• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo XC70

lotek

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Volvo
Budżet/ile litrów
300/6
Styl jazdy
Silnik
2.4 D5
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Castrol
Hej,

Auto to Volvo XC70 z klasycznym już silnikiem diesla 2.4, rocznik 2010. Najeżdżane jedynie 110 000 km na rekomendowanym przez Volvo Castrolu 0W30 z normą A5/B5. Od wymiany do wymiany nie mam żadnych dolewek. Służyło bardziej jako drugie auto w rodzinie, a teraz będzie musiało dźwignąć trochę więcej :)
Serwisowane regularnie, raz w roku robiony serwis olejowy co ok. 10 000 km. Styl jazdy to raczej 60-70% trasa, reszta to miasto, ale jak po mieście to raczej wybieram obwodnice niż stanie na światłach(oczywiście gdy jest taka możliwość).

Po wstępnym researchu mam już swoje wstępne typy, a Was drodzy użytkownicy prosiłbym o ewentualną korektę :) Przed wymianą oczywiście płukanka AR2820 jako że silnik jeszcze takowej nie doznał. Jeżeli chodzi o oleje to po głowie chodzą mi:

Mobil 1 0W30 LV olej mimo specyfikacji A5/B5 o obniżonej zawartości popiołów spełniający również C2, przeglądając rosyjskie analizy oparty o bazy PAO, GTL i estry, ale nie wiem na ile wiarygodne. Posiadający aprobatę Volvo.

Meguin WIV 0W30 A5/B5, Odrobione wyższa zawartość popiołów, oparty na PAO.

Aral Super Tronic 0W40 C3, olej niespełniający zaleceń producenta, ale taką opcje również przewiduje z uwagi na DPF (mimo tego co sugeruje volvo). Mimo że W40 to raczej z tych „lżejszych”. Biorę pod uwagę ze względu na stosunek tras w przebiegu.

Otwarty jestem również na inne propozycje. Czytałem też troche o Eurolu FS 0W30, który jest w górnej granicy jeżeli chodzi o lepkości. Budżet pomimo że 300 zł to planowałem wliczyć w to również AR9100 do oleju i po 10 000 przeprowadzić analizę, z którą chętnie się podzielę. Za wszelkie uwagi dziękuje!
 
Obojetnie ktory wybierzesz z podanych przez Ciebie bedziesz zadowolony, wysokiej jakosci oleje.
 
Możesz zostać na Castrolu. To dobre oleje, nie bardzo widzę sens zmiany chyba że po prostu chcesz coś nowego.

Z olejów które wymieniłeś wszystkie będą ok, to podobny, wysoki poziom. WIV50601 miałem u siebie, jest ok, ale nie wyróżniał się jakoś na oko i ucho od reszty olejów jakie stosowałem. Mobile 1 są zawsze (prawie) mieszankami różnych baz, w sumie dużo lepiej niż ich oleje nie dostaniesz, w każdym razie nie z aprobatami i bez problemów, bo jakieś egzotyczne oleje zawsze się da wyszukać.

Wg mnie wybierz tego który ma ładniejszą butelkę, jakościowo będzie to samo. To zresztą dotyczy także Castrola - będzie na podobnym poziomie co pozostałe.
 
A co powiesz na propozycję Shell Helix Ultra A5/B5 0W30
Według producenta oparty jest o bazy GTL

W sumie każdy regularnie zmieniany olej w takich warunkach da radę.
Podejrzewam, że nawet Lotos Synthetic 5W30 A5/B5 w cenie około 80 złotych za 4 l by sobie poradził.

Co do dodatków, to z moich obserwacji administratorzy mają raczej neutralny stosunek,
ale są na forum też i zadowoleni użytkownicy archoila.
 
Zmiana z Castrola wynika bardziej z ciekawości, aniżeli obiekcji wobec oleju. W zasadzie to niczego nie mogę mu zarzucić, silnik oleju nie brał, żadnych przygód związanych z jego wykorzystywaniem również nie miałem, zapewne też przez interwał wymian.

Z wymienionych w pierwszym poście, faktycznie Mobil będzie najlepiej dostępny. O Shellu również wiele czytałem, stosunkowo tani w stosunku do pozostałych i dostępny.
 
Back
Top