Ci bardziej pasuje.
 
[mention]tomek evo[/mention] Nie zapominaj o jednej waznej kwestii, mianowicie nie bierzesz pod uwage, ze tego typu porownywanie w ogole nie ma sensu, juz wspominalem o tym na forum. Po pierwsze nie znasz dopuszczonych wahan w skladach oraz nie porownuj dwoch srodkow smarnych z dwoch roznych labolatoriow, gdzie sa czesto inne metody badawcze.
 
Nie zgadzam się, ze takie porównanie zupełnie nie ma sensu. Metody badawcze można sprawdzić i nawet jak są jakieś odchylenia to nie będą one duże. Znam przypadek, gdzie jeden olej był sprawdzany w 2 różnych labach (w jednym dwukrotnie) i wyniki były identyczne więc nie przesadzajmy z tym, że wyniki będą się mocno różniły. Zobacz na kartę Eurola i na wyniki z badań z labu. Te wyniki różnią się naprawdę bardzo nieznacznie a niektóre parametry ( temp. płynięcia, CCS, TBN) są identyczne. Co do Ravenola (i nie tylko) to na czymś musimy się opierać i nawet jak będą w tym wypadku odchylenia to np. z noacka 8,7 nie zrobi się nagle 11 (i na odwrót). Na czymś musimy się opierać porównując oleje a metody badawcze można sobie porównać bo są opisane. Co do dopuszczalnych wahań w składzie to z tego co wiem to w fabryce Eurola są pod tym względem bardzo rygorystyczni (co potwierdzają wyniki badań) a co do Ravenola to choć mam do nich sporo zastrzeżeń to jednak nie należy z góry zakładać, że rzeczywiste parametry są inne bo do niczego nas to nie zaprowadzi.
 
Czasami sie zdarza, ze dane sie pokrywaja. Ale co nie zmienia faktu, Ty jako osoba nie znajaca receptury nie ocenisz do konca jakosci. Roznice moga siegac nawet do 30 %. Ja sie opieram o caloksztalt, a Ty glownie na przykladzie Eurola. Nie do konca mnie rozumiesz i podajesz znow na przykladzie Eurola, okay... w kazdej blendowni jest labolatorium, badaja na biezaco probki i parametry itp. musza sie miescic w konkretnym przedziale. I tutaj jest ten decydujacy fakt, Ty go nie znasz i jak bedzie jakis olej przebadany w innym labolatorium, to roznice moga byc znaczne. Dobrym przykladem jest Meguin Super Leichtlauf, gdzie w niemieckim Oelcheck wyszedl z tego mid-SAPS :D A technik pewnie zle przygotowal probke do ICP. Wedlug mnie wiarygodne jeszcze sa badania z tego samego labolatorium. Tutaj masz przyklad: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?t=348#p7234

I wiele innych....
 
Chyba trochę poleciałeś z tymi 30% Eurol jest badany szeroko w RUS w kilku labach i w PL tez w dwóch i masz takie rozjazdy? Wsio się zgadza z kartami a nawet je przewyższa.Jak masz sterowane wsio komputerowo odchyłki są zminimalizowane....
Jak jest duzy rozjazd to lab robi powtórkę badania jak jest nadal rozjazd zgłaszane jest to do blendowni z nr partii i wyjaśniają bo np olej jest dostarczany w ramach przetargu i większe odchyłki to nie spełnianie parametrów z oferty i wtedy robi się ciepło....
 
Ja nie pisze o Eurolu... Te 30% dotyczy różnych parametrów. Tylko podkreślilem jego przykłady. Ogólnie moje słowa są ogólnikowe, w jaki sposób należy spojrzeć na sprawę. A to co się dzieje w blendowniach to logiczne. I przecież pisałem o dopuszczonych wahaniach w składzie, producent je zna.

Powtórzę: Chodzi tylko i wyłącznie o badania w różnych laboratoriach.
 
Sprawa myśle istotna bo 30% na temp zapłonu z nominalnych np.230 robi ca 160 nie wiem co to za blendownia ale imho to zmienia znavznie parametry oleju czyniąc go niezdatnym do użytku.Sprawa Ravenola właśnie z takich rozjazdów w analizie na oil club ru doprowadziła do ostrej ich reakcji i wyjaśniania sprawy przez ich prawników z adminami.Przedstawiciel Ravenola RUS tez pisała ze takie rozjazdy parametrów są u nich niemożliwe ze względu na certyfikaty produkcyjne ISO jakie spełniają i jakimi zarządzana jest produkcja i podobnie jest w wielu blendowniach.
 
Źle się określiłem, miałem na myśli ogólnie środek smarny, całokształt. Nie konkretnie jeden parametr. Te wahania nie sa też z reguły takie duże, biorąc pod uwagę np. zawartość Zn w przypadku Meguin Super Leichtlauf musi być od 1150 do 1200 ppm. Ale ktoś tego nie zna, a jak wyjdzie z analizy w jednym laboratorium 1100 ppm a w drugim 1250 ppm, to który jest właściwy?
 
Ale to nadal nie jest 30% Wahania w składzie są ale nie na tyle istotne aby zmienić przeznaczenie oleju z fullsaps na midsaps czy odwrotnie.....oh wait jest taka grupa olejów z pewnej blendowni z Pribałtyki
 
Jak pisałem, nie sugeruje się jednym parametrem... Przecież widzę co pisze. To moja interpretacja. Logiczne, że producent nie dopuści do takiej różnicy, mam na myśli pakiet dodatków, jak było z Meguinem, sobie zobacz ta analizę gdzie np. poziom Ca ok. 2000 ppm, a w rzeczywistości ponad 3000 ppm. Ten przykład przecież dotyczył niezależnego laboratorium! Znaczenie również ma odpowiednie przygotowanie próbki do badania.

Mi tyko i wyłącznie chodziło o wyniki badań z laboratoriów zewnętrznych.
 
To na przyszłość mocno bym się zastanowił nad korzystaniem z usług takiego labu bo takie błędy to nie standard a anomalia wiec nie wrzucałbym wszystkich labów do jednego worka bo tak nie jest.
 
Masz rację. Ale musimy brać to pod uwagę. Spójrz na analizę Rowe. Jak producent deklaruje temperaturę zapłonu 248°C, a w innym laboratorium wychodzi 233°C, a w tym laboratorium zostało już przeanalizowanych pełno olejów. I absolutnie nie wrzucam wszystkich do jednego worka, wręcz przeciwnie.
 
Panowie, jaka jest tolerancja wyników pomiarowych (bo błąd pomiaru jest na pewno)?
 
A coś dokładniej?
Czy tolerancje pomiarowe są zaszyte w normach?
Jakoś nikt nie drążył tematu, tylko przyjmuje się w ciemno, że 10ppm, to dokładnie 10ppm, co jest błędem.
 
Eurol eurol eurol a może analizy świeże tych ultra hiper wychwalanych pod niebiosa olejów ? Wszystko opiera sie na analizach sprzed kilku lat a takie shelle lotosy już zdążyly ze dwa razy zmienić skład i formulacje
 
Spora różnica w temperaturze płynięcia. Karta charakterystyki podaje -48 stopni, tutaj wyszło -60.

Dotyczy oleju Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40.
 
Last edited by a moderator:
Bo to wartość typowa, a nie rzeczywista. Dla SAE 0W-40 i 100 % PAO to normalny wynik.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top