• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1,4TSI

Marksman

Użytkownik
Samochód
VW Golf MK7,5 1.4TSI EA211
Cześć!

Prosze Was o pomoc w wyborze oleju, który będzie najlepszy do rocznego 1,4TSI EA211 125KM:
- Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL
- Ravenol VMP 5W30 USVO
- Ravenol VSW 0W30 USVO
- Eurol FS Syntence 0W30
- a może inny ;) ?

jak eksploatuje auto:
- auto garażowane więc nie będzie jakoś narażone na mrozy,
- nie planuje wlewać żadnych dotaków, ani do oleju ani do benzyny
- styl jazdy spokojny, depnę od święta na rozgrzanym silniku,
- nowy olej ma wytrzymać rok i około 10-12 tys km

Będę wdzięczny za sugestie :)
 
Pomożecie w interpretacji tych wyników Ravenola VSW 0W30?

https://oil-club.de/index.php?thread/4798-ravenol-vsw-0w-30-mazda-cx-5-2-2d-11-806-km/

Opinie raczej takie sobie chyba...
 
W jakim celu ? Jezeli chcesz w pewnym sensie brac dany olej pod uwage, to z pewnoscia nie na podstawie analiz uzywanych z innych jednostek napedowych.
 
Nie wiem, jestem laikiem. Próbuję ocenić jakość oleju na podstawie takich danych jakie są dostępne. Olej 504/507 więc jeśli jest dobry to powinien sprawdzać się zarówno w dieslu jak i w benzynie.
 
Jeżdze sobie na Ravenolu i wszystko gra :) Myślę, że silnik ma się dobrze.

Nurtuje mnie to jak rozegrać kolejną zmianę oleju, którą będę miał w ramach wykupionego pakietu przeglądu... Jeszcze dużo czasu do tej zmiany ale dobrze byłoby mieć jakiś plan. Zmiana będzie w marcu 2020, pewnie wleją mi jakiś 5W30. Wstępnie chciałbym wytrzymać z tym olejem do listopada i na zimię wlać znowu Ravenola 0W30 i przejechać na nim do kolejnej zmiany w ramach pakietu w 2022 :) Robię 8-9 tys km rocznie. Oznacza to, że na ASO-wskim oleju zrobię około 6-7 tys (w ciągu 9 miesięcy) a na Ravenolu 11-12 tys (w ciągu 15 miesięcy).
 
Plywak napisał:
A jaki problem dostarczyć do ASO dobry olej z aprobatą ...? :)
O Panie, jakie to problemy ...
Ile i jakich teorii się nasłuchałem od "doradców serwisowych"!

Łączne z tym, że mój olej będzie miał inne gęstości i może wypłukać jakieś opiłki z zakamarków.

PS
Kupiłem Motula w InterCars, poprosiłem o imienną fakturę i kazałem wlać na przeglądzie.
Nie wdawałem się w dyskusje, bo olej miał lepkość i jakość zgodną z zaleceniami producenta.
Miał również certyfikat zgodności z normą Dexos 1 gen2.
 
Marksman napisał:
Oznacza to, że na ASO-wskim oleju zrobię około 6-7 tys (w ciągu 9 miesięcy).

To ja już uważam, że bez przesady:) Kujawskiego nie wleją, przebieg i czas do kolejnej wymiany będzie krótki, więc ja w takim wypadku już bym dodatkowej kasy nie inwestował, tylko brał to co dają w pakiecie.
 
Olej 5W30 504.00/507.00 to Castrol, który przychodzi do serwisu z Poznania z pominięciem dystrybutora Castrola, a tam trafia z Kassel. Trudno mi powiedzieć, jak się to odnosi do tego, co można pod marką Castrol kupić w sklepie - jednak minima dla specyfikacji VW 507.00 i 504.00 musi spełniać. Też mam alergię do wyrobów Castrola, ale bez przesady. Na przykład jak na mizerię w klasie lepkości 10W40, Castrol GTX nie jest najgorszy, a do tego jako tania seria raczej nie ma ryzyka podróbek. Pomijając już fakt, po co wlewać do czegokolwiek olej w klasie 10W40. ;)
 
Nie wszystkie aso VAG mają Castrola albo tylko Castrola, znam kilka gdzie mają Shella czy Mobila. Drugą sprawą jest to, że przywożę swój olej z oficjalną aprobatą i tyle, problemów z przyjęciem (kilka różnych marek) brak.
 
Ale przy pakietowym przeglądzie olej pochodzi z zasobów ASO. Zakładam (ale to do weryfikacji), że skoro płaci Volkswagen, to olej jest jego.
 
Tak czy siak nie kombinowałbym, olej jest w pakiecie z aso więc te 8-9 kkm wytrzyma - no chyba że jazda mocno wokół komina i będzie duże rozcieńczenie paliwem, ale jeżeli nawet to skrócić interwał i zalać ponownie coś swojego.
 
Tak też uważam. Przy tych przebiegach podzieliłbym interwał na pół i po temacie. Względnie zakombinował z modyfikatorem do tego pakietowego oleju, ale to kompletnie niekonieczne, choć zapewne tak bym postąpił.
 
Plywak napisał:
A jaki problem dostarczyć do ASO dobry olej z aprobatą VW? :)

Żaden problem :) Kupiłem Ravenola, umówiłem się w ASO i zrobiłem pierwszą (nieobowiązkową) zmianę oleju po 4600km. Teraz kolejna zmiana wypadnie podczas przeglądu obowiązkowego 2 lata od daty zakupu. Ja ten przegląd mam już opłacony (pakiet przeglądów) i chcę żeby mi wlali olej za który już zapłaciłem :) Oczywiście mogę przyjechać na obowiązkowy przegląd ze swoim olejem ale... jak juz zapłaciłem za te przeglądy (w tym olejowe) to niech leją co mają ;) Dwa lata na nim nie będę jeździł tylko jakieś 9 miesięcy i ok. 7 tys km. Później wleci Ravenol (ponownie zrobię dodatkowy, nieobowiązkowy serwis olejowy). Taki jest plan, pytanie czy jest to dobry plan ;)

PS. Zawsze mogę olać opłacony już olej ASO-wski i po prostu co rok lać swój... ale pytanie czy to ma sens? Może i ma, na pewno będzie "na bogato" ale wydaje mi się, że to byłoby trochę na wyrost... Po prostu dwa serwisy olejowe mam już opłacone i raczej chciałbym z nich skorzystać :) Nieskorzystanie z nich to trochę takie wywalanie kasy w błoto.
 
Marksman, myślę, że nie masz się czym przejmować, tylko rób jak piszesz.
Wymiana oleju mniej więcej w połowie czasu między dniem dzisiejszym, a przeglądem.
Lepiej mu nie zrobisz, a nie po to kupowało się nowy samochód, żeby do niego jeszcze tak dokładać.
 
Super, to tego będę się trzymał, pierwszą zmianę "extra" zrobiłem po roku, po drugim będzie olej z ASO za "free", po trzecim znów mój "ekstra", po czwartym z ASO za "free" i później już co rok mój bo skończy się pakiet :) Ewentualnie będę trochę wcześniej zlewał to co dostanę od ASO a na Ravenolu będę jeździł trochę ponad rok. Dzięki za pomoc :)
 
Jak ten czas szybko leci... minął prawie rok :)

Golf MK7,5 z silnikiem 1,4/125KM EA211 (CZCA) ma się dobrze, silnik również. Przez rok jeździłem na Ravenolu VSW 0W30 i było super. No ale nie mogło być inaczej bo autko raczej delikatnie traktuje, nie pałuję na zimnym, studze turbo po autostardzie itd :) Przez ten rok i ok. 10 tys km ubyło 1mm na bagnecie także rewelka.

W marcu był przegląd w ASO z wymianą oleju. VAG zmienił Castrola 5W30 na Shella 0W30 co chyba jest korzystną zmianą dla silników. Na razie silnik pracuje dobrze, równo więc nie będę cudował i przejadę na nim ok. 10 tys km czyli pewnie do następnego przeglądu w ASO z pakietu, który nie obejmie zmiany oleju.

Gwarancji jeszcze mam prawie 2 lata i waham się jaki wlać olej między tymi zmianami w ASO. Wiem, wybiegam w przyszłość ale jakbym nagle robił więcej przebiegu to wolę być przygotwany na zakup właściwej oliwy. Biorę dwie opcje pod uwagę:
- Wymianę poza ASO i wlanie Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40 (chyba dobry olej?)
- Wymianę w ASO i zakup Shella A-VL 0W30 lub ponownie Ravenola VSW 0W30.

Co mi doradzacie? Jest jakaś sensowna opcja między A-VL a VSW spełniająca normę VW504?
 
Last edited:
Jeżeli uda Ci się kupić to Lotos Quazar LLIII. Orlen Pro też jest ok, ale tutaj cena jeży włosy na kohones, więc raczej nie ma sensu. Nie wiem czy Max-Expert Orlenu ma nadal aprobatę, na żadnej liście to nie widziałem. Ale jeżeli zależy Ci tylko na spełnieniu normy, nie na aprobacieto Max-Expert V będzie ok.

Castrol Edge Titanum FST LL 5W-30 też jest bardzo fajny olejem. Co by tu jeszcze z ciekawych... Motul Specific 504/507. Midland Crypto3 i na koniec Yacco Lube DE 5W-30.
 
Mnie zastanawia czy aby orlen v nie jest na nowym pakiecie z borem. tbn 8 do 0,6 popiołu to dość wyśrubowane parametry. Seria pro v ma już bardziej standardowe jak na 504/507: tbn 6,4 do popiolu 0,74 i to by na klasyczny pakiet wskazywalo. Chyba musze jechac po literka na stacyjke, ktorego to wysle do wlyszkowa na chemie i lepkosc😉
 
Back
Top