• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1,4TSI

Marksman

Użytkownik
Samochód
VW Golf MK7,5 1.4TSI EA211
Cześć!

Prosze Was o pomoc w wyborze oleju, który będzie najlepszy do rocznego 1,4TSI EA211 125KM:
- Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL
- Ravenol VMP 5W30 USVO
- Ravenol VSW 0W30 USVO
- Eurol FS Syntence 0W30
- a może inny ;) ?

jak eksploatuje auto:
- auto garażowane więc nie będzie jakoś narażone na mrozy,
- nie planuje wlewać żadnych dotaków, ani do oleju ani do benzyny
- styl jazdy spokojny, depnę od święta na rozgrzanym silniku,
- nowy olej ma wytrzymać rok i około 10-12 tys km

Będę wdzięczny za sugestie :)
 
Za dwa miesiące przegląd po trzecim roku w ramach pakietu (bez serwisu olejowego) i wygląda na to, że przejadę przez rok zaledwie 7500km (i od ostatniej wymiany oleju). Wszystko przez pandemię. Nie zapowiada się abym przez kolejny rok przejechał więcej. Zastanawiam się zatem czy jest sens w ogóle zmieniać odpłatnie olej...
 
Za dwa miesiące przegląd po trzecim roku w ramach pakietu (bez serwisu olejowego) i wygląda na to, że przejadę przez rok zaledwie 7500km (i od ostatniej wymiany oleju). Wszystko przez pandemię. Nie zapowiada się abym przez kolejny rok przejechał więcej. Zastanawiam się zatem czy jest sens w ogóle zmieniać odpłatnie olej...
Jak długo jeszcze masz gwarancję i czy ci na niej zależy i w ogóle jak do tego tematu podchodzisz? Jeśli ci się kończy gwarancja w tym roku to bez sensu przepłacać za wymianę oleju w ASO .Ja nie jeżdżę do ASO swoim nowym samochodem na przeglądy. Zmieniam olej i filtry u dobrego mechanika zajmującego się między innymi obsługą Mitsubishi ASX ,który ma nowoczesny zakład. Dostaję fakturę i wpis do książki. Jechać autem do ASO 95km w jedną stronę po to aby zmienili olej + 2 filtry i auto postało na podnośniku kolumnowym 6 godzin oraz po pieczątkę >> dla mnie to śmieszne. Przecież oni nic nie robią tylko chodzą wokół twojego samochodu , a napięcie paska to i ja potrafię sprawdzić.
A co ciekawe ASO aby wyciągnąć kasę.... potrafi wysłać ci zaproszenie na przegląd w listopadzie gdy okres gwarancji kończy ci się w grudniu...naciągacze którzy obiecują raj...
 
Last edited:

Auto na 4-letniej gwarancji do marca 2018 do marca 2022. Mam wykupiony pakiet przeglądów i w ramach pakietu 3 przeglądy w marcu 2020, 2021, 2022. Przy czym tylko na pierwszym i trzecim jest serwis olejowy. W tegorocznym przeglądzie mam m.in. wymiane płynu hamulcowego w cenie pakietu. Za rok w cenie już mam opłaconą wymianę oleju z filtrem, świec i filtra powietrza (wymieniłem za dopłatą rok temu bo wg VW wymiana jest co 90 tys km lub 4 lata). Olej wymieniłem w ASO po dotarciu i za ok. 185zł + filtr 40zł + korek i podkładka 15zł. Olej miałem swój Ravenol VSW 0W30. Ogólnie chyba się złamię i przywiozę na ten przegląd swój olej i go zmienię. Przebieg 7500km chociaż większość w mieście a autko lubię i szybko nie sprzedam więc koszt niewielki a będę miał spokojną głowę :)
 
Last edited by a moderator:
Takiej motywacji potrzebowałem. Ewentualnie przeciągnę wymianę oleju o jakiś miesiąc po przeglądzie, bo w tym roku może zrobię trochę więcej km (1-2 tys więcej).
 
Last edited by a moderator:
Auto na 4-letniej gwarancji do marca 2018 do marca 2022. Mam wykupiony pakiet przeglądów i w ramach pakietu 3 przeglądy w marcu 2020, 2021, 2022. Przy czym tylko na pierwszym i trzecim jest serwis olejowy. W tegorocznym przeglądzie mam m.in. wymiane płynu hamulcowego w cenie pakietu. Za rok w cenie już mam opłaconą wymianę oleju z filtrem, świec i filtra powietrza (wymieniłem za dopłatą rok temu bo wg VW wymiana jest co 90 tys km lub 4 lata). Olej wymieniłem w ASO po dotarciu i za ok. 185zł + filtr 40zł + korek i podkładka 15zł. Olej miałem swój Ravenol VSW 0W30. Ogólnie chyba się złamię i przywiozę na ten przegląd swój olej i go zmienię. Przebieg 7500km chociaż większość w mieście a autko lubię i szybko nie sprzedam więc koszt niewielki a będę miał spokojną głowę :)
Przy takich kosztach też bym pojechał i zrobił przegląd. W moim ASO za 185 zł to pompują jedno koło😅
 
Za pakiet trzech przeglądów musiałem zapłacić przy zakupie auta 1500zł. Za wydłużenie gwarancji z dwóch lat do czterech kolejne 1300zł. Myślę, że jednak było warto bo spokój jest bezcenny ;)

Co do cen usługi wymiany oleju to było prawie 2 lata temu. Rok temu miałem wymianę w ramach pakietu więc nie pytałem o koszty. Teraz pewnie będzie drożej...
 
Znalazłem godny zaufania punkt, w którym prawdopdobnie zmienię olej w połowie cyklu między serwisami olejowymi w ASO. Kupię olej i filtr oryginalne VAG OE, pozostaje jeszcze korek i podkładka. Kilka serwisów ASO oferuje takie elementy na popularnym serwisie aukcyjnym więc nie powinno być problemów z zamówieniem tego online. Jednak nie wiem czy podkładka powinna być płaska czy półokragła. Sprzedawcy mają w ofercie korki z podkłakami i sprzedają to jako oryginały a w oddzielnych ofertach mają podkładkę, która wygląda inaczej, ale podobno też jest oryginalna...

Oryginał:


I to też oryginał:



Jak uważacie?
 
A nie masz miski plastikowej ? Bi ja w Audi mam z plastiku i inny całkiem korek ale to chyba dotyczy 18 TSI i 20 TSI
 

Attachments

  • A4E0E3E6-EB79-456B-8677-69E9450E382D.png
    A4E0E3E6-EB79-456B-8677-69E9450E382D.png
    944,5 KB · Odwiedzin: 121
Last edited:
OEM jest płaska taka jak na pierwszym foto. I ciezko ją ściągnąć z śruby. Ja kupowałem tydzień temu za całe 3,43😅. Chyba,że masz plastikową miskę jak wspomniał kolega @MarcinM-Lbn .
 
Nie ma problemu z dostępnością korka w tym modelu ale są 3 opcje do wyboru (stalowe). W przypadku 2 różnic nie widzę ale ta trzecia jest ciut inna. Koszt pomijalny (3-10 zł w zależności od rodzaju i firmy).
 
A nie masz miski plastikowej ? Bi ja w Audi mam z plastiku i inny całkiem korek ale to chyba dotyczy 18 TSI i 20 TSI

Nie mam pojęcia... Dwa razy wymieniałem olej w ASO więc nie miałem okazji zobaczyć. Ale ja mam silnik 1,4TSI CZCA i wg wyszukiwajek to chyba jednak pownieniem mieć taką śrubę jak na foto, które wrzuciłem. Da się to jakoś zweryfikować?

Mi chodzi o to, żeby nie było śladu po "nieaturyzowanej" wymianie oleju, tak na wszelki wypadek :) Dlatego chcę części oryginalne. Nawet korek i podkładkę.
 
Pytam bo VW na potęgę montuje plastikowe miski w różnych modelach a masz samochód bardzo młody
 
Last edited by a moderator:
Nie mam pojęcia... Dwa razy wymieniałem olej w ASO więc nie miałem okazji zobaczyć. Ale ja mam silnik 1,4TSI CZCA i wg wyszukiwajek to chyba jednak pownieniem mieć taką śrubę jak na foto, które wrzuciłem. Da się to jakoś zweryfikować?
Patrz post wyżej. FEB 12281 powinien pasować.
 
Ostatecznie mogę kupić w ASO, pewnie wyjdzie tyle samo co na alle z przesyłką.

@tomek evo - dzięki, pewnie takie będę kupował ale jak już się skończy gwarancja na auto :)
 
Mam do Was pytanko czy filtr powietrza (w silniku, nie kabinowy) też wymienia się raz w roku bez względu na przebieg? Po przebiegu 8 tys km to nie jest przesada? Koszt niby niewielki no ale czy warto? Czy wymienić za rok po kolejnych 8 tys km?
 
Silnikowy możesz wymieniać co 15k bez problemu jeżeli nie mieszkasz w okolicy w której lata dużo syfu w powietrzu.

Kabinowy wymieniłbym co roku, jednak leci przez niego powietrze którym oddychasz. Jak masz klimę to po prostu corocznie przy serwisie klimy zmieniaj filtr i odkażaj układ.
 
@Marksman Jeśli pytasz o 1.4 tsi, to nie ma dramatu. Wszystko zależy, jak zbudowany jest układ dolotu przed filtrem, u nas harmonogram serwisowy dopuszcza dla filtra powietrza 90 kkm i teraz tak, kupiłem Golfa z przebiegiem 86, miał oryginalny filtr powietrza z 2014r, który wyglądał na całkiem czysty. Inne przykłady, to dwie Octavie III z 1.4 tsi, które przyjechały na serwis olejowy i miały ponad 90 kkm każda, również fabryczne filtry były względnie czyste. Wyszedłem z założenia, że wymianę bedę robił co drugą wymianę oleju, czyli u mnie to 18-20 kkm.
 
@Kaczorek79
To wszystko zależy od konstrukcji dolotu powietrza . W Audi wymiana co 90 tys ale po roku dla mnie filtr brudny . Oryginał Mann bez logo Audi koszt ok 65 pln filtron 40 pln . Wiec się nie zastanawiam
W Kadjarze i Qashqaju filtry po roku to tragedia jak są zawalone syfem i owadami bardziej brudzących się filtrów nie widziałem . Samochody jeżdżą całkowicie innych warunkach .
w Capturze do silnika 1300-155 ps dali tak mały filtr ze wyglada jak zabawka . A silnik mocno dynamiczny wiec powietrza ciągnie dużo .
Zreszta filtr tez jest bardzo „luźny” i nie ma tak dużo perforacji zrobionej ciasno
Wiec koszt ok 60 pln nie jest tragiczny a silnik powinien być wdzięczny
 
Back
Top