• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Revline Ultra Force 5W-40

wszystko o olejach Revline
@soszo, takie rzeczy powinieneś wiedzieć po takim okresie czytania oilclub.pl (i zapewne innych forów)
Podaj te aspekty
1. Powtarzalność technologiczna, utrzymanie reżimu produkcyjnego choćby z normami ISO
2. Spełniane normy jakościowe ogólne i producentów
3. własności użytkowe samego oleju - własny R&D
4. wykorzystane materiały do produkcji olejów - bierzemy wszystko, by było tanio, czy kupujemy "dobre" półprodukty
5. ...

Coś pominąłem?
Coś jest napisane niezrozumiale?
 
@Kuba
Nie napisałem, że "tylko". Ale gdybym miał Żuka to pewnie bym go lał.
 
Do tranzola 2.5td z lat 90tych też styknie.
 
Ja myślę że nic się nie stanie jak go damy do niewysilonego silnika wolnossącego. Zobaczcie ile na allegro sprzedaje się qualitium. Tylko pytanie czy warto bo dokładając pewnie z 15zl ma się sprawdzonego lotosa.
 
Ja myślę że nic się nie stanie jak go damy do niewysilonego silnika wolnossącego
Nie ma znaczenia. Pytanie w jakim stopniu potrafi utrzymac silnik w czystosci? W szczegolnosci w rejonie pierscieni itd.
 
Tego po analizie się nie dowiemy, trzeba by było kilka interwałów na nim zrobić, lecz myślę że przy odpowiednim interwale nie było by problemu.
 
@Kuba w jaki sposób chcesz zaglądnąć w obszar rowków pierścieni, żeby sprawdzić i porównać, co olej tam zostawia?
 
Pewnie chce rozkręcić silnik porobić zdjęcia i wstawić na forum.
 
Do pierścieni nie chce zaglądać, można zdjąć pokrywę i zobaczyć co pod nią się dzieje, jeśli tam będzie czysto to pierścienie raczej też . Po kilku interwałach jak pierścienie zalepia to i konsumpcja oleju wzrośnie. Dlatego pisałem że dopiero po kilku interwałach będzie można coś powiedzieć odnośnie utrzymania silnika w czystości
 
Do pierścieni nie chce zaglądać, można zdjąć pokrywę i zobaczyć co pod nią się dzieje, jeśli tam będzie czysto to pierścienie raczej też
To nie takie proste...Sa testy np. Sequence IIIH
 
Wiem że nie jest takie proste, ale co innego może zrobić przeciętny Kowalski? Lać i obserwować. Co nie zmienia faktu że jak ktoś ma $$ to może robić testy jakie chce, a jak ma czas i chęci to cały silnik rozebrać i przeanalizować co się dzieje w środku.
 
Kupowac srodki smarne od pewnych producentow np. Mobil. Amsoil rowniez sam zleca tego typu testy we wlasnym zakresie :>
 
A Lotos też zleca?
 
Raczej nie, pewnie leca wedlug przepisow. A jak sie ich trzymaja to mozna zalozyc, ze jest w porzadku.
 
Kupowac srodki smarne od pewnych producentow np. Mobil. Amsoil rowniez sam zleca tego typu testy we wlasnym zakresie :>
I tu koło się zamyka, kupować od najlepszych z branży na pewno jest dobrym pomysłem tylko cena SS nijak ma się do tego revline. Zaraz zacznie się dyskusja jak ze specolem że nie ma aprobat itp. a jak pokazał czas olej daje radę.
 
Koszt takiego testu wynosi do 60 000 $. Po prostu warto dobierac oleje z oficjalnym API SN/ILSAC GF-5.
 
Znowu taka trochę kołomyja forumowa wychodzi. Raz warto oficjalne API, raz nie warto bo interesuje nas ACEA. Brak jednolitego przekazu czyli wszystko w normie :)
 
ACEA A5/B5 lub C2,C3. Pod katem moich preferencji. Zebys sie poczul lepiej.
 
Co nie zmienia faktu że jak ktoś ma $$ to może robić testy jakie chce, a jak ma czas i chęci to cały silnik rozebrać i przeanalizować co się dzieje w środku.
Przecież to nie ma sensu.
Nie masz - nie mamy(!) narzędzi, ani metodologii do takich pomiarów.
Nie mamy próbki statystycznej.
Tak się "w domu", ani nawet w warsztacie samochodowym/tuningowym po prostu nie da!
o innego może zrobić przeciętny Kowalski? Lać i obserwować.
Stosować oleje z normami, które mają odpowiednio wysokie wymagania w konkretnym zakresie.
Tutaj idealnym przykładem, bo świetnie opisanym są normy MB - 229.3 vs 229.5.
Co do producentów, to warto jeszcze wspomnieć o Shellu.

Nasi producenci?
Jak się będą trzymać "gotowców", utrzymają reżim technologiczny i cenę, nie ma potrzeby przepłacać za oleje silnikowe "renomowanych" producentów.
 
Back
Top