• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volkswagen Golf 7, 1.4 TSI, 150KM, CZEA. - Najlepszy olej?

Greeey

Użytkownik
Samochód
VW GOLF 7, CZEA
Marka samochodu
Volkswagen Golf 7
Budżet/ile litrów
do 250PLN / 4L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI, CZEA, 150KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Kontrolowany na bieżąco po przejechaniu 9 tyś km brakuje może z 200ml.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5W30 LL
Witajcie,

Od roku użytkuję Golfa 7, 1.4 TSI, 150KM silnik oznaczenie CZEA. Do tej pory zrobiłem lekko ponad 9000km. Olej zalany dotychczas to Castrol Edge 5W30 LL + od 6000km zalana jest również płukanka długo dystansowa Oliem LL. Zalałem płukankę tak dla własnego spokoju aby wyczyściła co możliwe po starym właścicielu. Auto ma obecnie przebieg 74 tysiące km. Zbliża się wymiana, chciałbym zalać możliwie jak najlepszy, oczywiście w stosunku cena / jakoś olej do swojego silnika. Nie wiem czy to dziwne czy nie bo wszyscy mówią i piszą że TSI to pobierają po 1L oleju na każde 1000km. Ja zrobiłem już 9000 km i nie dolewałem nic. Olej kontroluje raz na dwa miesiące i na bagnecie praktycznie nic nie ubyło.... Co prawda nie katuje stylem jazdy swojego auta. W trasie głównie prędkosci oscylujące przy 100km/h, 5x w roku szybszy przejazd autostrada z prędkością około 140-160km/h. A tak to głównie codziennie wykonuje trasę 2x po 30 km z domu do pracy i z pracy do domu.
 
Dodatki w Twoim przypadku nie są niezbędne. Nie ma potrzeby stosowania ich za każdym razem, ale jak chcesz koniecznie spróbować czegoś nowego to poczytaj o Ar9400. Podobno w benzynie się sprawdza.
 
Może i masz rację co do tego że dodatki nie są niezbędne dla mnie. Ale chyba jednak lepiej bym się czuł może gdybym coś tam wlał... Sam nie wiem. :D
Zastanawiałem się nad Oilsyn NanoC5 lub właśnie AR9400 - Co jest lepsze i co wybrać?
 
@Greeey rozumiem Cię, bo sam co jakiś czas dokupuje dodatki zdając sobie sprawę, że nie są niezbędne. Ja bym wybrał Ar9400, bo dla mnie mieści się jeszcze w cenie w której miałbym ewentualnie przeznaczyć na dodatek ;)
 
 
Forumowicze, a co sądzicie o oleju Orlen PLATINUM MAXEXPERT V+ 5W-30?
Jak on ma się w stosunku do Fuchsa, którego już co prawda kupiłem, ale może zalałbym go na kolejną wymianę?
Wyszukiwarka oleju na stronie Orlenu niby pokazuje jako pierwszy wybór Orlen PLATINUM MAXEXPERT V 5W-30 - bez "PLUSA", ale czy właśnie Orlen z + nie jest lepszy?
 
Teoretycznie V+ powinien byc lepszy z racji spełniania nowszych norm
 
Dodatkowo spełnia normy Opla, ale czy to czyni go "lepszym" jeśli ma być zalany do silnika VW?
 
Last edited by a moderator:
Wiele ludzi piszę że TSI to lipa, każdy ma swoje zdanie wg mnie to b.d silniki. Oleji jest w bród bo spokojnie możesz lać normę 502 oraz 504. Eurol FS 0W30 fajny olej również polecam sam używałem. Obecnie na test kupiłem Ravenol VMP 5W30.
 
A mnie zastanawia po co szukać dziury w d.pie? Miałeś zalanego Castrola i byłeś zadowolony, doradzili Ci Shella i nie jesteś zadowolony to po co dalej kombinować? Jeżeli Castrol sprawdzał się to zalej tego samego Castrola i zapomnij o temacie, bo możesz sobie zrobić tylko kłopot.
 
@a1410 kolega ma prawo pytać w założonym przez siebie wątku a Ty nie masz obowiązku mu odpowiadać. I to nie jest żadne "kombinowanie ani szukanie dziury" jak to określiłeś :D Nie każdy musi postępować tak samo jak Ty
 
Bez kitu, co chłop się obruszył... pewnie lewą nogą wstał... :D
Ale tak wracając do tego bo widzę że kolega to jasnowidz. To że na Castrolu nie potrzebowałem żadnej dolewki i przejechałem nawet około 12k km to nie znaczy że byłem zadowolony. Pierwszą rzecz jaką zauważyłem względem Castrola i Shella to taka, że na samym Castrolu temperature oleju na autostradzie komputer wskazywał mi w przedziale 110-120 stopni czyli bardzo dużo... Przy prędkościach 140-160 km/h.
Na Shellu co prawda z dodatkiem AR9100 + nanoC5 temperatura na autostradzie nie przekracza 105 stopni. Co prawda 1l oleju ubyło mi przez cały interwał ale chyba wciąż jest to w akceptowalnym limicie... Chociaż jak wiadomo wolałbym aby silnik oleju nie konsumował...
I dlatego tak wypytuje bo w sumie mam zamiar zostawić teraz samego Fuchsa bez dodatków i zobaczyć jak się będzie silnik zachowywał oraz jaka będzie temperatura oleju.
 
na samym Castrolu temperature oleju na autostradzie komputer wskazywał mi w przedziale 110-120 stopni czyli bardzo dużo... Przy prędkościach 140-160 km/h.
To jest w silniku benzynowym i przy tych prędkościach zupełnie normalna temperatura pracy oleju.
 
Witajcie ponownie,

Odkopuje temat ponieważ zbliża mi się wymiana oleju w moim Golfie VII.
Specyfika jazdy to codzienne dojazdy do pracy 30km w jedna stronę czyli dziennie co najmniej 60km w trasie. Przy prędkościach 90-120km/h

Obecnie miałem zalany FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 - przejechane mam obecnie 13K KM. Oleju do tej pory pobrało przez cały interwał około 800ml.

Zastanawiam się czy pozostać dalej na tym Fuchs'ie czy może dać szanse tym razem Orlenowi?
Jeśli Orlen to jaki olej?
1. Orlen PLATINUM MAX EXPERT V 5W-30
2. PLATINUM MAX EXPERT V+ 5W-30

Czym różni się zwykłe V od V+? Który lepszy?
Lub może warte uwagi obecnie jest całkiem coś innego?

Z góry dzięki za odzew!
 
Back
Top