Budżet niezbyt bogaty, jak na 8L.
Właściwie bez namysłu polecam polskie oleje w kolejności nieprzypadkowej - Orlen Max Expert V, Lotos synthetic 504507/Aurum, specol 504507.
Dwa pierwsze mają oficjalne aprobaty VW na normę 504507.
Jak coś zagranicznego, to shell avl 5w30 kosztuje około 120pln/4L, więc już się nie mieści w budżecie. 0w30 avl to już około 150pln/5L.
Innych w zasadzie nie ma co polecać, bo będzie drożej - może ktoś poda jakieś inne alternatywy.
Przy czym Synthetic 504/407 i Platinum ME V, są wpisane w ERWIN, czyli to już muszą być dobre oleje, trzymające założone parametry dla normy, skoro dostały oficjalną aprobatę i można je stosować w czasie gwarancji.
Jeśli pobór oleju stwierdzasz na 10ml to sprawdź koniecznie uszczelki pod wtryskiwaczami. Przez te gumy leci ON do oleju jak opętany.
Każdy R5 to ma prędzej czy później bo te silniki lubią popić oleju.
Jeszcze jedno pytanie jakie interwały planujesz robić na oleju (mam nadzieje ze nie 30kkm)?
Jak podlewa ropa do oleju to bardziej do czasu usunięcia usterki olej 5W40 z norma 505.01 i C3.
Jeśli chodzi o koszt litra to ja przeważnie jak zalewam 6,5 do Bmki, to kupuje 3x5 i mam na 1 raz plus rezerwę na trzecia wymianę po dokupieniu jednej piątki. Ale to pochodziło z czasów kiedy 5l było w podobnej cenie jak 4.
Jak ze sprawdzonych marek to w zasadzie Lotos/Orlen/Specol. Gulf GVX jest na granicy budżetu (okolica 100/4L). Jeszcze Revline i Jasol można by spróbować. Może Mannol, ale ich olejów to chyba nawet @Robert1 nie poleca, który ogólnie markę lubi.
Chyba te Mannol dedykowane do VAG nie najgorsze są, skoro w ERWIN VW są dopuszczone
Sam ostatnio kupiłem Mannola 7715 (metalowa pucha, produkcja 09.2021r) 5 litrów za około 93 ziko do siostry Audi A3 2.0 TDI BKD, gdzie ona ledwo zrobi 6-7 tysięcy rocznie.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.