• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Nexus6

Użytkownik
Samochód
BMW M440xi (G23)
Uważam, że czas poruszyć temat olejów do skrzyń dwusprzęgłowych :mrgreen:
Na początek chyba najpopularniejsze skrzynie "mokre" z koncernu VAG.
Zalewane fabrycznie Pentosinem FFL-2 75W , z zalecanym interwałem wymiany co max. 60.000 km.

Tunerzy zalecają zalewanie tych skrzyń tylko w/w OEM'owym Pentosinem (Febi to ten sam produkt, podobnie jak OEM) - nie wiem dlaczego ?

Sam stosowałem w DQ250 połączonej z 2.0 TDI CR CEGA - Motul DCTF https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-dctf
znacząco poprawiał kulturę pracy skrzyni (redukcja szarpnięć przy zmianie biegów) i niższa temperatura pracy
To auto miałem od przebiegu ok 150 kkm do jego końca przy ok. 190 kkm.

W nowych VW:
- Tiguan z 2.0 BiTDI CUAA i DQ500 - wymiana OEM'ych "sików: na Ravenola DCT/DSG, zmiana wykonana po ok. 12 kkm na "oryginale", efekty jak wyżej.
Kolejne zmiany co 30 kkm.

- GofeR z DQ250 i 2.0 CJXC - przy 8 kkm wymiana na Amsoila DCT, efekty jak wyżej, planowana zmiana przy 38 kkm (jeszcze nie wiem na co).

Ponieważ termin zmiany oleju w GofeRze zbliża się nieubłaganie to powstaje pytanie co zalać tym razem ?
Propozycji jest co najmniej kilka:
- MILLERS MILLERMATIC ATF DCT – DSG;
- ROCK OIL DCT-W;
- Castrol Transmax Dual;
- EUROL DCF 1404;
- RAVENOL DCT GT-R Fluid.
 
Ja do mokrej DSG o oznaczeniu HLJ (typoszeregu DQ250) wlałem Ravenola DCT/DSG Getriebe Fluid, poszukując wcześniej oleju z oficjalną aprobatą VW G 052 182 A2. Otrzymałem niesprawdzone informacje, że ten olej to to samo co oryginał z ASO po ok. 100 zł za litr, więc jestem ciekaw jak to rzeczywiście jest.

Wymiana bardzo spóźniona (prawdopodobnie pierwsza przy 158 tys. km) - efekt jak wyżej. ;) Skrzynia pracuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń, wcześniej poszarpywała i gubiła się przy redukcji na niskich przełożeniach.

Ciekaw jestem jednak tego, że VAG dopiero po kilku latach obecności tych skrzyń na rynku zaczął rekomendować zalewanie ich olejami półsyntetycznymi. Zważ, że np. Ravenol DCT GT-R Fluid nie ma żadnej specyfikacji VW, nie wspominając już o oficjalnej aprobacie. Zważywszy na to, że skrzynie zarówno na Ravenolu, jak i oryginalnym oleju pracują bez zastrzeżeń (pod warunkiem wymian co zalecane 60 tys. km) wnioskuję, że VAG wie co robi. I nie wiem czy jest sens go tutaj poprawiać.
 
Z tego co się orientuję jedynymi "syntetycznymi" olejami do DSG są Amsoil DCT i Castrol Transmax Dual. Być może jeszcze Ravenol DCT GT-R.
Wszystkie pozostałe to półsyntetyki, czyli fabrycznie od początku były to półsyntetyki.
 
To ktoś mi pierdół naopowiadał - na 90% w ASO. No cóż, jakem człowiek wnikliwy i w kwestiach, które mnie interesują, nieraz kopię po źródłach więcej niż to jest warte, muszę to zweryfkować. :)

Trop rzeczywiście tyleż fałszywy, co Amsoil ma tę specyfikację VW G 052 182. Nie ma jej za to Ravenol DCT GT-R. I akurat w kwestii DSG bym nie kombinował z olejami bez specyfikacji.
 
Ja generalnie do DSG polecam 3 produkty :
-Millers Millermatic DSG/DCT
- Ravenol DSG/DCT
-Eurol DCF 1404
Szczególnie te 2 pierwsze mam sprawdzone
 
Witam wszystkich, pierwszą wymianę oleju w DSG DQ381 po jakim przebiegu zalecacie???
dzięki, pozdrawiam
 
Witam serdecznie. Mam skrzynie s tronic 7 stopniawa DL501
zbliza mi sie wymiana oleju. Widzialem caly zestaw tj filtry, uszczelki i sruby wraz z olejem firmy Meyle ATF DCG II
czy jest godny polecenia czy szukac innej oliwy do mojej skrzyni?
 
Czy coś się zmieniło w temacie DSG?
Mam A3 2015 z przebiegiem 110tyś, prawdopodobnie będzie to pierwsza wymiana.
Touran 2017 66 tyś, też pierwsza wymiana.
Lać ASO czy tego Millersa?
 
Ja do wszystkich dsg lałem i dalej leje motula dctf. Łącznie zrobiłem na tym oleju ponad pół miliona km w aucie służbowym i prywatnym i nigdy nie było najmniejszych problemów. Dobry i tani.
 
btw. jaką zalecacie metodę wymiany oleju w DSG? Dynamiczną czy statyczną? U mnie w ASO dostałem info, że oni wymieniają statycznie.
Samochód: Skoda Octavia RS245 2017r.
 
W DQ 250 pływa od ok. 5 kkm taki setup z dodatkiem AR9100. Odczucia dużo lepsze niż poprzedni oem.

IMG-2269.jpg
 
Czy w S-Tronic Audi da się spuścić całkowicie olej ? Bo do tej pory serwis mi lał ok 3 litrów przy wymianach ?
 
Back
Top