• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S60 II 3,0 T6

jagsulek

Użytkownik
Samochód
Kia Cee'd 1,6 Crdi 2013
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
350 zł / 6,8l
Styl jazdy
Silnik
3,0 T6
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
USA 0W/30 EU 5W/30 A5B5
Jaki olej masz obecnie
Motul 5W/30
Witam.
Auto z USA. Silnik 3,0 turbo. Przebieg 200k km. Zalecenia instrukcji USA 0W/30 A5B5.
Zalecenia instrukcji EU 5W/30 A5B5.
Obecnie Motul 5W/30. Ludzie co ostro traktują silnik leją nawet 5W/40 5W/50.
Co mu zapodać przy następnej wymianie?
To moje daily. Generalnie 20k km rocznie, z czego 13-14k trasa i reszta miasto.
Jeżdżę głównie spokojnie 100-120 po trasie, choć bywa że skorzystam z mocy:)
Zapomniałem dodać że od 1,5 roku, jakieś 40k km jest LPG i nie wiem jeszcze ile bierze oleju od wymiany do wymiany.
 
Last edited:
Ja bym zalał coś krajowego: Orlen Platinum MaxExpert F 5W30
Lotos Aurum A5/B5 5W30
Lotos Synthetic A5/B5 5W30

Wymiana wtedy co 8-10 tysięcy kilometrów.
Moim zdaniem tak będzie lepiej niż drogi olej i przeciąganie do 20 tysięcy.
Filtr nie ma przecież nieskończonej pojemności.
Mimo że silnik może być czysty, zadbany i niezużyty to zawsze jakieś zabrudzenia się osadzą.
 
Przejrzałem instrukcje USA i UE dla tego silnika od 2011 do 2016 roku i najpierw polecali w pierwszej kolejności 0W/30, potem jest podany jako pierwszy 5W/30 dla lepszej ekonomii/ekologii, a 0W/30 jako alternatywa na cięższe warunki.
Myślę, że na jesień zaleję 0W/30, a na wiosnę 5W/30 lub 5W/40.
 
Co do jesieni to może Eurol Ultrance VA 0W-30.
Myślę że to niezły wybór.
Lub też Shell Helix Ultra Proffesional AF 5W-30.
Jest on na bazie GTL więc niezłej.
 
Polecił byś jakiś 5W/40 na lato, czy nie kombinować?
Tak poza tematem, Eurol Syntense FS 0W/30 używałem w dieslu w Kii Cee'd i był meegaaa. Silnik pracował o niebo lepiej niż na dwóch późniejszych 5W/30.
 
Też tak myślę, by nie kombinować poza to co zaleca producent. Jeśli już to celować w coś z górnym zakresem lepkości w 100 st. dla klasy 30. Nie mamy arktycznych mrozów więc 5W30 jest wystarczający, aczkolwiek 0W nie zaszkodzi.
 
Co do jesieni to może Eurol Ultrance VA 0W-30.
Myślę że to niezły wybór.
Lub też Shell Helix Ultra Proffesional AF 5W-30.
Jest on na bazie GTL więc niezłej.
Z tego co mi wiadomo ten olej serii ultra do Forda nie jest na GTL. Co nie zmienia faktu że to dobry wybór.
 
Ok, czyli wybiorę jakieś najrozsądniejsze 5W/30 A5B5.
Z tych podanych w wątku co najlepiej wybrać, bo kompletnie nie czaje tych specyfikacji, baz olejowych i pakietów dodatków.
Orlen, Lotos, Eurol, Shell...coś jeszcze.
 
5W30 A5 po za Amsoil SS i Ravenol FDS to "nudne" oleje czyli na bazach HC. Dlatego wybrał bym coś z 0W30 A5 np:

- Mobil1 ESP LV - GTL HC PAO estry
- Meguin ViW 50601 - PAO
- Shell HU A5/B5 - GTL
 
A właśnie że ma ...
Cel jest taki, że wmawia się użytkownikowi niepotrzebną wymianę, a ten płaci $$$...
Autor wątku napisał że wymienia 2 razy w roku i miał pomysł, żeby na zimę zalać olej 0W a na lato 5W.
Tak czy siak byłby dwie wymiany, więc nie niepotrzebne.
Z drugiej strony mam wrażenie, że przy naszych zimach różnica między 0W a 5W byłaby naprawdę niewielka.
 
No to z tych co najlepiej wybrać
Shell hu 0w30 (jest jeszcze profesional AV)
Mobil1 ESP lv 0w30
Ravenol fds 5w30 (jest jeszcze jakiś z dopiskiem usvo)
Amsoil ss 5w30
 
hu 0w30 (jest jeszcze profesional AV

Seria ogólna helix ultra jest na bazie GTL. Seria profesional to już na dwoje babka włożyła. A akurat AV podobnie jak 5W30 AF jest na HC.

Nie twierdzę że baza HC jest czym złym ale shell bez GTL niczym się nie wyróżnia pośród masy innych olejów.
 
Last edited:
Back
Top