• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

Analiza ufundowana dzięki hojności:
@Kaczorek79 , @taurus , @Marconi , @kawis , @Gardor , @enzo34 , @GreG , @bluebox oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Olej do analizy udostępnił: @tomek evo ze sklepu internetowego https://lejolej.pl . Dziękujemy!

Aprobaty:
  • VW 504/507

Strona oleju:

oemvwLL3FE-pierwiastki.jpg

oemvwLL3FE-ir1.jpg

oemvwLL3FE-ir2.jpg

Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30, lepkość w 100 stopniach bliżej górnego zakresu (9,3 - <12,5 cSt).
  • Indeks lepkości 202, bardzo wysoki jak na nowoczesny olej. Taka wartość daje niewielkie zmiany lepkości w pełnym zakresie temperatur i dobrą ochronę silnika
  • Pakiet ewidentnie oparty o związki boru, prawdopodobnie z całego spektrum dodatków opartych o ten metal. Niewielkie ilości krzemu i sodu, dość dużo wapnia jak na nowoczesny olej, jednak to formulacja pod silniki grupy VAG więc raczej nie ma obaw o LSPI w silnikach TGDI tego koncernu.
  • TBN 8,5 - dość wysoki, liczba kwasowa powyżej 2, jednak olej powinien dobrze utrzymywać poziom TBN i zapewniać dobrą neutralizację produktów spalania.
  • Z FTIR trudno określić bazę olejową - HC i GTL wyglądają bardzo podobnie na widmie. Znając jednak producenta olejów można założyć że olej oparty jest o GTL. Delikatny sygnał wskazujący na obecność estrów.
Podsumowanie: Olej nie posiada aprobat poza producencką, jest więc dedykowany do silników koncernu VAG. Biorąc pod uwagę skład pierwiastkowy oraz bazy olej będzie dobrze chronił silniki koncernu do których został przeznaczony. Jeżeli ktoś chciałby zalać taki olej do samochodów spoza grupy VAG można założyć że olej jest odpowiednikiem olejów API SN oraz ACEA C3.
 
drugi tysiak zrobiony ....nie widzę aby coś ubywało znacząco na bagnecie ( 80% miasto- dynamiczna jazda ) , jestem zadowolony z kultury pracy silnika - bezszelestna praca na postoju !!!
 
U mnie po raz pierwszy zniknęło 100ml oleju, nigdy wcześniej nie obserwowałem zmiany poziomu oleju w dół w tym silniku. Myślałem, że źle zmierzyłem, ale rzeczywiście zrobiły się 4 podziałki do max, wobec 3 które były po wymianie oleju.
 
Musi jemu smakować 🤣;)
 
@dagetto mi w Vectrze C 1.8 benzynka czy to na Mobilu 0w40 czy teraz na Lotosie 5w40 na luzie pokazuje od 0, 4 do 0.55 litra /h przy 750 rpm/min. Oczywiscie po nagrzaniu. Olej chyba ma znikomy wpływ na to lub praktycznie żaden. Rwz wskazał nawet 0,39litra na luzie po ostrzwjszej jeździe i postoju na wolnych przed zgaszeniem. Zawsze to robię nawet mimo , że to wolnossak. Do minutki. Czy jest ostra jazda czy nie.
 
Czym robisz tak dokładne odczyty bo na kompie dokładnośc jest tylko do 0,1?
 
Czasami korzystam z obd i apki. Dane z apki pokrywają się z tym co jest na desce. Te 0,39litra /h jest dość często kiedy np zjeżdzam z autostrady lub eksoresówki np na parking/ zjazd. Ale to przez chwilunie. Przeważnie jest spalanie w okolicy 0,45litra tak zauważyłem.
 
Powoli dobijam do 10 tys , szykuję się do wymiany - ubytku nie zauważam , i różnicy między droższymi też
Kultura pracy silnika ok - wręcz wzorowa , bezszelestną praca na postoju .
Co zauważyłem - pali od dotknięcia kluczyka , tak jakby nie miał żadnego oporu - no i spalanie spadło ( Gliwice -5,1- Opole -5,7 Gliwice, tutaj non stop 150/h) .
F7AAE181-5C7B-46C1-9234-2A857C937598_1_201_a.jpeg
Moim zdaniem ...wole zmieniać co 10 i lać OEM - dla mnie rewelacja
Po wymianie wrzucę foto jak wygląda kolor i neodym czy coś pływa w nim
 
Wymieniony - zalany powtórnie ten sam .
Kolor jak widać b.ciemny
Organoleptycznie między paluchami czuć było jeszcze „masło” - także Ok
Metalu brak
 

Attachments

  • 3F1C93E9-70BC-4EA5-BEB1-9717E5AF110D.jpeg
    3F1C93E9-70BC-4EA5-BEB1-9717E5AF110D.jpeg
    1,4 MB · Odwiedzin: 300
  • 253C5BA4-8FD7-4763-815E-11999FF45693.jpeg
    253C5BA4-8FD7-4763-815E-11999FF45693.jpeg
    1008,3 KB · Odwiedzin: 291
Mogles zostawic dluzej, by sie utlenil. Wzrosla by lepkosc i gestosc, bys mial lepsze maslo :(
 
Tylko się upewnię, czy można tym olejem zastąpić olej z normą bmw LL-04?
 
Zasadniczo wychodzi że tak
Zrzut ekranu 2022-06-21 102144.jpg
 

apede.... dobrze czy źle ?​

 
@gruto norma vw ma większe wymagania w tych kategoriach niż bmw. Jedynie popioły w bmw mają być niższe, 0,8 vs 1,5. Ale większość olejów 504/507 ma i tak ok. 0,8.
 
Jak dla mnie to najlepszy wybór cena/jakość jeśli chodzi o silnik Hondy 2.2 I-CDTI. Jak dotąd zrobiłem na nim 5,5k km, silnik lepiej pracuje niż wcześniej na Penrite 5W-30 Full Synthetic. Odczuwalne niższe spalanie oraz cichsza praca, trasa 2km Niemcy, Francja z bagażem średnia 5,2L/100km, DPF wypala się rzadziej. Filtr oleju zmieniam częściej, gdzieś w połowie interwału bo wiadomo, że po kilku tyś traci swoje właściwości. Przy następnej wymianie zalewam ten sam, ewentualnie Shell Helix Ultra AV-L 0W-30 lub ECT, zależnie co będzie tańsze, nie widzę sensu zmiany na inne bo to świetne oleje, ważne by trzymać się interwałów do 10k km.
 
Back
Top