• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S60 II T5 2015 VEA

Goten1992

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo S60 T5
Marka samochodu
Volvo S60II
Budżet/ile litrów
5.2l, bez znaczenia
Styl jazdy
Silnik
2.0 180kW 245km b4204t11
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 RBSO-2AE
Jaki olej masz obecnie
Total quartz 9000 v-drive 0w20
Witam,

Poszukuję oleju na jedną płukankę ( jakiś o najlepszych właściwościach czyszczących, na jakies 1000km, potem doleję płukankę z Oilem.
Następnie będę chciał przejść na olej który również będzie się dobrze spisywał, obecnie mam duże problemy z poborem oleju (3L/10 000km).
Auto oddaję w celu sprawdzenia przyczyny (zazwyczaj w tym silniku zapieczone pierścienie) i jeżeli się potwierdzi będę chciał przeprowadzić płukanie cylindrów + płukanka z Oilem + olej który pomoże pozbyć się nagaru na najbliższe ~ 1000km.

Auto ma 200 000 przebiegu i 2/3 tego przebiegu było robione z serwisowaniem w ASO ( cholerne long life i castrole) odkąd posiadam leje Totala 0W20 bo taki mam dostępny "od ręki". Jednak nie jestem do niego przekonany, słyszałem dobre opinie o Ravenol i Millersie.

Obecnie rozwarzam:
Millers CFS 0W20
Millers XF 0W20
Ravenol 0W20 ?
Ogólnie jestem zielony w tym temacie, prosił bym o jakąś poradę
 
Last edited:
w 1000 km to żaden olej ani dodatek nagaru nie zlikwiduje.
Chyba masz na myśli rozkoksowanie po diagnozie w warsztacie + zalanie płukanki długodystansowej do następnego oleju ale to na 10 000 km. Wtedy im prostszy olej tym lepiej, bo płukanka jest najważniejszym składnikiem oleju :)
Może Gulf 0w20 EFE? Ma aprobatę Volvo i wygląda na zwykły hydrokrak.
Neste City Pro 0w20 ACEA A1/B1 Volvo wygląda na jego klon.

A bardziej wypasiony olej na kolejną wymianę.

Pozdrawiam,
 
Planuje po najbliższej plukance pojeździć z 1000km a potem kolejne płukanie. Dlatego jakiś zwykły olej planuje zalać. A z wypasionych to jaki najlepiej ? Millers czy jest coś lepszego, o lepszych właściwościach?

Pozdrawiam,
 
Back
Top