• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 1,4TSI

Marksman

Użytkownik
Samochód
VW Golf MK7,5 1.4TSI EA211
Cześć!

Prosze Was o pomoc w wyborze oleju, który będzie najlepszy do rocznego 1,4TSI EA211 125KM:
- Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL
- Ravenol VMP 5W30 USVO
- Ravenol VSW 0W30 USVO
- Eurol FS Syntence 0W30
- a może inny ;) ?

jak eksploatuje auto:
- auto garażowane więc nie będzie jakoś narażone na mrozy,
- nie planuje wlewać żadnych dotaków, ani do oleju ani do benzyny
- styl jazdy spokojny, depnę od święta na rozgrzanym silniku,
- nowy olej ma wytrzymać rok i około 10-12 tys km

Będę wdzięczny za sugestie :)
 
To dorzucę jeszcze opinię tańszego Texaco ProDSV. U mnie w 1.4 tsi przejechane obecnie ok 5500 km, oleju nie ubywa, ale podczas jazdy autostradą w obecnych 24-25 stopniach otoczenia temperatura oleju dochodzi bez problemu do 110 *C. Szybciej nie miałem okazji jeździć, ale chwilowe przyspieszenie do 160 powodowało wzrost oleju do 113 i to było max, jaki widziałem tylko przez chwilę, ale tak jak mowię, nie było okazji w upalne dni pojechać szybciej ze stałą prędkością. Zewsząd czytam, że mniejsze temperatury osiąga ten silnik na innych olejach.
 
Ani z lepkością ani z pakietem bym w 1.4 tsi nie przesadzał. 0W40 jest lepsze dla 1.8tsi i 2.0 tsi. W 1.4 tsi tez może być ale dobre W30 moim zdaniem jest optymalne. Z tańszych Shell AV-L i Texaco, z droższych lepszych Eurol Synthence FS 0W30, Ravenol VMP 5W30, Amsoil 5W30, Eurol Synergy 0W30 czy Extreme - wszystkie z dużym udziałem PAO.
Wydaje mi się, że przy prędkości 170-200 km/h temperatura 109 stopni jest zupełnie normalna. Pozytyw jest taki, że temperatura nie rośnie. Jeśli są to okazjonalne przeloty z takimi prędkościami to dobry olej HC/GTL będzie w zupełności wystarczający. Jeśli zdarza sie to często to wtedy uzasadnienie ma zalanie czegoś z dużym udziałem PAO bo wtedy po prostu olej jest stabilniejszy i bardziej odporny na spadek parametrów.
Tomek evo a które z wymienionych przez Ciebie olejów sa na najnowszych pakietach dodatków?
 
Czy kaucja za olej na pewno wchodzi od 1 stycznia 2021?

Wymianę oleju planuje zrobić w ASO na początku marca. Mogę kupić wcześniej olej np. w grudniu bo to się chyba przecież nie zestarzeje.
 
Last edited by a moderator:
Podobno jedno i to samo. Chętnie bym zobaczył VOA tego LL 3 fe. Myślę, że tego z linku nie ma się co obawiać, olej jest zbyt tani, żeby go podrabiać, co tam innego musieliby nalać, żeby się opłacało? Ja mam kupione 5 L na kolejną wymianę, z tym że z oficjalnej dystrybucji i też tyle płaciłem po rabacie.
 
Nie wiedziałem, że nie można dac linków, dlatego wylistuję te trzy, z których wybieram:

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30
VAG 0W30 VW LONGLIFE III FE 5L

Oficjalne źródło tzn. jakie?
 
Kupuję oleje w dużych hurtowniach motoryzacyjnych, mają oficjalną dystrybucję, natomiast oleje oem VW biorę z tego samego źródła, co ASO, ale za pośrednictwem hurtowni. Trzeba mieć niestety rabaty, żeby dobrą cenę wynegocjować.
 
Duże hurtownie mają oficjalną dystrybucję ale większość mniejszych sprzedawców też ma z ofivjalnej dystrybucji albo od nich albo innego dużego dystrybutora. Trzeba pytć spzredawców bo bez rabatów w sieciach typu Inter Cars czy Elit to dobrej ceny nie dostaniemy a nawet na podstawowych rabatach cena będzie dużo wyższa.
 
Zostało mi ok. 0,8l Ravenola VSW 0W30, którego kupiłem 2 lata temu. Żadnych dolewek nie musiałem robić. Co myślicie o dokupieniu bańki 4l (cena ok. 185zł) i wlaniu VSW? Do mojego TSI wchodzi 4,2 litra. Ten olej chyba się nie zestarzał jakoś bardzo od stania w garażu. Czy jednak lepiej wyjdę na kupieniu Shella A-VL 5l za ok. 120zł?
 
Last edited:
PS. Na najbliższym przeglądzie w ramach pakietu nie przysługuje mi wymiana oleju w ASO (co 2 lata) i olej wymianie w niezależnym warsztacie. Zostanie jeszcze rok gwarki. Mogę kupić filtr oleju MANN-a czy lepiej 2x droższy z logo VW AG? Rok później będę miał ostatni przegląd z pakietu wraz z wymianą oleju.
 
Jeśli pojazd jest na gwarancji to dla świętego spokoju zakładałbym oryginalny filtr zakupiony w pewnym źródle.
Oszczędność żadna (50 zł vs. 30zł) w stosunku do ewentualnego użerania się z VW w razie "W".

Sam także skusiłem się na "pakiet przeglądów" i z perspektywy czasu uważam, że dla pojazdów z mniejszymi jednostkami silnikowymi i bez DSG nie warto.
 
PS. Na najbliższym przeglądzie w ramach pakietu nie przysługuje mi wymiana oleju w ASO (co 2 lata) i olej wymianie w niezależnym warsztacie. Zostanie jeszcze rok gwarki. Mogę kupić filtr oleju MANN-a czy lepiej 2x droższy z logo VW AG? Rok później będę miał ostatni przegląd z pakietu wraz z wymianą oleju.
Masz jeszcze rok gwarancji.... Koszt niewielki spełnienia wszystkich warunków gwarancyjnych do utrzymania jej(filtr +20pln, oleje który wymieniłeś do zalania są z norma 504/507 więc koszt pomijalny) Chcesz ryzykować za 20pln rok gwarancji????? Pamiętaj w razie "W"
jak będzie inny filtr niz ASO to będziesz się szarpał z gwarantem. Bez prawnika się nie obędzie (a ten kosztuje duuuzo) . Bedzie inny filtr to czepią się oleju ...... dalej czepią się warsztatu w którym wymieniałeś olej czy ma wszelkie uprawnienia itp
Sam robiłem tak , ze w połowie kupowałem olej z normą 504/507 i oryginalny filtr Audi (50 pln ten sam MANN 6013Z bez logo Audi koszt 27-35 pln) i zmieniałem sam.
W Renault Capturze mam serwis za FREE i gwarancje przez 5 lat, ale kupiłem olej z norma RN 17 i przy okazji wizyty w ASO jakiejś pierdoły gwarancyjnej zleciłem wymianę w ASO . Na fakturze mam adnotacje olej klienta z normą RN 17 . Filtr dali swój droższy o 25 pln i koszt wymiany 120pln . Za 150 zł mam spokój i gwarancje z serwisem utrzymana na 5 lat
 
PS. Na najbliższym przeglądzie w ramach pakietu nie przysługuje mi wymiana oleju w ASO (co 2 lata) i olej wymianie w niezależnym warsztacie. Zostanie jeszcze rok gwarki. Mogę kupić filtr oleju MANN-a czy lepiej 2x droższy z logo VW AG? Rok później będę miał ostatni przegląd z pakietu wraz z wymianą oleju.
Pytasz czy warto ? Ja w poprzednim Peugeot 508 aucie na trzy mieś przed końcem gwarancji wymieniłem reflektor Led koszt ok 5tys i sterownik czujników parkowania koszt 1,5 tys
W Audi na miesiąc przed końcem gwarancji padło mi otwieranie klapy bagażnika na "machnięcie nogą" przy okazji znaleźli "malutki" luz na wahaczu/ach w przednim zawieszeniu.... wymienili w ramach gwarancji o kosztach nie wspomnę ile musiał bym wydać z własnej kieszeni...
Jeszcze chcesz zaoszczędzić 20 pln na filtrze ...... ale wiesz są takie przysłowia
bogatemu wszystko wolno ;)
chytry traci 2 x,
wszystko co tanie jest 2x droższe ;)
 
Wydawało mi się, że wg dyrektywy GVO mogę kupić MANN-a bo jest w zasadzie identyczny jak VW AG. Na pierwszy przegląd tuż przed końciem drugiego roku eksploatacji przywiązłem swój filtr powietrza MANN-a, który kupiłem za ~55zł... Przegląd nie uwzględnił wymiany filtra powietrza (chory interwał co 90k km). W ASO cena 130zł + usługa. Nie robili problemów z wymianą. Za usługę skasowali 60zł. Reszta przeglądu z pakietu. Może filtr oleju to grubszy temat i faktycznie nie ma sensu ryzykować. Tym bardziej, że ja nie chcę kasować licznika w kompie auta więc nikt nie musi wiedzieć, że jakaś ekstra wymiana oleju miała miejsce. Robię 10k km rocznie a wymianę oficjalną mam co 30k km/2 lata.
 
Wszystko pięknie odnośnie wytycznych EU tylko życie pokazuje jak jest na codzień . serwisy nie zawsze wszystko chcą w taki prosty sposób interpretować . Ja chciałem w ASO podczas wymiany oleju zalać płukankę ktora mieli na stanie firmy Forte to padła sugestia dopóki jest samochód na gwarancji to proszę nic nie kombinować . Wystarczy taka sugestia ..... mam się przepychać z nimi ?
po drugie filtr powietrza przyniosłeś do serwisu ASO to oni wymieniali ( niby potwierdzone ze pasuje)
Ale jak by coś z silnikiem się stało to jest szukanie dziury w całym . Znajda inny filtr I się zacznie .....a co jeszcze by wymyślili są niczym nie ograniczeni w tym . A Ty będziesz ganiał po rzeczoznawcach , prawnikach i wydawał pieniądze na udowadnianie ze nie jesteś wielbłądem czy garbatym
 
W Renault np instrukcja zabrania dodawania czegokolwiek do oleju w okresie gwarancji. Nie sądzę zeby inne marki dopuszczaly to wprost.
Płukankę mozna wlać przed bramą serwisu, filtr powietrza .. nie da się poza warsztatem? Wiem że są samochody gdzie bez narzędzi lub kanału nie da rady..

Pozdrawiam,
 
Cześć!

Prosze Was o pomoc w wyborze oleju, który będzie najlepszy do rocznego 1,4TSI EA211 125KM:
- Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL
- Ravenol VMP 5W30 USVO
- Ravenol VSW 0W30 USVO
- Eurol FS Syntence 0W30
- a może inny ;) ?

jak eksploatuje auto:
- auto garażowane więc nie będzie jakoś narażone na mrozy,
- nie planuje wlewać żadnych dotaków, ani do oleju ani do benzyny
- styl jazdy spokojny, depnę od święta na rozgrzanym silniku,
- nowy olej ma wytrzymać rok i około 10-12 tys km

Będę wdzięczny za sugestie :)
Moja podpowiedź >> Amsoil European Car Formula 5W-30 Improved ESP AEL << ma niezłe parametry lepsze niż Amsoil 5W30 (ASL) którego używam. Oleje 0W30 mają więcej dodatków niskotemperaturowych poprawiających płynność w bardzo niskich temperaturach a u nas raczej takich mrozów poniżej -35*C to nie ma.Dodatki szybciej w pewnych warunkach się degradują . Wystarczające jest zastosowanie oleju 5W30
 

Attachments

  • AmsOil karta produktów.pdf
    394,9 KB · Odwiedzin: 615
  • klasy lepkości.png
    klasy lepkości.png
    41 KB · Odwiedzin: 159
Last edited:
Z tymi dodatkami to niekoniecznie tak jest i nie ma oczywistej zależności miedzy lepkością zimową a właściwościami oleju przy bardzo niskich temperaturach. Oleje 5W30 moga mieć temp. płynięcia -60 a nawet lepiej a te 0W30 mogą mieć -40 albo gorzej. Bardzo dożo zależy od zastosowanej bazy olejowej. Jak jest mocna baza na IV/V grupie to w sposób "naturalny" właściwości oleju w niskich temperaturach są bardzo dobre bez zbytniej potrzeby stosowania "wspomagaczy" .
 
Oleje 0W30 mają więcej dodatków niskotemperaturowych poprawiających płynność w bardzo niskich temperaturach
Skąd taka informacja? PPD ten dodatek stosuję się, są różnej jakości na rynku oraz w zależności od mieszaniny, należy dobrać odpowiednie stężenie, z reguły bardzo małe. Również zastosowany wiskozator odgrywa tutaj ważną rolę. Istotniejsza jest CCS oraz MRV.
 
Back
Top