• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo s80 3.0 t6

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Grande Punto , Alfa Romeo Giulietta
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
Średni / 6.8 litra
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 t6 304 km z planowanym programem polestar na 329km oraz lpg
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Podobno wcale
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30 a5b5 , choć podobno w USA 5w30
Jaki olej masz obecnie
Prawdopodobnie castrol 0w30 a5b5
Nowy nabytek, niestety nigdy nie interesowałem się olejami tej klasy i nie wiem kto tutaj oferuje coś dobrego.
 
Pewnie to jest norma Volvo VCC 95200377. Masz tu kilka propozycji:
Q8 Formula Ultra 0W-30 - dość znaczna domieszka PAO
Mobil1 ESP LV 0w-30 - polecany olej na tym forum, mieszanina PAO, GTL i estrów

Ciekawa normą spełniająca A5/B5 jest VAG 506.1. Produkty:
Meguin WIV 50601 0W-30 - wyszedł bardzo dobrze, analizę masz na naszym forum
MPM 0w-30 05000F PREMIUM SYNTHETIC LONGLIFE II - wysoki udział bazy grupy IV
 
Bezproblemowo lej olej 0w30 taki jak zaleca producent, jeśli zależy Ci na dodatkowej ochronie zalej ar9200, pamiętaj, że oleje 0w30 to bardzo dobre oleje i nie słuchaj "mechaników" którzy mówią, że to woda bo tak nie jest, pamiętaj o wymianie co maks 10k a najlepiej koło 8k i silnik będzie szczęśliwy bardzo, lej oleje oparte o PAO może być też Shell na GTL z zalecaną normą
 
Silnik ma nalatane 2,5 tys na obecnym oleju i jest bardzo ciemny, stąd pomysł aby zalać czymś w miarę dobrym , ale po taniości na skrócony interwał. Czy ktoś ma doświadczenia z Total quartz 9000 0w30a5b5 lub orlen max expert w tej samej normie ?
 
Meguin 0W30 akurat leję do D5 😁
Moje 2,5T to już trochę gruz także dostawał praktycznie non stop Lotos 5W40 bo kupowałem w sellgrosie bardzo, bardzo tanio.

Auto kręci rocznie ponad 25 000 także wychodzi olej kilka razy w roku.
Na Shellu 5W40 brzydko pracowała góra silnika. Nie podobała mi się praca.

Teraz się zastanawiam czy trzymać się 5W40 czy przejść na 0W30 jak to zrobiłem w D5.
 
Back
Top