• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo 2.4i zastosowanie Eurol'a

Avioo

Nowy użytkownik
Samochód
B5244S2/ D5244T3
Marka samochodu
Volvo S60
Budżet/ile litrów
250/ 5,5L
Styl jazdy
Silnik
B5244S2
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
150ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 0W-30 ACEA A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Valvoline Synpower FE 0W30
Witam Wszystkich,

Chciałbym zmienić olej w swoim samochodzie na Eurol tylko zastanawiam się nad dwoma produktami.
Eurol Ultrance VA 0W-30 dedykowany do volvo zgodnie z normą 95200377.
Eurol Super Lite 5W-40

Przeszukując forum napotkałem temat, w którym polecano użytkownikowi tego samego silnika właśnie Super Lite 5W-40, pomimo innej kategorii acea, jakkolwiek poddaje wątpliwości zasadność przepłacania za normę Volvo przy zakupie Eurol Ultrance, gdzie różnica przy zakupie 4 litrowego opakowania to aż 66 zł i w sumie kosztuje praktycznie tyle samo co Valvo.

Aktualnie stosuję olej Valvoline ze specyfikacją volvo i nic niepokojącego nie zauważyłem podczas pracy silnika, czy to głośnej pracy hydrauliki, czy np. nie mogę narzekać na jakiś super duży pobór, a i kolor pozostaje praktycznie przejrzysty i złoty miedzy pełnym interwałem. Przed wymianami stosuję płukanki postojowe czy to LM czy TECa.

W innym silniku D5204T3 też zalewałem ten sam Valvoline lecz tam był on wymagany ze względu na low saps pod kątem filtra DPF, a tutaj z ekologii jest to zaledwie katalizator na euro 3.

Chciałbym poznać wasze opinie na ten temat i co było by ewentualnie inna alternatywą dla Valvoline w tym silniku.

Z góry dziękuję :)
Michał


Poniżej specyfikacje obu produktów:

5W40 Super lite
5W40.PNG


0W30 Ultrance

0W30.PNG
 
którym polecano użytkownikowi tego samego silnika właśnie Super Lite 5W-40, pomimo innej kategorii acea,
Ponieważ Volvo przed liftem samo zalecało A3/B4 nieźle ogólnie namieszali w tych olejach do whiteblocka. 🤫
Bo były 4 normy dopuszczone przez cały czas produkcji tej rodziny ACEA: A1 A2 A3 i A5.
 
Tak, widziałem w innym temacie Twój wpis na ten temat :) Czy wiesz może co było by jeszcze rozsądną alternatywą dla Valvoline? Zauważyłem po Twoich wpisach, że masz wiedzę w temacie volvo ;) Dotychczas zalewałem auta FE 0w30 ze względu na powszechnie panującą opinie, "że jest dobry dla słabych hydraulik volvo" czy to w dieslach czy benzynowych jednostkach też.

Z książki pojazdu wynika następujące info:
oil.jpg

Wyczytałem również, że nasze polskie oleje wcale nie odbiegają jakością od produktów zachodnich, co również przekłada się na ich cenę.
W finalnym wyborze niekoniecznie zależy mi aby wybrać najtańszy produkt ale również dobry lub może i lepszy w podobnej cenie do Valvo bo 250zł za 6 litrów nie jest jakimś wielkim uciemiężeniem.
 
Z polskich masz Orlen 0w30 pod Volvo, 168 zł za 5 litrów.

Alternatywnie możesz zastosować 5w30 z ACEA A5/B5, tutaj masz do wyboru większy wachlarz polskich oliwek:
Orlen ME F 5w30 (na All.... gość ma w dobrej cenie litrowe opakowania po 21 ziko za litr, świeża produkcja 02.2022. Wiem, bo sam wziąłem sobie 3 litry na następny przegląd Hyundaia;))
Lotos Synthetic 5w30 A5/B5 lub Lotos Aurum A5/B5 (80-120 ziko za 4-5 litrów).
 
@Avioo generalnie oleje A5/B5 są założenia dość podobne i mają podobne parametry.

Może Mobil 1 ESP LV 0W30 A5/B5 w założonym budżecie bym spróbował.

Co do olejów krajowych to ja nigdy się nie zawiodłem a stosuje w wielu autach.

Ale generalnie jak Valvoline od lat stosujesz i się sprawdza i cena nie przeszkadza, to nie trzeba koniecznie też zmieniać.
 
Osobiście nie widział bym przeszkód, żeby stosować tak 0W30, jak i 5W30, byle by w normie A5/B5, a tutaj masz już spory wachlarz możliwości.

-Orlen Platinum ME F 5W30
-Lotos Synthetic A5/B5 5W30
-Texaco Havoline Energy 5W30
-Castrol Magnatec A5 5W30 /Ford Motorcraft A5 5W30
-Motul 8100 ECO-nergy 5W30
-Jeżeli chcesz Eurola, to masz Fortence 5W30

Z olei 0W30 masz w dobrej cenie, bardzo dobrego Shella Helix Ultra A5 0w30, poza tym:
-Texaco Havoline Energy 0W30
-Mobil1 ESP LV 0W30
-Motul 8100 ECO-nergy 0W30

Także wybór jest dosyć spory. Osobiście jednak, przy zakładanym budżecie, zastanawiał bym się głównie pomiędzy Shellem HU A5 0W30, a Mobil1 ESP LV 0W30.
 
Z polskich masz Orlen 0w30 pod Volvo, 168 zł za 5 litrów.

Alternatywnie możesz zastosować 5w30 z ACEA A5/B5, tutaj masz do wyboru większy wachlarz polskich oliwek:
Orlen ME F 5w30 (na All.... gość ma w dobrej cenie litrowe opakowania po 21 ziko za litr, świeża produkcja 02.2022. Wiem, bo sam wziąłem sobie 3 litry na następny przegląd Hyundaia;))
Lotos Synthetic 5w30 A5/B5 lub Lotos Aurum A5/B5 (80-120 ziko za 4-5 litrów).
Dzięki wielkie, wymieniam olej do 3 razy w roku więc tym razem uderzę w Shella, a na kolejny interwał wrzucę Orlen ME 0W30 :) jakoś bardziej do mnie przemawia odmiana 0W30 Orlenu, choć w sumie teraz do najbliższej wymiany nie będę uruchamiać silnika w ujemnych temperaturach.. 😁
@Avioo generalnie oleje A5/B5 są założenia dość podobne i mają podobne parametry.

Może Mobil 1 ESP LV 0W30 A5/B5 w założonym budżecie bym spróbował.

Co do olejów krajowych to ja nigdy się nie zawiodłem a stosuje w wielu autach.

Ale generalnie jak Valvoline od lat stosujesz i się sprawdza i cena nie przeszkadza, to nie trzeba koniecznie też zmieniać.
Valvoline spoko, jest sprawdzony i stosuję go już dłuższy czas ale jeśli mam możliwość to poeksperymentuję co nieco :) dzięki!

Osobiście nie widział bym przeszkód, żeby stosować tak 0W30, jak i 5W30, byle by w normie A5/B5, a tutaj masz już spory wachlarz możliwości.

-Orlen Platinum ME F 5W30
-Lotos Synthetic A5/B5 5W30
-Texaco Havoline Energy 5W30
-Castrol Magnatec A5 5W30 /Ford Motorcraft A5 5W30
-Motul 8100 ECO-nergy 5W30
-Jeżeli chcesz Eurola, to masz Fortence 5W30

Z olei 0W30 masz w dobrej cenie, bardzo dobrego Shella Helix Ultra A5 0w30, poza tym:
-Texaco Havoline Energy 0W30
-Mobil1 ESP LV 0W30
-Motul 8100 ECO-nergy 0W30

Także wybór jest dosyć spory. Osobiście jednak, przy zakładanym budżecie, zastanawiał bym się głównie pomiędzy Shellem HU A5 0W30, a Mobil1 ESP LV 0W30.
dzięki za podsumowanie, zdecyduję się na Shella bo dość fajnie wypada na tle innych i ma mniejszą gęstość aniżeli pozostałe wykazując też wyższą lepkość niż pozostałe, oczywiście patrząc sucho na dane :)
Mam zamiar zrobić płukankę długodystansową więc ciekaw jestem efektów czyszczenia i zużycia oleju, a co do samego zakupu to w lokalnym sklepie można go mieć za 40 zł/ litr, a na A... już od 36zł więc specjalnej różnicy nie ma.
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie! Podzielę się spostrzeżeniami za jakiś czas :)
 
@Avioo dobry wybór, sam miałem dylemat, czy docelowo zostać na Shellu A5, czy Mobilu ESP LV bo na obydwu podobała mi się praca silnika. Ostatecznie, jako że mam na pokładzie DPF, padło na Mobila, ale Shell znalazł znowu swoje miejsce w ojca benzynie :).
 
U mnie właśnie dylemat ekologiczny nieco się rozwiązał bo przesiadłem się nowoczesnego diesla na starą, nudną i niezawodną benzynę :) jakkolwiek zrobiłem mały research i Shell wjedzie również do samochodu taty, właśnie do Diesla (Volvo D5) bez Dpf, więc dzięki jeszcze raz wszystkim za podpowiedzi. Dzisiaj czyszczę silniki przed wymianą i zalewam Shella wraz z jakąś płukanka długodystansową :)
 
Last edited by a moderator:
Cześć Wszystkim, czas najwyższy aby podzielić się spostrzeżeniami.
Na Shellu HU 0W30 A5 przejechałem ok. 16 tyś. km i miałem okazję trochę przetestować olej w dużych temperaturach (trasa na Włochy) oraz w górzystych rejonach (Transylwania, Rumunia).
Plusy:
-Silnik troszkę się wyciszył, jak i zmienił delikatnie zapach spalin. Chyba poprzednio zalany Valvoline był jakiś „chrzczony” bo było to od razu wyczuwalne, a tutaj jakby nic.
-Brak większego zużycia oleju pomimo trudnych warunków (upały, krótkie odcinki wzdłuż wybrzeża, góry i start/ stop co 2km :) )
-Zmniejszone zużycie paliwa, nigdy nie zszedłem poniżej 7,2L, a tutaj miłe zaskoczenie ponieważ udało się spalić 6,9L/ 100km liczone z tankowania, a nie z komputera.

Minusy- cena? Olej podrożał o jakieś 20zł u lokalnych sprzedawców :)


Podczas pierwszej zmiany oleju kolor był wciąż bursztynowy i nie zleciał jak woda, tylko nieco gęstsza ciecz :)
Do drugiej wymiany nie dotarłem ponieważ sprzedałem samochód w grudniu, jakkolwiek podczas pół roku przejeździłem troszkę i oceniam mega na plus.

Co do pozostałych sugestii, muszę również pochwalić Mobila ESP LV, gdyż jeździ w rodzinnym D5 i tam po przejechaniu 3 tyś. km nadal pozostaje klarowny i lekko złotawy, ogólnie to zasługa wcześniejszej kosmetyki silnika (zawsze płukany, a teraz dodatkowo zalany AR9200), mimo wszystko dobrze to wygląda. Cicha praca na zimnym rozruchu jak i przy -17’C na początku lutego :D

Dziękuję za pomoc!
 
Back
Top