• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo XC70 2.4 D5 2010

KZFR

Użytkownik
Cześć,
mam prośbę o podpowiedź w doborze oleju do poniższego pojazdu:

- Volvo XC70 2010 rok, silnik 2.4D z automatyczną skrzynią biegów - D5244T14 - 175/420 KM/Nm

- aktualnie zalany Millers XF Longlife 0W-30 A5/B5

- objętność oleju w silniku ok. 5,5-6 L

- do ok. 180 tys. km wymiana oleju 0W-30 w ASO w trybie longlife - co ok. 30 tys. km, później Motul Eco-nergy 0W-30 co ok. 15 tys. km

- aktualnie planowany interwał wymian 7-9 tys. km

- Volvo rekomenduje olej 0W-30 A5/B5

- przebieg samochodu 310 tys. km

- zużycie oleju 0,5 L/10 tys. km

- budżet do 350 zł/6 L

- sporo jazdy po mieście, dużo jednorazowych odcinków 3-15 km, w weekend często dłuższa trasa 50-200 km w jedną stronę

Volvo zaleca A5/B5 jednak myślałem o przejściu na 0W-30 A3/B4, np. mieszanka AMSOIL SS 0W-30 + SS 0W-40 lub podobna mieszanka Shell + Archoil. Z obserwacji temperatury aktualnego oleju wynika, że rzadko osiąga on temp. ponad 105 stopni C. Dodałem teraz AR2300, postaram się przejechać na nim jeszcze 1-2k km. Jeżeli się uda, wykonam UOA obecnego oleju.
 
Amsoil AZO 0W-30 będzie jak najbardziej dobrym wyborem.

BTW nie wiem czy jest sens robienia UOA po płukaniu AR2300
 
W sumie racja, płukanka może wprowadzić jakieś przekłamania...

Co sądzicie o zmianie lepkości - z 0W-30 A5/B5 na 0W-30 lub 0W-40 A3/B4? Silnik ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego.
 
Uważam, że to dobry pomysł. Sam już drugi rok jeżdżę na 0w40 i uważam, że jest bardzo dobrze.
Kiedyś - przynajmniej w moim przypadku - na 0w30 A5/B5 brał olej i po autostradowej szybkiej jeździe widoczne było obniżenie stanu. Co prawda niewielkie, ale było. Obecnie tego nie widzę.
Początkowo był Motul 8100 x-max 0w40, ale teraz od kilku wymian jest Ravenol 0w40. Chcąc przynajmniej teoretycznie sobie polepszyć :roll: , zastanawiam się następnym razem nad Amsoil SS 0w40.
DPF jest, ale nie ma w przypadku A5/B5 znaczenia. Volvo przyjmuje, że silnik ma być we "właściwym" stanie technicznym.
 
Back
Top