• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

OEM VW 0W-30 LongLife III FE

Analiza ufundowana dzięki hojności:
@Kaczorek79 , @taurus , @Marconi , @kawis , @Gardor , @enzo34 , @GreG , @bluebox oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Olej do analizy udostępnił: @tomek evo ze sklepu internetowego https://lejolej.pl . Dziękujemy!

Aprobaty:
  • VW 504/507

Strona oleju:

oemvwLL3FE-pierwiastki.jpg

oemvwLL3FE-ir1.jpg

oemvwLL3FE-ir2.jpg

Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30, lepkość w 100 stopniach bliżej górnego zakresu (9,3 - <12,5 cSt).
  • Indeks lepkości 202, bardzo wysoki jak na nowoczesny olej. Taka wartość daje niewielkie zmiany lepkości w pełnym zakresie temperatur i dobrą ochronę silnika
  • Pakiet ewidentnie oparty o związki boru, prawdopodobnie z całego spektrum dodatków opartych o ten metal. Niewielkie ilości krzemu i sodu, dość dużo wapnia jak na nowoczesny olej, jednak to formulacja pod silniki grupy VAG więc raczej nie ma obaw o LSPI w silnikach TGDI tego koncernu.
  • TBN 8,5 - dość wysoki, liczba kwasowa powyżej 2, jednak olej powinien dobrze utrzymywać poziom TBN i zapewniać dobrą neutralizację produktów spalania.
  • Z FTIR trudno określić bazę olejową - HC i GTL wyglądają bardzo podobnie na widmie. Znając jednak producenta olejów można założyć że olej oparty jest o GTL. Delikatny sygnał wskazujący na obecność estrów.
Podsumowanie: Olej nie posiada aprobat poza producencką, jest więc dedykowany do silników koncernu VAG. Biorąc pod uwagę skład pierwiastkowy oraz bazy olej będzie dobrze chronił silniki koncernu do których został przeznaczony. Jeżeli ktoś chciałby zalać taki olej do samochodów spoza grupy VAG można założyć że olej jest odpowiednikiem olejów API SN oraz ACEA C3.
 
Jako uzupełnienie FT-IR: Obecność dodatku estrowego może świadczyć np. AO fenolowym z grupą estrową. Żeby nie każdy myślał, że to jest POE itp.
 
Boru "ci u nas dostatek" ;)
Wg VAG to zdecydowanie GTL.
1612364735230.png
 
Już wiem gdzie widziałem ten pakiet. Pochodzi od Infineum prawdopodobnie, jest jakiś "wzmacniacz" estrowy w pakiecie już możliwy. Ten AO fenolowy, bo jest również sygnał:
REKTOL OEM 5W-30 LL III uni DPF.jpg

RektolOEMLL5w30.jpg
 
Last edited by a moderator:
U Rosjan pakiet jest 1:1. Olej OEM VW bez dopisku FE.
 
Last edited:
@soszo rzeczywiście bardzo podobne, aczkolwiek wg opisu na rosyjskim forum to tamten robiony jest przez Lukoil i jest to hydrokrak VHVI + PAO, w naszym przypadku zapewne mamy doczynienia z GTL.
Odnośnie oleju to wg mnie w tych pieniądzach to najlepsza propozycja do aut z grupy VAGa pod normę 504/507. Można śmiało polecać na forum.
 
Total LL tylko hc 5w30,dodatki te same.
 
Przewidywalnie🙂 Według dokumentów gtl 70-90 %. Shell znów pokazuje, że nie ma problemów z powtarzalnością. Olej robiony przez kilka lat, pod różnymi nazwami, w różnych fabrykach i badany w różnych laboratoriach, wyniki:
kv100 11,80-11,84 karta 11,9
kv40 58,70-60,08 karta 58,7
tbn 8,50-8,86.
O liczbie kwasowej w innych olejach była już dyskusja i tutaj jest duża różnica (1,7 do 2,7).
Oprócz Shella i Totala, pakiet jeszcze w Texaco, Fuchs, Eurol.
 

Attachments

  • 20210203_220403.jpg
    20210203_220403.jpg
    87,8 KB · Odwiedzin: 419
Dlatego z reguły polecamy oleje większych graczy rynkowych.
 
Przewidywalnie🙂 Według dokumentów gtl 70-90 %. Shell znów pokazuje, że nie ma problemów z powtarzalnością. Olej robiony przez kilka lat, pod różnymi nazwami, w różnych fabrykach i badany w różnych laboratoriach, wyniki:
kv100 11,80-11,84 karta 11,9
kv40 58,70-60,08 karta 58,7
tbn 8,50-8,86.
O liczbie kwasowej w innych olejach była już dyskusja i tutaj jest duża różnica (1,7 do 2,7).
Oprócz Shella i Totala, pakiet jeszcze w Texaco, Fuchs, Eurol.
Jeszcze wielu innych ale w tym gronie wypada wymienić naszego Specola :
chyba najtańszy olej na tej formule
 
Czekałem na tą analizę .
Mam obecnie zalanego Eurola 0w30 dużo droższego od testowanego OEM VW.
Czy powrót do żródeł czyli do oleju z którym wyjechał z fabryki to dobry pomysł , chociaż był wtedy 5w30 chyba mobila
 
Również bardzo się cieszę, że przeanalizowaliście ten olej. Podobnie jak kolega wyżej mam w tej chwili zalanego Eurola, a na pierwszy oficjalny przegląd pojadę już z bańką 0W30 od VW :)
20210501_154751.jpg

Pan w ASO poddawał pod wątpliwość moją decyzję o zmianie oleju z 0W20 na 0W30, twierdząc, że 0W20 to lepszy olej do "mocniejszego" silnika, ale potem sprawdził, że 0W30 to teraz Shell, a nie Castrol i w sumie ok :)
 
Czekałem na tą analizę .
Mam obecnie zalanego Eurola 0w30 dużo droższego od testowanego OEM VW.
Czy powrót do żródeł czyli do oleju z którym wyjechał z fabryki to dobry pomysł , chociaż był wtedy 5w30 chyba mobila
W Eurolu masz sporo bo 35-50% PAO a tutaj brak
 
Cena tego oleju za 5l na znanym portalu aukcyjnym wynosi 120-130zl, biorąc pod uwagę ta analizę jest to jedna z najlepszym opcji dla 504/507. Zastanawiam się nad tym olejem, ale leje Fuchs Gt1 5w30 c3 XTL - jak wiadomo to HC więc doznania słuchowe są bardzo dobre, a jak na tym oleju? Silnik nie chodzi twardo i głośniej jak na Shellu według niektórych opinii?
 
Normalnie pracuje. W moim przypadku silnik nie zużywał tego oleju, ani nie hałasował, a zrobiłem wyjątkowo duży przebieg 11 kkm. Jedyne, co go wyróżniało na tle innych olejów, to szybko łapał temperaturę i szybko też stygł, jak zmniejszałem prędkość. Cena jest bardzo atrakcyjna i nie ma się co obawiać, bo za tyle samo kupuję go w hurtowni, która zaopatruje również ASO VW.
 
Back
Top