• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Urządzenie OBD Eleven

Prawidłowe korekty. Złe, to by były 0,85.
 
A nie powinny być na plusie i na minusie wartosci? Bo u mnie tylko na plusie są @Kaczorek79 u ojca robiłem korekty i ma takie
 

Attachments

  • Screenshot_20220427-153456_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20220427-153456_OBDeleven.jpg
    432,9 KB · Odwiedzin: 193
Last edited:
1,000 to pozycja wyjściowa, jak masz 0,99, to w zasadzie żadna korekta. Może być na plusie, albo na minusie. Idealnie nigdy nie będzie bo za dużo rzeczy ma wpływ na zmianę. Lambda odczytuje spaliny, ecu przelicza to na podstawie czujnika wałka rozrządu, na którym cylindrze był zapłon i na tej podstawie wprowadza dynamiczne zmiany w czasach wtrysku dla konkretnego cylindra. W ciągu 1 sekundy każdy cylinder ma 3 cykle wtrysku, a na każdy cykl przypadają 3 warstwy podania paliwa, bo nasze silniki mają wtrysk uwarstwiony. Już sama prędkość spalin i ich dojście do lambdy utrudnia precyzyjne dawkowanie, dlatego muszą być wprowadzane minimalne korekty. Kiedy jakiś wtryskiwacz kuleje, to widać wyraźną różnicę w korektach.
 
@Kaczorek79 to nie widziałem nawet . Zawsze jak sa wykresy korekt wtryskiwaczy to jedne na minusie drugie na plusie wyskakują. Wylaczenie funkcji start stop przez zmianę napięcia akumulatora nie mogę znaleźć. Przewertowałem prawie wszystko... w magistrali tego nie ma wogole .
 
w sterowniku silnika, tylko nie wiem czy nie bedzie ukryty bo robili aktualizacje sterownika silnika. Ale ktos pisał ze po wyłaczeniu wywalał błędy na desce rozne.
 
@Kaczorek79 znalazłem start stop w elektronice silnika module
 

Attachments

  • Screenshot_20220428-160848_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20220428-160848_OBDeleven.jpg
    742,2 KB · Odwiedzin: 177
Wziąłem ustawiłem na nieaktywne ale odrazu błąd start stop wywala na desce rozdzielczej. Także lipa...
 
jedynie co mizesz zribic zmienic napięcie na 12V zeby system nie wylaczal silnika. start stop ma wpływ na ladowanie akumulatora podczas hamowania i hamowanie silnikiem.
 
@tomek1986 nie mam takiej opcji w magistrali danych :) natomiast mam różne funkcje w elektronice silnika w ustawieniach podstawowych ,sprawdzanie turbosprężarki, katalizatora ,przepustnicy, lambdy itp i nie włącza się na zapłonie ani na włączonym silniku na postoju ... także nie wiem jak je włączyć
 
Weź w koncu tego VCDSa i za grosze sobie to wylacz, a nie kombinujesz.
 
Weź w koncu tego VCDSa i za grosze sobie to wylacz, a nie kombinujesz.
Umiesz wyłączyć ss za pomocą vcds, to mu powiedz w jaki sposób, bo obd11 ma wszystkie opcje kodowania te same, co vcds. Fajnie się mędrkuje, ale zrozum w końcu, że vcds nie zrobi nic więcej od urządzenia z tego wątku. Trzeba umieć kodować z kanałów, ja nie umiem i się nie wypowiam, zresztą dla mnie ss nawet się czasem przydaje (przejazdy kolejowe), a odwróciłem jego działanie przejściówką za 50 zł i z automatu mam wyłączony po odpaleniu auta. Kiedy potrzebuję, aktywuję go przyciskiem.
 
@Kaczorek79 a wiesz może jak masz na obd11 sprawdzanie katalizatora ,turbosprężarki itp jak to uruchomić? Bo klikam rozpocznij test i nic się nie dzieje :cool:
 
Umiesz wyłączyć ss za pomocą vcds, to mu powiedz w jaki sposób, bo obd11 ma wszystkie opcje kodowania te same, co vcds. Fajnie się mędrkuje, ale zrozum w końcu, że vcds nie zrobi nic więcej od urządzenia z tego wątku. Trzeba umieć kodować z kanałów, ja nie umiem i się nie wypowiam, zresztą dla mnie ss nawet się czasem przydaje (przejazdy kolejowe), a odwróciłem jego działanie przejściówką za 50 zł i z automatu mam wyłączony po odpaleniu auta. Kiedy potrzebuję, aktywuję go przyciskiem.
Wklejalem przyklad kilkanascie postów wyzej. Dla dzialania identycznego, które właśnie opisałeś.
Post automatically merged:

Przecież już kupiłem OBD11 @sprajt2 to po co mi VCDS..?
Byc moze po to, zebys sobie wyłączył lub wlaczyl co chcesz. Ale zawsze zamiast użyć taniej łopaty, mozesz przekopać działkę złotą łyżką🤣🤣🤣
 
ja mam vcds i obd eleven. i na obd eleven jest szybciej i mniej klikania. I niektóre funkcje na vcds nie moglem odblokować, a w obdeleven bezproblemu.
 
@Kaczorek79 a wiesz może jak masz na obd11 sprawdzanie katalizatora ,turbosprężarki itp jak to uruchomić? Bo klikam rozpocznij test i nic się nie dzieje :cool:
Takie rzeczy sprawdzasz na logach. Robisz wykres i zaznaczasz doładowanie rzeczywiste i wymagane, później w drogę, następnie zapisujesz, wysyłasz na maila do siebie i w domu sobie otwierasz log na kompie. Katalizator sprawdzasz na dobrze rozgrzanym silniku utrzymując na postoju ok 2 krpm, wtedy sonda za katem ma stać sztywno na ok 0,7-0,8 V.
 
@tomek1986 na tej nowszej wersji obd11 nie ma w opcjach adaptacji zmian aby wyłączyć start stop metoda temperatury lub akumulatora ,troszkę zmienione to jest względem starszej wersji bo oglądałem filmik z YouTube natomiast ja nie mam takiej opcji
 
Back
Top