• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S80 2.5T 200

sorantor250

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo S80 2.5T 200
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
6,5 litra
Styl jazdy
Silnik
2.5T 200
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 A5/B5
Witajcie, zakupiłem ten model, do tej pory był lany 5W40 castrola, jestem laikiem w tej dziedzinie, natomiast chciałbym lać coś naprawdę dobrego, bo auto ma zostać ze mną na długo. W internecie jest pełno mitów i powtarzanych frazesów, dlatego liczę że tu otrzymam sensowną odpowiedź. Producent w instrukcji zaleca 0W30 A5/B5. I tutaj pytanie, czy lać taki olej, czy jednak może iść w kierunku 0W40? Według powszechnej opinii W40 lepiej znosi długotrwałą jazdę pod wysokim obciążeniem. problem jest w tym, że tego drugiego z normami A5/B5 jeszcze nie widziałem. auto jest po zmianie mapy i legitymuje się mocą 260 koni mechanicznych, będzie też dużo jeżdzone po autostradach z większymi prędkościami. Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie moich wątpliwości oraz nakierowanie na markę. Z tego co czytałem to polecane są Millers, Penrite czy Ravenol. Dziękuję i pozdrawiam
 
Lepiej znosi to mit. Olej powinien być odpowiednio dobrany do silnika, jego układu smarującego, tolerancji montażu i tak dalej. Co powiedzieć o japońskich sportowych wozach upalanych na torach i z 0W-20 w silniku :)

Wg mnie możesz swobodnie lać 0W-30 A5/B5, taki olej dobrano do tego silnika pod kątem jego budowy i nie ma sensu zmieniać. Wybór olejów jest spory, jeżeli chcesz coś dobrego to wg mnie:


Meguin WIV50601 0W-30 - mamy jego analizę, ja miałem przez jakiś czas ten olej w swoim silniku. Jeszcze jeździ ;) a ja lekko Kijanki nie traktuję.

Repsol Elite Turbo Life 50601 0W-30 - jakościowo powinien być odpowiednikiem Meguina wyżej, spełnia tą samą i bardzo wymagającą normę VAG. Te dwa olej to wg mnie najlepsze co możesz wybrać nie szukając wśród olejów wyczynowych które idealne też nie są i mają swoje wady.

Z bardziej przystępnych olejów, bo te dwa wyżej to różnie z dostępnością:

Castrol Edge 0W-30 A5/B5 - to długi czas był olej serwisowy Volvo więc możesz spokojnie założyć że będzie dobrze współgrał z twoim silnikiem.

Mobil 1 LV 0W-30 A5/B5 C2 - oleje tej firmy są w czołówce jakościowej, także pod kątem baz. Mobil stosuje mieszankę baz, najczęściej PAO i GTL chociaż zależnie od oleju różnie to wygląda. W każdym razie jeżeli chodzi o stosowaną chemię nie ma obaw, oleje są bardzo dobre.

Liqui Moly 0W-30 Special Tec Volvo - znowu, olej dedykowany do silników Volvo, firma stara, znana i lubiana.

Co do Millersa i Penrite o których wspomniałeś to jak najbardziej, jakościowo to bardzo dobre oleje, w niczym nie ustępują Castrolowi czy Mobilowi, tylko zazwyczaj są od nich droższe co czyni je po prostu mało opłacalnymi. Jeżeli dostaniesz któregoś w dobrej cenie to możesz śmiało zalewać.
 
Pytanie czy trzymamy się normy Volvo bo jeśli tak to dwa pierwsze oleje się nie łapią. Meguin z ta normą to Meguin Fuel Eco 1 0W30. A co do tego co napisałeś na temat ceny Millersa w stosunku do Castrola oraz Mobila to akurat w tym wypadku jest dokładnie odwrotnie i taniej można kupić właśnie Millersa.
 
Back
Top