• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo V40 2014 D3 2.0 R5 150KM

lukasz_olo90

Użytkownik
Samochód
v40 2014 d3, e61 530xd M57
Marka samochodu
Volvo V40
Budżet/ile litrów
5,2L, 250-300zł
Styl jazdy
Silnik
D3 D4204T9
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 VCC RBS0-2AE
Jaki olej masz obecnie
Castrol 0w30
Dzień dobry wszystkim,
wczoraj zakupiłem Volvo V40 2014 D3 2.0 R5 150KM z przebiegiem 90tys km.
Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że wymianiał olej co 8-10tys km. Zalewał Castrola 0W30, nie był mi w stanie udzielić informacji na temat dokładnie który to był.
Według zaleceń producenta powinien być zalany 0W20 o specyfikacji Volvo VCC RBS0-2AE.
Myślę nad zrobieniem płukanki i wróceniem do oleju zalecanego przez producenta.
Rozważam zalanie:
-MILLERS XF PREMIUM C5 0W20
-PENRITE ENVIRO+ 5W20 C5
-RAVENOL EFS SAE 0W-20 USVO
-LIQUI MOLY SPECIAL TEC V 0W20 20632

Może macie jakieś inne propozycje? z góry dziękuję za pomoc
 
Last edited:
Jesteś pewny co do tej normy VCC RBS0-2AE w tym silniku? Wydawało mi się, ze weszła dopiero jakoś na przełomie 2015/2016 ale mogę się mylić. Jak masz mieć 0W20 to ja bym olał osobiście normę Volvo i poszedł w 508/509 wg. starej receptury na PAO. Np. :
parametry mówią same za siebie. Norma Volvo niestety nie zmusza do takiego śrubowania parametrów.
 
Ta specyfikacja była wprowadzona w 2013 albo na początku 2014. Była wtedy awantura z udziałem UE bo wpis w gwarancji wymagał stosowania wyłącznie Castrola.

W każdym razie ja osobiście nie widzę powodu dla stosowania innej normy niż ta producenta, zwłaszcza że ta jest jasno określona i dostępna bez problemów.

Wg mnie całkiem sensowne może być zalanie wspomnianego wcześniej Castrola który przez jakiś czas był olejem OEM: Castrol Edge Proffesional V 0W-20

Z tej czwórki którą wymieniłeś to Liqui Moly chyba jako pierwszy. Potem Ravenol i reszta już jak wolisz.
 
Z tych co autor wymienił to bym brał Ravenola i b rał bym olej, który normę Volvo spełnia "przy okazji" a nie produkt dedykowany stricte pod tą normę. Wg. mnie ten Castrol jest bez sensu. Mam kilka Volvo z tą normą pod opieką i wszyscy leją albo z 508/509 (po gwarancji) albo Eurola, który jest 2 x tańszy od Castrola a wątpię aby Castrol był lepszy. Zarówno VCC RBS0-2AE jak i VW 508/509 to jednocześnie norma C5. Tyle tylko, że norma VW stawia o wiele wyższe wymagania podobnie jak BMW Longlife-14 FE+, 17-FE+, czy MB 229.71.
 
Niebawem będzie dostępna analiza Meguin WIV 0W-30, bardzo fajny przepis na PAO. Będziesz mógł go rozważyć.
 
Przepraszam mój błąd i niedopatrzenie. W książce zalecają 0w30 A5/B5.
Nada się MILLERS XF LONGLIFE 0W30 A5/B5 VOLVO?
Cześć odświeżam temat. Szukam tańszej alternatywy dla MILLERS EE PERFORMANCE 0W30.
Coś polecicie?:)
Myślałem nad:
-Eurol Ultrance VA 0W-30
-SHELL HELIX ULTRA A5/B5 0W30
 
Last edited:
Jest też orlen 0W30 A5
 
Back
Top