• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volkswagen Golf 7, 1.4 TSI, 150KM, CZEA. - Najlepszy olej?

Greeey

Użytkownik
Samochód
VW GOLF 7, CZEA
Marka samochodu
Volkswagen Golf 7
Budżet/ile litrów
do 250PLN / 4L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI, CZEA, 150KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Kontrolowany na bieżąco po przejechaniu 9 tyś km brakuje może z 200ml.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5W30 LL
Witajcie,

Od roku użytkuję Golfa 7, 1.4 TSI, 150KM silnik oznaczenie CZEA. Do tej pory zrobiłem lekko ponad 9000km. Olej zalany dotychczas to Castrol Edge 5W30 LL + od 6000km zalana jest również płukanka długo dystansowa Oliem LL. Zalałem płukankę tak dla własnego spokoju aby wyczyściła co możliwe po starym właścicielu. Auto ma obecnie przebieg 74 tysiące km. Zbliża się wymiana, chciałbym zalać możliwie jak najlepszy, oczywiście w stosunku cena / jakoś olej do swojego silnika. Nie wiem czy to dziwne czy nie bo wszyscy mówią i piszą że TSI to pobierają po 1L oleju na każde 1000km. Ja zrobiłem już 9000 km i nie dolewałem nic. Olej kontroluje raz na dwa miesiące i na bagnecie praktycznie nic nie ubyło.... Co prawda nie katuje stylem jazdy swojego auta. W trasie głównie prędkosci oscylujące przy 100km/h, 5x w roku szybszy przejazd autostrada z prędkością około 140-160km/h. A tak to głównie codziennie wykonuje trasę 2x po 30 km z domu do pracy i z pracy do domu.
 
V to starsza formulacja na API SN, V+ to nowsza formulacja na API SP. Co do lepszości, raczej nikt na forum nie ma kompetencji do oceny takich rzeczy, ani funduszy, żeby przeprowadzić odpowiednio szeroko zakrojone badania i testy.
Aczkolwiek patrząc po analizach ICP, ja raczej skłaniam się ku "V", moim zdaniem V+ jest przeciętny i w stosunku do "V" ma dosyć okrojony pakiet.
 
Dzięki za odpowiedz.

Ostatnie pytanie, jak ma się ten FUCH TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 co ostatnio stosowałem do właśnie naszego rodzimego Orlena Max Expert V 5W30? Który z nich jest lepszy i dlaczego? Lub jakie są między nimi różnice i na co wpływają?

Zdaję sobie sprawę, że tak na prawdę każdy olej będzie dobrym wyborem i będzie spełniał swoją funkcje ale chciałbym postawić na jak najbardziej jakościowy produkt jeśli można to tak ująć.
 
Generalnie oba oleje są na tym samym przepisie. Jest tam ten sam pakiet dodatków i różnice w olejach bazowych jeśli sa to dotyczą głównie dostawców, z których każdy i tak musi być certyfikowany pod ten przepis. Różnice jeśli sa to będą raczej niewielkie. Aby w 100% stwierdzić czym się różnią i mogą czymś zaskoczyć potrzeba zdecydowanie bardziej zaawansowanych badań obejmujących min noack, ssi czy temperatury płynięcia/załonu/ccs/mrv.
 
Patrząc po naszej analizie Orlena i rosyjskiej Fuchsa, śmiem twierdzić wręcz, że to są wręcz bliźniacze oleje. W przypadku norm wielu producentów, tutaj 504/507, trzeba wziąć pod uwagę, że producenci olejów nie bardzo mają możliwości odbiegać od przepisów. No i wcale bym się też nie zdziwił, gdyby ten Fuchs był w ogóle blenowany w PL.
 
Edit:
Tak sobie poczytałem i chyba może jednak zdecyduje się na Orlen ME V+ z tego względu że ma bardziej aktualną norme API SP która podobno ma mieć pozytywny wpływ na LSPI. Co prawda ja nie zaobserwowałem tego efektu u siebie ale może lepiej działać prewencyjnie niż później się z tym zmagać. Olej i tak wymieniam regularnie w okolicach 10-12k km. A z opinii dostępnych w sieci podobno nie jest to taki zły olej. Co prawda znawca ze mnie marny, ale chyba dam szanse naszej marce. Posiada też oficjalną aprobatę VW dla mojego auta więc wymagania swoje musi spełniać.


To jeszcze jedno.

To chyba dam szanse Orlenowi i wybiorę Max Expert V. Pytanie tylko zostawać na 5W30 czy wybrać 0W30? Chociaż widzę że chyba V z SAE 0W30 jest słabo dostępne albo wcale. Przynajmniej coś ciężko mi wyszukać w Internecie.
 
Last edited:
Patrząc po naszej analizie Orlena i rosyjskiej Fuchsa, śmiem twierdzić wręcz, że to są wręcz bliźniacze oleje. W przypadku norm wielu producentów, tutaj 504/507, trzeba wziąć pod uwagę, że producenci olejów nie bardzo mają możliwości odbiegać od przepisów. No i wcale bym się też nie zdziwił, gdyby ten Fuchs był w ogóle blenowany w PL.
Fuchs nie zleca raczej produkcji na zewnątrz za to w Polsce jest bardzo duży i nowoczesny zakład produkcyjny Fuchsa, który podrukuje na "cały świat". W przypadku normy 504/507 jest dość duże pole do odbiegania od standardowych przepisów (a jest ich w przypadku tej normy kilka) jednak mało który producent decyduje się na bardziej radykalną zmianę. Zresztą podstawowy pakiet dodatków musi być "akredytowany" i w sumie najistotniejsza zmiana to zmiana bazy olejowej ale tylko " w górę" tzn. zwiększenia ilości bazy gr. IV kosztem gr. III . A to kosztuje więc producenci raczej zostają przy jednym ze standardowych przepisów ( wiele firm robi też więcej niż 1 olej z normą 504/507) albo co po niektórzy usiłują szukać oszczędności szukając tańszych zamienników np. wiskozatorów czy polimerów a nawet baz olejowych czy innych dodatków.
Post automatically merged:

Edit:
Tak sobie poczytałem i chyba może jednak zdecyduje się na Orlen ME V+ z tego względu że ma bardziej aktualną norme API SP która podobno ma mieć pozytywny wpływ na LSPI. Co prawda ja nie zaobserwowałem tego efektu u siebie ale może lepiej działać prewencyjnie niż później się z tym zmagać. Olej i tak wymieniam regularnie w okolicach 10-12k km. A z opinii dostępnych w sieci podobno nie jest to taki zły olej. Co prawda znawca ze mnie marny, ale chyba dam szanse naszej marce. Posiada też oficjalną aprobatę VW dla mojego auta więc wymagania swoje musi spełniać.


To jeszcze jedno.

To chyba dam szanse Orlenowi i wybiorę Max Expert V. Pytanie tylko zostawać na 5W30 czy wybrać 0W30? Chociaż widzę że chyba V z SAE 0W30 jest słabo dostępne albo wcale. Przynajmniej coś ciężko mi wyszukać w Internecie.
Gdzie Ty widziałeś Orlen Max Expert V 0W30?
 

Attachments

  • Przechwytywanie.JPG
    Przechwytywanie.JPG
    67,5 KB · Odwiedzin: 35
Last edited by a moderator:
Faktycznie w katalogu jest ale "w przyrodzie" go jeszcze nie widziałem. Jak znajdziesz w dobrej cenie to bierz - to zapewne olej wg. przepisu pod 504/507 na 0W30 - moim zdaniem ciekawszy przepis od tego 5W30 z V.
 
Może to nowy produkt, który dopiero będzie wchodził? Nie wiem, nie orientuje się w tym.
Na tą chwile nie mam czasu latać i go szukać.
Dla własnego użytku i chęci przekonania się na "sobie" wziąłem z portalu aukcyjnego ME V+ zobaczymy co jest wart. Dam mu 10.000 km i szanse na wykazanie się. Do końca wakacji powinienem to przejechać.

Mam tylko nadzieję, że tym V+ nie "zaszkodzę" swojemu silnikowi względem zwykłej V. Bo z tego co przeanalizowałem to V+ nie cieszy się zbyt dużą popularnością tutaj.
 
Last edited:
Nie zaszkodzisz. Żeby zaszkodzić silnikowi olejem to trzeba się na serio bardzo postarać.
 
Back
Top