• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Golf 6 GTD 2.0TDI CR

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Zapytanie od znajomego o dobór oleju do VW Golfa 6 GTD 2.0 TDI CR 170KM, 2011r, 150k km, obecnie zalany olej 5W30 Castrola

Trasy głównie autostradowe dziennie 50km, trochę jazdy po mieście, 70% trasa/30% miasto
Parę razy w roku trasa 750-800km

Jakieś ciekawe propozycje?
 
Adrianuss90 napisał:
Zapytanie od znajomego o dobór oleju do VW Golfa 6 GTD 2.0 TDI CR 170KM, 2011r, 150k km, obecnie zalany olej 5W30 Castrola

Trasy głównie autostradowe dziennie 50km, trochę jazdy po mieście, 70% trasa/30% miasto
Parę razy w roku trasa 750-800km

Jakieś ciekawe propozycje?

Ravenol VMP.
 
Shell Pro AV-L 0W30 lub Eurol SyntenceFS 0W30, oba przetestowane zarówno w 170 KM CR CEGA, jak i w 240 KM BiTDI CUAA. Ze wskazaniem na Eurola.
Oba maja dopuszczenia VW507.00.
 
Samochód jeździ głównie w trasie, więc nie jestem pewien czy 0W30 jest potrzebne. Z tych dwóch lepszy będzie Shell 0W30 AV-L.
 
Ale co miałoby być złego w 0W30 w tym przypadku? Przecież lepkość kinematyczna w temperaturze pracy mieści się w jednakowych granicach w przypadku 5W30 i 0W30, a to jedyne klasy lepkości, które dopuszcza specyfikacja VW 507.00 (jakkolwiek to auto jest po gwarancji, a przeciwwskazań natury technicznej do 0W40 czy 5W40 nie ma). Lepiej oceniać konkretny produkt pod kątem ogólnej formulacji, niż przejmować się, czy to 0W30, czy 5W30.
 
Źle mnie zrozumiałeś. Napisałem, że samochód jeździ głównie w trasie co oznacza, że silnik nie jest często uruchamiany i gaszony. Producent z jakiegoś powodu zaleca klasę lepkości 5W30, więc jeśli samochód jest tak użytkowany to lepiej pozostać przy 5W30. Gdyby głównie jeździł po mieście to wtedy zgodzę się, że warto rozważyć klasę 0W30 i Shell AV-L 0W30 byłby świetnym wyborem.
 
Sugeruje zwrocic uwage na lepkosc CCS (-30°C). To czy wybierze 0W-XX czy 5W-XX nie ma praktycznie zadnego znaczenia, szczegolnie w naszej szerokosci geograficznej. Jezeli auto bylo by uzytkowane glownie po miescie to wtedy proponuje zwracac na lepkosc w 100°C. Mozna nawet wybrac jakis np. 0W-40 (Mobil 1), ktory jest na granicy "30-stki". A glownie po to, aby miec jakas rezerwe jezeli dochodzi do rozcienczenia z paliwem. Ale i czesto powtarzam, warto zlecic analize oleju uzywanego, aby miec pewnosc.
 
Producent żadnej lepkości nie zaleca, tylko nakazuje trzymać się normy. W normie 504/507 są zatwierdzone oleje 5w30 i 0w30.
https://erwin.volkswagen.de/erwin/downloadStaticFile/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf
Jestem tego samego zdania co [mention]Nexus6[/mention] szczególnie ten drugi olej był już chyba testowany we wszystkich możliwych TDI z tą normą. Na marginesie u niego lepkość przy 100C jest bardzo bliska w40.
Można to uzupełnić o Ravenola VSW, Amsoila AEL Improved.
 
poziom1989 napisał:
Sugeruje zwrocic uwage na lepkosc CCS (-30°C).
Jak chcesz porównać CCS dla 5W które jest mierzone w -30°C i dla 0W mierzone w -35°C?
Właściciel deklaruje że samochód większość czasu spędza w trasie więc rozcieńczanie oleju paliwem jest pomijalne.

Jeśli chodzi o 0W30 to polecam Shell AV-L który jest na bazie GTL i ma oficjalną aprobatę 504/507.
 
Tylko chcialem podkreslic w temacie, zeby nie sugerowac sie 0W-XX czy 5W-XX, to nie ma duzego znaczenia...Roznice beda dopiero widocznie znacznie ponizej -30°C.
 
A ja proponuję Fuchsa XTL 5w30 vw 504/507 w najnowszej formulacji od Infineum.. Testuję teraz w cyntrynie razem z archoil 9100 i do tej pory subiektywnie jest to najlepszy duet który smarował mój silnik. Zalałem go gdy jeszcze na dworze były temperatury ujemne, a silnik pracował gładko zaraz po odpaleniu. Teraz w lato temp. 35 stopni + też bardzo ładnie pracuje, temperatura oleju nie podnosi się wyżej niż o jedną kreskę powyżej połowy skali (na totalu ecs, śmiało o 2 kreski podnosiła się w taką pogodę).
 
W Twoim przypadku główną rolę odgrywa dodatek AR 9100.
 
Back
Top