• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Nexus6

Użytkownik
Samochód
BMW M440xi (G23)
Uważam, że czas poruszyć temat olejów do skrzyń dwusprzęgłowych :mrgreen:
Na początek chyba najpopularniejsze skrzynie "mokre" z koncernu VAG.
Zalewane fabrycznie Pentosinem FFL-2 75W , z zalecanym interwałem wymiany co max. 60.000 km.

Tunerzy zalecają zalewanie tych skrzyń tylko w/w OEM'owym Pentosinem (Febi to ten sam produkt, podobnie jak OEM) - nie wiem dlaczego ?

Sam stosowałem w DQ250 połączonej z 2.0 TDI CR CEGA - Motul DCTF https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-dctf
znacząco poprawiał kulturę pracy skrzyni (redukcja szarpnięć przy zmianie biegów) i niższa temperatura pracy
To auto miałem od przebiegu ok 150 kkm do jego końca przy ok. 190 kkm.

W nowych VW:
- Tiguan z 2.0 BiTDI CUAA i DQ500 - wymiana OEM'ych "sików: na Ravenola DCT/DSG, zmiana wykonana po ok. 12 kkm na "oryginale", efekty jak wyżej.
Kolejne zmiany co 30 kkm.

- GofeR z DQ250 i 2.0 CJXC - przy 8 kkm wymiana na Amsoila DCT, efekty jak wyżej, planowana zmiana przy 38 kkm (jeszcze nie wiem na co).

Ponieważ termin zmiany oleju w GofeRze zbliża się nieubłaganie to powstaje pytanie co zalać tym razem ?
Propozycji jest co najmniej kilka:
- MILLERS MILLERMATIC ATF DCT – DSG;
- ROCK OIL DCT-W;
- Castrol Transmax Dual;
- EUROL DCF 1404;
- RAVENOL DCT GT-R Fluid.
 
A co ile najlepiej wymieniać olej w skrzyni dsg dq200 ?Jedni mówią ,że co 60 tys km,drudzy co 30 tys km. Widziałem zdjęcia oleju po 60 tys km ktoś wrzucał to olej czarny jak smoła i pisał ,że śmierdział mega spalenizną już :)więc 60 tys to chyba za duży przebieg
 
Wystarczy co 60 kkm
 
To resurs dla spokojnych kierowców, narwańcy 1/2 tego
 
Tak wyglądają filtry z S tronica przebieg 150 tys w tym czasie olej wymieniony 4 x . Teraz po wymianie filtrów i oleju OEM skrzynia pracuje fantastycznie miękko i płynie jak nowa.
Olej w skrzyni był czysty ale olej w układzie Ultra ( coś jak haldex ) był brudny także warto ten olej wymieniać
 

Attachments

  • IMG_1021.jpeg
    IMG_1021.jpeg
    1,8 MB · Odwiedzin: 108
  • IMG_1022.jpeg
    IMG_1022.jpeg
    1,7 MB · Odwiedzin: 109
Ja się zastanawiam nad castrolem ze względu na temp płynięcia -72. Ravenol po doświadczeniach z vmo 5w40 omijam szerokim łukiem.opilki się pojawiły. A i sama pracą silnika dramat!
 
Witam. Zbliża mi się wymiana oleju DSG DQ 381, dwóch mechaników twierdzi, że olej ma być tylko ori. Jest strasznie drogi. Chciałem zalać

Ravenol DCT-DSG LV Fluid​

FUCHS TITAN FFL-52529​

 
U mnie do DQ381 firma specjalizująca się w serwisie grupy VAG zalała MOTUL Multi DCTF, w stosunku do oleju oem wydaje mi się że skrzynia działa płynniej, bezszelestnie zmienia biegi , nawet gdy mocno wcisnę gaz to nie czuję szarpnięcia z powodu zwłoki.
 
@Szczepix na grupach VAGa masz ludzi którzy pracują w ASO i można kupić taniej olej. Co prawda DQ250 ale ja lałem zestaw Febi. Teraz mam DQ500 i też taki zestaw zastosuje.
 
Back
Top