• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VALVOLINE Max Life 5W40

Co do tego NOACK znalazłem coś interesującego na forum toyoty cytuje :

Noack odnosi się do całej objętości oleju smażonego w czasie 1 godziny w temp. 250 st. Czyli jeżeli 1000ml oleju rozgrzejemy na godzinę do 250st.C to jednego wyparuje 70ml, a drugiego 130ml. Potrafisz to jakoś odnieść do rzeczywistych warunków pracy oleju w silniku przy średnich obrotach rzędu np. 3000rpm i przebiegu rzędu 15kkm rocznie? To chyba oczywiste, że jeżeli te 1000ml oleju wlejesz do silnika to ilości które odparują będą zupełnie inne i nie mające wiele wspólnego z wartościami powyżej. Właśnie dlatego, że takie temp. z zasady panują tylko na tłokach.
Test noack jest istotny tylko z punktu widzenia zakwalifikowania bądź nie oleju do standardu jakościowego np. ACEA. Na chwilę obecną, nie może być wyższy niż 15%. Natomiast to czy jest on 13 czy 7 jest prawie zupełnie pomijalne z punktu widzenia użytkownika samochodu. Wystarczy, że olej ma normę ACEA i tyle.

Koniec cytatu :) i to dopiero tłumaczenie ma sens według mnie i przeczytanych informacji co do NOACK.
 
Tak tylko NOACK często świadczy również o jakości użytych baz dlatego zwraca się na niego uwagę :)
 
Jest parę norm producenckich, które określają NOACK i są to poziomy różne, np. MB229.51 max.10 , więc widać że nie zawsze i wszędzie ten parametr jest mało znaczący.
 
Może piszą o NOACK bo muszą podać , może mają taki wymóg ale z artykułu nijak to się ma do użytku oleju w aucie bo tego odparowania , ubytku dajmy na to z 6 litrow oleju silnikowego nawet nie będziemy w stanie zauważyć w ciągu np 12tys przebiegu bo to może być nawet ubytek 0,06 l .. Głównie to bedzie zalezec od stylu jazdy .
 
Podają NOACK, bo jest to istotne z punktu widzenia użytkowania silnika i dany olej musi temu sprostać. Te parametry są określane na poziomie projektowania. Dla przykładu ,wystarczy poczytać jakie testy przechodzą oleje w normie VAG 504/507.
 
Tak jak napisałem wyżej :

Noack jest istotny tylko z punktu widzenia zakwalifikowania bądź nie oleju do standardu jakościowego np. ACEA. Na chwilę obecną, nie może być wyższy niż 15%. Natomiast to czy jest on 13 czy 7 jest prawie zupełnie pomijalne z punktu widzenia użytkownika samochodu. Wystarczy, że olej ma normę ACEA i tyle.

W pewnym artykule i forum jest to bardzo dokładnie opisane ...
 
Ma znaczenie bo jeśli jeden olej 5W40 ma NOACK 7%, a drugi 13% to możesz być niemal pewien, ze ten pierwszy ma lepszej jakości bazy olejowe.
 
Możliwe bazę olejowa może mieć faktycznie lepsza też z NOACK 7% niż ten z 13% lecz napewno nie zauważymy ubytku poprzez odparowanie nie w takich warunkach jakie panują w silniku ..

Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
Czy wyznacznikiem dobrego oleju moga być te wytyczne :

- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GTL (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 10% dobrze, poniżej 8% bardzo dobrze
- HTHS - powyżej 3,5mPa/s dobrze, powyżej 4,0mPa/s bardzo dobrze
- POWER - wybór ze względu na najwyższą jakość w swojej klasie
- ECONOMY - wybór ze względu na cena/jakość
 
lukaszpiast napisał:
Czy wyznacznikiem dobrego oleju moga być te wytyczne :



Zbyt ogólnikowe bo np. gdy potrzebujemy oleje klasy mid/low saps ACEA Cx to nie ma co liczyć na jakieś wysoki TBN>10. Jeśli potrzebujemy oleje np. ACEA A5/B5 to siła rzeczy HTHS nie będzie wyższy niż 3,5 bo norma wymaga od 2,9 do 3,5.

Jesli natomiast najpierw wybierzemy klase oleju jakiej wymaga producent to w ramach tej klasy jak najbardziej mozna sie sugerować tym aby NOACK byl jak najniższy, TBN jak najwyższy w danej klasie itp.
 
lukaszpiast napisał:
Możliwe bazę olejowa może mieć faktycznie lepsza też z NOACK 7% niż ten z 13% lecz napewno nie zauważymy ubytku poprzez odparowanie nie w takich warunkach jakie panują w silniku ..

Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
Czy wyznacznikiem dobrego oleju moga być te wytyczne :

- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GTL (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 10% dobrze, poniżej 8% bardzo dobrze
- HTHS - powyżej 3,5mPa/s dobrze, powyżej 4,0mPa/s bardzo dobrze
- POWER - wybór ze względu na najwyższą jakość w swojej klasie
- ECONOMY - wybór ze względu na cena/jakość
Przyszedłeś po porady, a bagatelizujesz porady osób siedzących od lat w temacie i piszących ci, jak jest naprawdę. Jeśli wiesz lepiej, to po co ta dyskusja? Pytanie o dane, czy są istotne, tak i podstawową wiedzę o nich znajdziesz tutaj na forum, jak dobrze poszukasz.

Wiesz, ile mi teraz Max Life wzięło auto? Na 10000km około 1.5L z 6, jakie wlałem. Tak, jest to różnica zauważalna. Ja lubię pocisnąć czasem powyżej 3500 obrotów i latam na LPG. Mogą to być pierścienie, mogą uszczelniacze, a może rowie dobrze olej, który się nie sprawdza.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@lukaszpiast ale uwziales sie na te Valvoline, kiedys to byly super oleje.
Pamietam jak stosowalem w starym aucie SynPower 5W-30 od autoryzowanego sprzedawcy w 2014 i 15 i od kiedy go 1 zalalem to zaczelo mi brac 1L/5kkm gdzie wczesniej byl Elf 5w-30 wiec pierwsza mysl no auto stare to zaczelo sie branie. Wtedy nie znalem sie na olejach nic, po 2 wymianach z tego Valvo na forach mowili ze NOACK w Valvoline jest wysoki dlatego bierze i polecili i przeszedlem na Shell Helix Ultra 5W-30 i nagle od wymiany do wymiany nic nie ubywalo od tego momentu calkowicie skreslilem Valvoline u siebie.
 
Możliwe nie przeczę , ja dopiero zaczynam zabawę z olejami dlatego się radzę was koledzy , ale też jako taką wiedzę posiadam , nie jestem zupełnie zielony :) kolega zalał już drugi raz MaxLife 10w40 i zachwala od wymiany do wymiany nic nie ubywa silnik PSA 2.0 HDI , ja mam zalany SynPower FE 5w30 zły olej ponoć do tego silnika 2.2 CRDI (D4EB) więc go zmienię ale też mi nic nie ubywa nogę mam ciężką samochód ciężki bo to Santa fe CM 08r na tym oleju mam prawie 8tys zrobione a stan idealnie trzyma nic nie ubyło a czasami kręcę go pod czerwone pole ...
 
2.0HDi to akurat linia takich jednostek, że Valvoline się tam sprawdzi idealnie, chociaż na DPF trzeba uważać i lepiej lać Low Saps. Rób, jak uważasz, ja po 80 tysiącach przechodzę na Shella.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
10W-40 do 2.0 HDI ... co tu zachwalac, mam nadzieje ze bez DPF bo ten olej ma prawie 1.5 popiolu
Tak, jak wspominalismy w Twoim temacie ten olej jest zle dobrany do Twojego silnika.
 
Pamiętam do dzisiaj, jak ciężko wyłazi porcelana z wersji 136KM

Max Life 10W40 to jest fajne do Golfa na gaźniku.

Moja rada taka - wlej to, co polecili ci chłopaki w temacie o swoim samochodzie.

Nawet SynPower nie jest syntetykiem, a cena obecna za Valvoline jest średnio atrakcyjna do jego parametrów.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
To już nie chodzi o to czy syntetyk czy HC - imho drugorzędny temat - tam siedzi A5/B5 , w dieslu i to starej technologii, w dodatku kręconym pod czerwone pole....
 
W temacie wyszło mniej więcej na Shell Helix Ultra 5W40 i taki kupię przetestuje zobaczymy ;) A co powiecie o testach Piotra Testera z YouTube ? Można to brać pod uwagę , testy robi niby zetelnie ale warunki w silniku a u niego to dwie różne zeczy ;) jak wy to widzicie koledzy?
 
[mention]lukaszpiast[/mention] http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=123
 
Back
Top