• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Valvoline MST C3 5W40 + Liqui Moly Molygen Motor Protect

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
Witam!

Zamieszczam analizę oleju z mojego auta. Olej przejechał około 5500km od sierpnia 2018 (kiedy to zmieniono turbo na większe oraz soft). Robię głównie krótkie trasy ~10km, raz na 2-3 miesiące ponad 100km. Do oleju było dolane 0,25l dodatku liqui moly molygen motor protect.
Proszę o komentarz na temat zużycia oraz o ew. rekomendację oleju, który byłby w stanie wytrzymać tak duże rozrzedzenie paliwem - przez rok. Na tę chwilę wydaje mi się, że przy takim rozrzedzeniu muszę zmieniać olej dwa razy w roku.

a808b8de6a5f.png
 
Last edited by a moderator:
W Twoim przypadku za rozrzedzenie odpowiadać muszą krótkie odcinki.
Spróbuje pojeździć dalej, tak z 20-30km bez wyłączania silnika.
Powinno się poprawić.
Żaden olej nie będzie odporny na rozrzedzenie.
Dobrze, że wlałeś 40'kę. Rozrzedzenie paliwem poskutkowało spadek lepkości do poziomu olejów xW30, czyli 9.3-12.5.
Tragedii nie ma.

Nt pozostałych parametrów się nie wypowiadam, bom nie expert.
 
Zużyciowo jeszcze znośnie. Nikiel nie jest przypadkiem dodatkiem z LM? Tak mi to jakoś wygląda. TBN niski, ale jakby był TAN mielibyśmy dokładniejszy obraz. Lepkość spadła ale nie jest jeszcze jakaś dramatycznie niska bo mamy 5w30 .Bardziej chodzi o to, że jak będzie mocniejsze deptanie, to tak rozcieńczony olej nie da należytej ochrony, a jest jeszcze turbo po drodze. Nie szukałbym takiego oleju co wytrzyma takie warunki , imho wątpię - ale wyjściem jest zmiana dwa razy do roku + ewentualnie AR9100 (zwiększy ochronę i zasadowość). Jeżeli przy tym przebiegu zapadła decyzja o zmianie oleju to jest jak najbardziej słuszna.
 
W składzie molygen jest ZTCP wolfram i być może polaris oznacza blednie wolfram jako nikiel?
 
Dzięki za odpowiedzi! Z tym niklem, to nigdy bym na to nie wpadł, że to wolfram...
Na zimę chciałbym zalać Mobil 1 0W40 X3 ESP, ale myślę, żeby zrobić jeszcze jedną analizę po okresie wiosna/lato (bo olej oczywiście zmieniłem, po otrzymaniu analizy). Być może okaże się, że przez lato nie będzie aż takiego rozrzedzenia i może uda się zmieniać olej raz w roku - tylko po zimie.
Tutaj myślałem o Eneos Sustina 0W50. Co o tym myślicie?
 
Nie wiem, czy wlewanie takich "wysokolepkich" olejów to dobry pomysł.
Z tego co mi się po głowie kołacze, to Fiat zaleca oleje lekkobieżne A5/C2 i lepkości xW30, 40'ki dopuszcza; ale 50'ka to chyba za bogato?
 
Mi tu pasuje taki zestaw Eurol Fluence 5w40+AR9100, do kupienia w dobrej cenie u naszych partnerów, pamiętam że i Archoil PL i Lejolej.pl mają je w ofercie.
VOA samego oleju jest tu: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=181
 
[mention]Radek1983[/mention] http://www.oil-club.pl/viewforum.php?f=12

Tutaj omawiamy analize.
 
Back
Top