OEM VW 0W-30 LongLife III FE

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Tylko, że problem polega na tym, że ten wzrost zuzycia nie jest tymczasowy jak niekiedy dzieje się w przypadku przejścia na PAO. Eurol Fs jest w wiekszości na PAO i w porównaniu do AV-L a w tych samych silnikach nie znika praktycznie w ogóle. I w przypadku Shella też jest tak, że do pewnego przebiegu od wymiany potrafi prawie w ogóle nie znikac a potem pobór rośnie dość gwałtownie. Nie wiem dlaczego tak się dzieje może po prostu GTL w pewnych warunkach zachowuje się w ten sposób. To moim zdaniem nie dyskwalifikuje tego oleju bo ma on bardzo fajne parametry ale należy to brać pod uwagę szczególnie gdy auto jest intensywnie eksploatowane na autostradzie bo wtedy najszybciej pojawiają się takie symptomy. Generalnie w 2.0 TDI oleje bazujące na HC (do 20% PAO) w trakcie takiej intensywnej eksploatacji zwykle po 8-10 tys. zaczynają się poddawać co objawia się znikaniem i podniesieniem temperatury oleju.
 

rychu147

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 t jet lpg 120@150 2011
To ja mam inne pytanie co sprawia że olej łapie szybciej temperaturę ?
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
O też jestem ciekaw
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Konstrukcja silnika (jak rozwiązano i czy w ogóle chłodzenie oleju), potem gęstość (nie lepkość! chociaż to często powiązane) i baza.

Bardziej rzadki olej łatwiej łapie temperaturę i łatwiej ją oddaje więc z jednej strony szybciej się nagrzeje, z drugiej po zgaszeniu silnika szybciej ostygnie. Różne związki chemiczne też różnie przyjmują ciepło (inne przewodnictwo ciepła) ale to już ma mniejsze znaczenie.

To jeden z powodów dla których hybrydy jeżdżą na bardzo rzadkich olejach i dlaczego oleje API +RC mają niską gęstość (często są wręcz jak woda nawet w lepkościach 30). Szybko nagrzewający się olej z jednej strony zmniejsza zużycie często gaszonego i odpalanego silnika, z drugiej jest bardziej ekologiczny bo ogranicza straty energii wynikające z pracy na nierozgrzanym oleju o nieoptymalnym KV.
 

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Przesyłam na potwierdzenie jak olej szybko się nagrzewa w stosunku do wody w układzie chłodzenia.
Zerknijcie na wskaźnik temperatury wody w stosunku do oleju.
Dla mojego stylu jazdy czyli miasto (krótkie dystanse) +ekspresówki jest jak najbardziej ok.
I tak staram się oleju nie trzymać dłużej niż 10-12 tys, więc myślę, że przy tych interwałach spokojnie się nadaje.
 

Attachments

  • IMG_20220107_105231.jpg
    IMG_20220107_105231.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 80

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
jak olej szybko się nagrzewa w stosunku do wody w układzie chłodzenia.
No to w takim razie jest to właściwość silnika.
Ja ciągle obserwuję na ODB niedogrzanie oleju w stosunku do cieczy chłodzącej na poziomie 20C.
Po około 8-10km temperatury się wyrównują i oscylują na poziomie 80-85C.
 

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
No to w takim razie jest

Ale tak jak pisałem wcześniej na innych olejach tak to nie wyglądało.
:)

W połowie przyszłego miesiąca mam przegląd auta i wtedy wlaltuje Meguin 5w30 to postaram się zrobić jak sytuacja wygląda na tym oleju. Kto wie, może będzie to samo?
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Jest gdzieś dostępna analiza UOA tego oleju?. Mam podejrzenia jak jest skonstruowany ten olej osiągając VI > 200
Post automatically merged:

Przesyłam na potwierdzenie jak olej szybko się nagrzewa w stosunku do wody w układzie chłodzenia.
Zerknijcie na wskaźnik temperatury wody w stosunku do oleju.
Dla mojego stylu jazdy czyli miasto (krótkie dystanse) +ekspresówki jest jak najbardziej ok.
I tak staram się oleju nie trzymać dłużej niż 10-12 tys, więc myślę, że przy tych interwałach spokojnie się nadaje.
I z obrotami zgadza się 👍

A tak poważnie nie patrz na wskazówkę od cieczy chłodzącej - jest takiej klasy dokładności ze lepiej dotknąć węży i samemu stwierdzić czy ciepłe. Tylko odczyt z czujników albo pomiar pirometrem.

Przykład: u mnie wskazówka na 90°C VCDS odczytuje 78°C przy rozgrzewaniu (to ważne).
 

alexaa

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 2ph2 1.4 16V / KIA Venga 1.6 CRDI 128KM++
Top