Marka samochodu:
Volvo V60
Budżet/ile litrów:
200/4L
Styl jazdy:
Silnik:
T3 B4164T3
Data produkcji:
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF):
Nie
Pobór oleju na 1000 km:
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja:
5W30 WSS-M2C925-A
Jaki olej masz obecnie:
Millers LSPI 5W30
Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat, ponieważ mam ten sam samochód(silnik), natomiast do tej pory (ostatnie 3 zmiany, co 10kkm) jeżdżę na nierekomendowanym Millers XF PREMIUM LSPI 5w30.
Zastanawiam się nad zmianą na Mobil 1 ESP LV 0W-30, który wyszukiwarka Mobila wyrzuca jako rekomendowany (spełnia A5/B5 i normę Volvo, choć bezpośrednio dla tego samego silnika w Fordzie nam tego oleju nie pokaże, tylko xW20), dodatkowo ten Mobil jak sam zapewnia "Mobil 1 ESP LV 0W-30 spełnia lub przekracza warunki specyfikacji API SP czym przyczynia się do rozwiązania problemu przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych silnika (LSPI) i dlatego jest preferowanym wyborem dla małych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem." a na tej ochronie przeciw LSPI mi mocno zależy...
Trapi mnie tylko kwestia, czy ten olej rzeczywiście spełnia wymagania normy API SP (pod kątem LSPI, które wisi nad każdym silnikiem TGDI).
Rozważam też ten orlenowski wytwór MaxExpert Dex1 5W-30, który jest od obu (Millers/Mobil) sporo tańszy, ale czy sensowny?
Moja jazda to głównie krótkie odcinki do pracy (8km rano i popołudniu), ale też dłuższa jazda po mieście i wokoło miasta(korkostrada krakowska) + trasy(wypady) raz na czas.
Volvo V60
Budżet/ile litrów:
200/4L
Styl jazdy:
Silnik:
T3 B4164T3
Data produkcji:
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF):
Nie
Pobór oleju na 1000 km:
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja:
5W30 WSS-M2C925-A
Jaki olej masz obecnie:
Millers LSPI 5W30
Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat, ponieważ mam ten sam samochód(silnik), natomiast do tej pory (ostatnie 3 zmiany, co 10kkm) jeżdżę na nierekomendowanym Millers XF PREMIUM LSPI 5w30.
Zastanawiam się nad zmianą na Mobil 1 ESP LV 0W-30, który wyszukiwarka Mobila wyrzuca jako rekomendowany (spełnia A5/B5 i normę Volvo, choć bezpośrednio dla tego samego silnika w Fordzie nam tego oleju nie pokaże, tylko xW20), dodatkowo ten Mobil jak sam zapewnia "Mobil 1 ESP LV 0W-30 spełnia lub przekracza warunki specyfikacji API SP czym przyczynia się do rozwiązania problemu przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych silnika (LSPI) i dlatego jest preferowanym wyborem dla małych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem." a na tej ochronie przeciw LSPI mi mocno zależy...
Trapi mnie tylko kwestia, czy ten olej rzeczywiście spełnia wymagania normy API SP (pod kątem LSPI, które wisi nad każdym silnikiem TGDI).
Rozważam też ten orlenowski wytwór MaxExpert Dex1 5W-30, który jest od obu (Millers/Mobil) sporo tańszy, ale czy sensowny?
Moja jazda to głównie krótkie odcinki do pracy (8km rano i popołudniu), ale też dłuższa jazda po mieście i wokoło miasta(korkostrada krakowska) + trasy(wypady) raz na czas.
Last edited by a moderator: