• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

Analiza ufundowana dzięki hojności:
@Kaczorek79 , @taurus , @Marconi , @kawis , @Gardor , @enzo34 , @GreG , @bluebox oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Olej do analizy udostępnił: @tomek evo ze sklepu internetowego https://lejolej.pl . Dziękujemy!

Aprobaty:
  • VW 504/507

Strona oleju:

oemvwLL3FE-pierwiastki.jpg

oemvwLL3FE-ir1.jpg

oemvwLL3FE-ir2.jpg

Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30, lepkość w 100 stopniach bliżej górnego zakresu (9,3 - <12,5 cSt).
  • Indeks lepkości 202, bardzo wysoki jak na nowoczesny olej. Taka wartość daje niewielkie zmiany lepkości w pełnym zakresie temperatur i dobrą ochronę silnika
  • Pakiet ewidentnie oparty o związki boru, prawdopodobnie z całego spektrum dodatków opartych o ten metal. Niewielkie ilości krzemu i sodu, dość dużo wapnia jak na nowoczesny olej, jednak to formulacja pod silniki grupy VAG więc raczej nie ma obaw o LSPI w silnikach TGDI tego koncernu.
  • TBN 8,5 - dość wysoki, liczba kwasowa powyżej 2, jednak olej powinien dobrze utrzymywać poziom TBN i zapewniać dobrą neutralizację produktów spalania.
  • Z FTIR trudno określić bazę olejową - HC i GTL wyglądają bardzo podobnie na widmie. Znając jednak producenta olejów można założyć że olej oparty jest o GTL. Delikatny sygnał wskazujący na obecność estrów.
Podsumowanie: Olej nie posiada aprobat poza producencką, jest więc dedykowany do silników koncernu VAG. Biorąc pod uwagę skład pierwiastkowy oraz bazy olej będzie dobrze chronił silniki koncernu do których został przeznaczony. Jeżeli ktoś chciałby zalać taki olej do samochodów spoza grupy VAG można założyć że olej jest odpowiednikiem olejów API SN oraz ACEA C3.
 
A ktoś kiedyś chyba pisał ,że dobry olej szybko się nagrzewa ale w lato wysokie temperatury łapie co jest takie niezbyt dobre
Post automatically merged:

@Iron zauważyłeś niższe spalanie ?? Przecież na forum było przedstawiane ,że nie ma żadnej różnicy miedzy 5w30 a 0w30 lub 5w40 . Oszczędności są na poziomie z 1% 👍
 
@magic27 Skoro tak stwierdziłem no to tak jest, tak wynika z obserwacji po kilku tyś km. Poza tym będę lał ten olej bo taki zaleca Honda i z analizy wynika, że jest bdb i przystępny cenowo, jak wspomniałem wyżej nie widzę sensu zalewania innego oleju bo nie ma lepszego w tej cenie z taką bazą, dodatkami i parametrami. Za niewiele ponad 200 zł mam 6L tego oleju, tyle ile potrzebuje do wymiany.
 
@Iron Przecież ja nigdzie nie pisałem ,żebyś nie lał tego oleju 🙂nie ma lepszego... to ciężko powiedzieć bo różnice są niewielkie. Ja przeszedłem z 5w40 na 5w30 i żadnej rożnicy w spalaniu nie widzę,nawet nagrzewanie się oleju 5w30 a 5w40 to może minimalnie szybciej łapie temperature 5w30 ale to rożnice minimalne . Zreszta nawet taki 0w30 do 5w30 to też szybkość łapania temperatury będzie minimalnie na korzyść 0w30. Jeśli nawet olej ma wpływ na spalanie to są to wartości tak minimalne ,że nie da się tego zarejestrować. Nawet osoby ,które wrzucają do oleju w silniku modyfikatory tarcia itp np AR9100, 9200 czy ceratec nie rejestrują spadku spalania a nawet jeśli jest to są to warrości tak małe że na granicy błedu pomiarowego😉
 
@magic27 Spoko, tylko piszę co zaobserwowałem u siebie. To są moje subiektywne odczucia. Mam zdrowy silnik w Hondzie, która i tak mało pali, więc dla mnie mniejsze zużycie rzędu 0,1-0,2L jest zauważalne. Nie stwierdzam wprost, że jest to najlepsza oliwa ever, czego nie rozumiesz w tym co napisałem wyżej? Po prostu z analizy, parametrów, składu i ceny ten olej wypada bardzo korzystnie. Z moich obserwacji ze wszystkich 0W-30 na rynku ten wypada najlepiej w tym przedziale cenowym. Ma wszystko co powinien mieć dobry olej i nie jest drogi. Sam widzisz jaki to olej i czy kupię 6L (bo tyle potrzebuję) za 200 zł podobnej klasy innej marki poza Shell AV-L lub ECT? Reszta to pilnowanie interwałów do 10k km.
 
Last edited by a moderator:
Czy olej Audi 0W30 (na zdjęciu - występuje tylko w litrowych opakowaniach) to ten sam olej co VW?
 

Attachments

  • ED8E84AD-B7F5-4B0B-8D35-541A762BC704.jpeg
    ED8E84AD-B7F5-4B0B-8D35-541A762BC704.jpeg
    594,5 KB · Odwiedzin: 155
Tak, to ten sam olej.
 
@Anon, tak to sam olej co VW i ten sam występuje pod marką Skoda oraz Seat. Z obserwacji wynika, że oleje pod brandem VW występiją w opakowanaich 1l oraz 5l, a pozostałe tulko 1l.
 
Panowie, ja testowałem też kilka różnych marek, na samym początku było to liqui moly 5w30, potem brnąć dalej w temat zalałem już 0W30 Motula Specific, aż w końcu jeżdżę na OEM VW 0W30, oleju nie ubywa. Jazda głównie po mieście, dwa razy do roku dłuższa trasa. Według to dziwne, że ktoś piszę, że Shella mu silnik pobiera a innych nie... To ewidentnie raczej powinno być coś z silnikiem. Ja użytkuje Ibizę 1.0 TSI auto ma obecnie 60 tys. km. i nie ubywa oleju wcale, a testowałem różne marki. Obecnie zastanawiam się nad Eurolem lub Shellem ale Shell to chyba to samo co org. VW, w końcu opracowali ten olej razem, a nie chce mi się wierzyć, że jest to inny olej.
 
@MarKos92 to wytłumacz mi cudowne ozdrowienie silnika przebieg ok 60/70 tys Na oleju OEM VW 5w30 brak wizualnego zużycia oleju silnik pracuje bez uwag . Po zmianie na OEM 0w30 po 5 tys km olej zaczyna zauważalnie znikać a poranne rozruchy charakteryzują sie dźwiękiem podobnym do 1.4 TSI z problemem z rozrządem . Po wymianie na olej 0w40 Aral później Ravenol znowu Aral i teraz Kroon oil i przy przebiegu 125 tys brak zużycia brak jakich kolwiek niepokojących dźwięków przy porannym rozruchu . Wg ciebie silnik przeszedł odnowe wewnętrzna i cudownie uszczelnił .
 
A czy ja coś takiego napisałem? Zapytałem się jak człowiek i stwierdziłem fakt. Po co ta napinka ?
Post automatically merged:

I na czym te testy polegały?
Jakieś opracowanie wyników?
Wnioski?
Na tym samym co robi większość ludzi tutaj, posiłkuje się forum i zalewa olej na próbę i obserwuje. Chcesz mi powiedzieć, że za każdym razem chodzisz do laboratorium i badasz olej ?
 
Czekałem na tą analizę .
Mam obecnie zalanego Eurola 0w30 dużo droższego od testowanego OEM VW.
Czy powrót do żródeł czyli do oleju z którym wyjechał z fabryki to dobry pomysł , chociaż był wtedy 5w30 chyba mobila
On na tym oleju nie wyjechał z fabryki. Proszę nie mylić oleju serwisowego z oleju stosowanego na pierwsze zalanie. Prawie nigdy nie jest to ten sam olej.
Post automatically merged:

Panowie, ja testowałem też kilka różnych marek, na samym początku było to liqui moly 5w30, potem brnąć dalej w temat zalałem już 0W30 Motula Specific, aż w końcu jeżdżę na OEM VW 0W30, oleju nie ubywa. Jazda głównie po mieście, dwa razy do roku dłuższa trasa. Według to dziwne, że ktoś piszę, że Shella mu silnik pobiera a innych nie... To ewidentnie raczej powinno być coś z silnikiem. Ja użytkuje Ibizę 1.0 TSI auto ma obecnie 60 tys. km. i nie ubywa oleju wcale, a testowałem różne marki. Obecnie zastanawiam się nad Eurolem lub Shellem ale Shell to chyba to samo co org. VW, w końcu opracowali ten olej razem, a nie chce mi się wierzyć, że jest to inny olej.
Czasami OEM/Shell znika więcej od innych i to jest fakt i nie świadczy o problemach z silnikiem. To w żaden sposób nie dyskwalifikuje oleju.
 
Last edited:
To zależy dla kogo
 
Last edited by a moderator:
Dla świadomego użytkownika ewentualna koniczność dolewki kilku setek oleju miedzy wymianami nie powinna być jakoś bardzo uciążliwa.
 
Nie widzę powodu, dla którego ktoś ma wybierać olej, którego będzie musiał dolewać, jeśli może wybrać taki, o którym do następnej wymiany może zapomnieć
 
Czasami OEM/Shell znika więcej od innych i to jest fakt i nie świadczy o problemach z silnikiem.
To co się z nim dzieje? Odparowuje? Bo coś jest przyczyną większego znikania.
 
Oleje na bazie GTL raczej słyną z niskiej odparowalności. Jednym znika innym nie. Trudno to jakoś sensownie wytłumaczyć, podać przyczynę tego stanu rzeczy.
 
Nie widzę powodu, dla którego ktoś ma wybierać olej, którego będzie musiał dolewać, jeśli może wybrać taki, o którym do następnej wymiany może zapomnieć
Branie oleju, nie jest przez oleje, a niesprawny silnik, kub wadliwą konstrukcję - dla przykładu eco tłoki Civic IX gen 2012r.
TFSI każdy po 180 tys km leje przez uszczelniacze trzonków zaworów , ladnie są oblepione skwarkami oleju, aż dochodzi do podparcia zaworu i z reguły silnik ciężko odpala i ma ikonę shreka.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Chłopie to mówią, że jednego oleju ubywa wiecej a drugiego mniej albo wcale a Ty, że to niesprawny silnik :D
 
Back
Top