• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VAG DSG - DQ250, DQ380/381, DQ500

Nexus6

Użytkownik
Samochód
BMW M440xi (G23)
Uważam, że czas poruszyć temat olejów do skrzyń dwusprzęgłowych :mrgreen:
Na początek chyba najpopularniejsze skrzynie "mokre" z koncernu VAG.
Zalewane fabrycznie Pentosinem FFL-2 75W , z zalecanym interwałem wymiany co max. 60.000 km.

Tunerzy zalecają zalewanie tych skrzyń tylko w/w OEM'owym Pentosinem (Febi to ten sam produkt, podobnie jak OEM) - nie wiem dlaczego ?

Sam stosowałem w DQ250 połączonej z 2.0 TDI CR CEGA - Motul DCTF https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-dctf
znacząco poprawiał kulturę pracy skrzyni (redukcja szarpnięć przy zmianie biegów) i niższa temperatura pracy
To auto miałem od przebiegu ok 150 kkm do jego końca przy ok. 190 kkm.

W nowych VW:
- Tiguan z 2.0 BiTDI CUAA i DQ500 - wymiana OEM'ych "sików: na Ravenola DCT/DSG, zmiana wykonana po ok. 12 kkm na "oryginale", efekty jak wyżej.
Kolejne zmiany co 30 kkm.

- GofeR z DQ250 i 2.0 CJXC - przy 8 kkm wymiana na Amsoila DCT, efekty jak wyżej, planowana zmiana przy 38 kkm (jeszcze nie wiem na co).

Ponieważ termin zmiany oleju w GofeRze zbliża się nieubłaganie to powstaje pytanie co zalać tym razem ?
Propozycji jest co najmniej kilka:
- MILLERS MILLERMATIC ATF DCT – DSG;
- ROCK OIL DCT-W;
- Castrol Transmax Dual;
- EUROL DCF 1404;
- RAVENOL DCT GT-R Fluid.
 
Jutro jadę wymieniać w S-Tronicu olej na Ravenola DCT/DSG. Wieczorem napisze jakie mam odczucia po wymianie.
Trochę mnie zaskoczyło ze Ravenol to półsyntetyk a FUCHS z Pentosinem pisze w karcie ze pełny syntetyk !!!!!!
Wymieniam statycznie bo wg machera w skrzyni DSG wymiana dynamiczna to naciąganie bo zleci 95% oleju a po drugie nie ma konwertera.....
Post automatically merged:

Czy to nie efekt pacbo ze olej "fabryczny" jest kiepski w grupie VW? ja mając samochód z automatem hydrokinetykiem jak wymieniałem olej przy przebiegu 55 tys (1,5 roku auto) to różnica była kolosalna w pracy skrzyni , ale olej z koloru czerwonego był jak silnikowy z diesla!!
Natomiast praca skrzyni fantastycznie płynna i delikatna. Kolejna wymiana po 40 tys (po1 roku) i zlewany olej był brudny ale czerwony i po wymianie już nie było takiej różnicy więc może to ma wpływ stan oleju a nie konkretnej marki?
 
Last edited:
Na zdjęciu zlewamy ze skrzyni
F3E083E4-6B84-4425-AB19-C152C8537F37.jpeg
olej w S-stronic po przebiegu 55 tys km . W poprzednim aucie ( kupione nowe) miałem automat hydrokinetyczny Aisin Warner . Przy przebiegu 55 tys wymieniałem olej , to co wylało się ze skrzyni to była czarna smoła . Po zalaniu nowego skrzynia pracowała cudownie miękko. Nie wiadomo kiedy zmieniała biegi . W S-stronicu juz takiej różnicy nie ma po wymianie oleju zalałem Ravenola DSG . Owszem jest lepiej , zmienia biegi płynniej , spokojniej ale naprawde nie ma wielkiej różnicy .
Patrząc na olej po 55 tys km to chyba przesada wymieniać olej co 30 tys km . Spec mi mówił że DSG to nie hydrokinetyk który strasznie olej brudzi i niszczy .
 
Serwus wszystkim.

Posiadam Seata Leona 5F z silnikiem DKZA (2.0 TSI) sprzężony z skrzynią DQ381. Mam dwa pytania:

1. Obecnie skrzynia jest zalana olejem serwisowym jednak mam wrażenie, że czasami skrzynia nie zmienia płynnie biegów, ale powiedzmy, ze to nie jest najciekawsze. Ciekawe jest to że kiedy skrzynia się rozgrzeje to zaczyna tak jakby klekotać. Zostały już sprawdzone i wymienione na wszelki wypadek tarcze sprzęgieł, ale gdzieś wyczytałem, że popłuczyny jakie leje ASO do tych skrzyń nie jest najlepsza. Może jakieś rady?
2. Wg tego co wyszukałem na sieci do mojej skrzyni powinien być zalewany olej w standardzie VW G 055 529 A2 (nie mam pojęcia czym się różni od wcześniejszych). Z tego co widziałem Ravenol ATF DCT/DSG spełnia tą normę. Teraz pytanie czy taka zmiana pomoże?

Wiem że to takie pisanie palcem po wodzie i gdybanie ale mam nieodparte wrażenie, że ten klekot nie jest związany z silnikiem (też ma zalanego Ravenola) ale z skrzynią (pracuje ok). Tak jakby olej się rozrzedzał ponad miarę i coś tam pracowało głośniej.

Jakieś pomysły lub sugestie?
 
Jeżeli masz grzechotania to raczej problem mechaniczny . Podjedz do kogoś kto się. Na na DSG i niech zdiagnozuje „usterkę” a nie wymienia profilaktycznie . Tym sposobem wymienia Ci profilaktycznie cała skrzynie lub samochód ;)
Ja jestem po wymianie oleju z fabrycznego WV (Fuchsa Pentosin ) na Ravenola DSG /DCT i powiem Ci różnicy wielkiej brak . Jak bym nie wiedział ze zmieniany był to miał bym duży problem aby to wyczuć .
jak patrzyłem przed wymiana na parametry to jedynie Ravenol nadąża za ASO reszta ma gorsze parametry .Ravenol ma praktycznie identyczne parametry jak ASO . Wiec ten fabryczny to nie takie siki . Ci którzy tak mówią to znając życie nie maja żadnego doświadczenia . A tylko powielają mity .
Każda skrzynia (szczególnie hydrokinetyk ) będzie zdecydowanie lepiej pracowała na świeżym oleju .
Post automatically merged:

Jaki masz przebieg w tym seacie ? Skrzynia była serwisowana w tym czasie ?
 
Przebieg 12 tys km. Wymieniona była już dwumasa (i trochę ucichło bo ASO powiedziało, że coś podejrzanie wyglądała ta dwumasa). Dzieje się tak tylko kiedy skrzynia złapie temperaturę a że ostatnio było zimno i robiłem małe dystanse to właściwie tego nie słyszałem. Zrobi się cieplej to zobaczę.

Ogólnie tragedii nie ma ale czasami umie denerwować taki dźwięk i tak po wymianie dwumasy jest lepiej ale to jeszcze nie to. Myślałem, że to może silnik (mam Ravenola VSW 0W30) i wydawało mi się, że coś nie zgrało się tutaj ale też nie sądzę (olej kupiony w autoryzowanym punkcie). Poczekam do wiosny i wtedy będę nasłuchiwał. Wydawało mi się że wymiana oliwy w tej mokrej skrzyni coś pomoże.
 
Samochód jest nadal na gwarancji - jeszcze trzy lata (z jakimś hakiem). Kraków.

Wiesz ja po prostu wychodzę z założenia, że samochody jak każda inna rzecz w obecnych czasach jest skomplikowana i błędy się zdarzają. W Krakowie mi wmawiali, że "ten typ tak ma" i dopiero w Wrocławiu coś zaczeli z tym robić.
 
To zwracam honor z wymiana sprzęgieł skoro w ramach gwarancji. Jak zacznie Ci się pojawiać ten dźwięk podjedz do jakiegoś dobrego niezależnego speca i może pomoże. Póki co jesteś skazany tylko na działania ASO .
 
Nie no. Nie jestem S/M aby w nowym aucie na gwarancji wymieniać dwumas. :p Swoją drogą zna ktoś może jakiegoś dobrego speca w KRK od DSG?
 
Dzwoniłem do niezależnego serwisu i pierwsze pytanie faceta: "zestaw Luk'a?" a ja wiadomo (bo na zakład w ASO nie mogę przecież wejśc) - nie wiem. Odpowiedź faceta - "Proszę Pana, LUK ostatnimi czasy zrobiony z papieru i się rozsypują" i powiedział, że ostatnio w nowych VAG'ach to jest notoryczna usterka i że jest to czysta loteria czy dwumas zacznie dawać popalić czy nie.
 
Panowie, co możecie polecić do S Tronic 7 w Q5 ? Zastanawiam się głownie nad Ravenol DSG/DCT, tylko zastanawia mnie fakt braku doboru w Ravenola wyszukiwarce dla S-Tronic 7 biegowego (wskazuje produkt specjalny).
@MarcinM-Lbn masz 7 biegowy S Tronic?
 
Last edited:
@Anduin Tak mam ten 7 biegowy . Nie oczekuj cudów po zmianie oleju na innego producenta . Chyba ze nie robiłeś serwisu przez długi czas to wtedy jest różnica . Czytaj wcześniej jak wygladal olej po 55 tys
Napisze później co mi zalali z Ravenola bo wymieniony mam olej w części sprzeglowej oraz mechanicznej oraz w tylnym moście tzw haldexie . Razem trzy różne oleje Ravenola
Post automatically merged:

@Anduin
Jaki masz silnik ? I przebieg ? Robiłeś już wcześniejsze wymiany ?
 
@MarcinM-Lbn 2.0 TDI z Quattro, była jedna wymiana (nie wiem jaki olej). Przebieg ok. 126 tyś. km. Interesuje mnie olej do STronic, dyferencjal i skrzynia rozdzielcza. Z góry dzięki za inf. Znaczącej różnicy nie oczekuje poprostu chce wymienic oleje na dobre. Filtry też zmieniałeś ?
 
Jechałem z nastawieniem wymieniam filtry bo tak i tak ustalałem z fachowcem . Wypytał mnie o wszystko i powiedział ze nie ma sensu ruszać filtrów bo są napewno czyste. Dopiero jak zobaczyłem jak czysty olej zlatuje to dałem spokój . Spec Mówił ze przy kolejnej wymianie zobaczymy . Ale on nie widzi sensu no chyba ze ja koniecznie chce to ok ale wtedy filtry chyba + 200 i robota tez + 300
 
Może uda mi się odświeżyć temat. Większość osób na fb poleca olej OEM do DSG DQ250. Udało mi się znaleźć info, że ten OEM produkuje Pentosin, teraz Fuchs, to FFL-2. Czy ktoś ma jakieś info na ten temat? Różnica w cenie między OEM a Fuchs jest spora. A skoro to jest ten sam olej, to po co przepłacać
 
DQ 250 to masz suche sprzęgła więc darował bym sobie OEM wziąłbym tańszy.

Tak wyglądają filtry w S-tronić Audi . Są tak małe, ze patrzyłem co to za zabawki. Jeżeli ona mają działać i filtrować dłuższy czas to chyba wole zmienić
 
DQ 250 to masz suche sprzęgła więc darował bym sobie OEM wziąłbym tańszy.

Tak wyglądają filtry w S-tronić Audi . Są tak małe, ze patrzyłem co to za zabawki. Jeżeli ona mają działać i filtrować dłuższy czas to chyba wole zmienić
Chyba pomyliło Ci się z DQ200, DQ250 to mokre

Może uda mi się odświeżyć temat. Większość osób na fb poleca olej OEM do DSG DQ250. Udało mi się znaleźć info, że ten OEM produkuje Pentosin, teraz Fuchs, to FFL-2. Czy ktoś ma jakieś info na ten temat? Różnica w cenie między OEM a Fuchs jest spora. A skoro to jest ten sam olej, to po co przepłacać
Też będę wymieniał w DQ250 i zastanawiam się, czy wlać Fuchs FFL-2, czy Ravenol DCT/DSG (oba zgodne z 052 182 A2).
Podobno do DSG na piewsze zalanie idzie teraz Ravenol (wcześniej tak jak mówisz był Fuchs/Pentosin)
40min38sek
Z OEM zrezygnowałem, bo nie znalazłem sensownego uzasadnienia, żeby warto było tyle dopłacać do OEM.
 
@MarcinM-Lbn Skrzynia dq250 jest na mokrych sprzęgłach. Tylko w dq200 są suche.
 
Back
Top