• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B5 1.9 TDI 130km

Zbyszko

Użytkownik
Samochód
Mercedes Benz W251
Marka samochodu
Volkswagen Passat
Budżet/ile litrów
150/4 litry
Styl jazdy
Silnik
1.9 TDI avf ,130
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505.01
Jaki olej masz obecnie
Eurol Turbo DI 5w40
Pany drodzy doradźcie. Brata auto zalane dedykowanym Eurol Turbo DI 5w40. Użytkowane wyłącznie trasa/autostrada. Dodam tylko, że nasi dziadkowie mieszkają w Wielkopolsce no i brat jest cholernym dusigroszem... więc cena gra rolę 😉
Jeszcze jedno pytanie, dlaczego na stronie Eurol podają najlepszy wybór jakiś 5w30 Elance, skoro mają dedykowany wyrób do TDI?

 
Tylko podkreśle @SACZI , że ten Orlen spełnia wymagania tej normy, bo oficjalnej aprobaty już nie ma - KLIK - tutaj link do posta z naszego forum z listą z olejami z oficjalną aprobatą VW 502/505/505.01.
Od siebie proponowałbym Texaco Havoline Ultra S 5w40 i z naszego podwórka Lotos 5w40 Turbo Diesel.
Pozdrawiam!
 
W 5w40 505.01 większość olejów bardzo podobna. Ja brałbym Eurol Fluence w obecnej wersji, wyróżnia się dodatkiem PAO. Z pozostałych, co tańsze: Total, Texaco, Fuchs.
 
Żaden z wymienionych olejów nie ma oficjalnej pieczątki. Jeżeli ma być z oficjalną aprobatą i tanio to Lotos Synthetic 5W-30 C2+C3 albo Gulf Formula CX 5W-30. Drożej, ale w limicie to Castrol Edge TurboDiesel 5W-40.

Jeżeli nie zależy ci na oficjalnej aprobacie, a tylko na spełnieniu normy, to cokolwiek z wyżej poleconych. Texaco, Eurol, Orlen -> co będziesz mógł kupić taniej.
 
Back
Top