• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo XC60 2.4 D5

tr1ckuu

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Volvo XC60
Budżet/ile litrów
250/6l
Styl jazdy
Silnik
2.4 D5
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 ACEA A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Motul X-clean 8100 5W30
Hej,

Pare tematów o wysokoprężnym 2.4 od Volvo już było, ale specyfika mojej sytuacji skłoniła mnie do założenia tematu i prośby o pomoc :)

Pacjent to tytułowe XC60, silnik 2.4 D5. Od nowości w rodzinie do ok. 80k km serwisowany w ASO i tam lany 0w30 a5/b5 Castrol, następnie do stanu obecnego czyli 120k km Motul xclean 8100 5w30 acea c3.

Olej wymianami systematycznie co ok. 10k km do tej pory nie było żadnych dolewek między interwałami. Za chwile nadejdzie kolejna wymiana. Oprócz płukanki, która nie była do tej pory robiona zastanawiam się nad powrotem do a5/b5, jeżeli tak to jaki? Teraz auto będzie wykorzystywany intensywniej, dlatego decyzja o zmianie.

Dzięki bardzo za cenne wskazówki:)
 
 
Miedzy C3 i A5/B5 nie będzie różnicy w poziomie ochrony silnika, w sumie C3 może wręcz zapewniać wyższą ochronę niż A5/B5 patrząc na wymogi ACEA dotyczące czystości i poziomów ochrony oraz podstawowych parametrów.

Co do oleju to jeżeli chcesz koniecznie A5/B5 to ten wyżej będzie spoko. Jeżeli chcesz zostać przy C3 to polecam Eneos Premium Ultra 0W-30 jeżeli uda ci się kupić, albo Mobil 1 ESP LV 0W-30.

Jeżeli nie przeszkadza ci lepkość 5W-30 którą masz teraz to Eneos Sustina 5W-30.
 
Ten silnik ma specyficzne wymagania w tym wypadku ponieważ nie ma potrzeby stosowania oleju o obniżonym poziomie popiolów (do poziomu C2/C3) a jednocześnie zaleca się wysoką energo-oszczedność (A5/B5) a norma Volvo wymusza generalnie lepkości raczej nie wyższe niż 10. W 40 w tym wypadku to raczej przesada ale ostatecznie lepiej iśc z lepkościa w górę niż w dół. Dobrze w tym silniku sprawdzał się Millers XF longlife 0W30.
 
Tyle o ile zdołałem w temacie się rozeznać to faktycznie, z jednej strony DPF, wiec olej o obniżonej zawartości popiołów byłby właściwszy, o tyle samo Volvo zaleca A5/B5 twierdząc że konstrukcja jest pod to przygotowana. Po przewertowaniu forum uznałem że taki MID SAPS, C3 np. wspomniany wcześniej Aral 0W40 będzie jakimś sensownym kompromisem lub po prostu Meguin 0W40 A3/B4.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Last edited:
Oba świetne oleje ale moim zdaniem jak nie występują specyficzne warunki usprawiedliwiające wyższa lepkość niz zaleca producent to nie ma sensu pchać się w lepkość ca. 14 podczas gdy oleje " z normą" maja lepkość ca. 9-10. Wprawdzie pewnie nieco sztucznie obniżoną przez wymogi energooszczędności ale bez wyraźnych wskazań bym się raczej na tak wysoką lepkość nie zdecydował a już na pewno nie w zimie.
 
Dziękuje Wam za pomoc, naszła mnie jeszcze myśl czy nie połączyć nieco tańszego oleju typu Shell Helix Ultra 0W30 C2/C3 lub 0W40 A3/B4 (którego lepkość i tak znajduje się w dolnej granicy dla W40) czy Mobil 1 ESP również 0W30/40 z dodatkiem typu AR9100 lub AR9200. Myślę że spokojnie ponad 70% mojego przebiegu to trasy. Dlatego zapytam, który z dodatków będzie właściwszy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Back
Top