• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo V60 T3

arctos

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo V60 T3 1.6
Marka samochodu:
Volvo V60

Budżet/ile litrów:
200/4L

Styl jazdy:

Silnik:
T3 B4164T3

Data produkcji:
2014

Filtr cząstek stałych (DPF/GPF):
Nie

Pobór oleju na 1000 km:
Brak

Jakiego oleju wymaga instrukcja:
5W30 WSS-M2C925-A

Jaki olej masz obecnie:
Millers LSPI 5W30

Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat, ponieważ mam ten sam samochód(silnik), natomiast do tej pory (ostatnie 3 zmiany, co 10kkm) jeżdżę na nierekomendowanym Millers XF PREMIUM LSPI 5w30.

Zastanawiam się nad zmianą na Mobil 1 ESP LV 0W-30, który wyszukiwarka Mobila wyrzuca jako rekomendowany (spełnia A5/B5 i normę Volvo, choć bezpośrednio dla tego samego silnika w Fordzie nam tego oleju nie pokaże, tylko xW20), dodatkowo ten Mobil jak sam zapewnia "Mobil 1 ESP LV 0W-30 spełnia lub przekracza warunki specyfikacji API SP czym przyczynia się do rozwiązania problemu przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych silnika (LSPI) i dlatego jest preferowanym wyborem dla małych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem." a na tej ochronie przeciw LSPI mi mocno zależy...

Trapi mnie tylko kwestia, czy ten olej rzeczywiście spełnia wymagania normy API SP (pod kątem LSPI, które wisi nad każdym silnikiem TGDI).
Rozważam też ten orlenowski wytwór MaxExpert Dex1 5W-30, który jest od obu (Millers/Mobil) sporo tańszy, ale czy sensowny?

Moja jazda to głównie krótkie odcinki do pracy (8km rano i popołudniu), ale też dłuższa jazda po mieście i wokoło miasta(korkostrada krakowska) + trasy(wypady) raz na czas.
 
Last edited by a moderator:
Panowie, pozwolę sobie odświeżyć temat
Ponieważ na forum nie podpinamy się pod tematy tylko każdy zakłada swój stworzyłem osobny wątek. Nie mam pewności czy jest ok. Jeśli nie to załóż nowy wypełniając formularz, a ten usunę.
 
@arctos, żaden olej CI nie wyeliminuje LSPI. On tylko zmniejsza prawdopodobieństwo jego wystąpienia ze strony oleju.

Co do wyboru olejów "antyLSPI", to w klasie 5w30 masz 2 główne forulacje:
- z tytanem, czyli ten pierwszy szeroko dostępny na rynku - GM Dexos1 gen2 i Total FGC (to tak naprawdę, ten sam olej)
- bez Ti - większość olejów, czyli Motul Eco Lite, Orlen DEX1 i innymi
- pozostałe formulację ze szczególnym wskazaniem na świetny i diabelnie drogi Amsoil Signature Series, którego bym Ci polecił (sam na nim jeżdżę).

O mIllersie, Eurolu i kilku innych niewiele mi wiadomo, więc ja nie tyle co odradzam, ale nie polecam, bo na jakiej podstawie.

Masz również szereg olejów w grupie lepkości SAE20 z normami D1g2, API SP, ILSAC GF6a, które również mają wymaganą formulacje.
Tutaj również pierwszym wyborem może i powinien być Amsoil.
Z bardziej cywilnych, poleciłbym olej Opel 0w20 (OV0401547).
 
Kolega wyżej ma chyba największe doświadczenie z LSPI na forum i z olejami które z tym zjawiskiem walczą więc możesz na ślepo wybrać to co poleca :)

Ogólnie to każdy olej z normą API SP lub ILSAC GF-6A przechodzi już testy na LSPI. ACEA ma także swoje normy, ale olejów z nimi jeszcze nie widziałem na rynku (C6 i A7/B7).
 
Jeśli mowa o normie C6, to ma ją np Texaco Havoline ProDS MG 0W20 (pływa w moim Oplu). Fuchs podaje że normę C6 spełnia ich Titan GT1 Flex5 0W20.
 
Back
Top