• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B6 2010r 2.0TDI 140km CBAB który olej lepszy?

Mateo89

Użytkownik
Samochód
VW Passat b6 2.0 TDI CBAB 140KM
Marka samochodu
Volkswagen Passat b6
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
2.0tdi 140KM/189km CBAB
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Motul Specyfic 5w30
Witam. Posiadam Passata b6 z podniesioną mocą na 189km i przebiegiem 330 tysięcy km. Chcę zalać olej i wybieram pomiędzy tymi trzema które podaje niżej. Proszę powiedzcie mi który z nich ma najlepsze parametry smarne i jest najmniej popiolowy i najlepiej znosi większe temperatury, bo mam ciężką nogę. Pytam o to bo nie znam się aż tak na oaramatrach z karty charakterystyki i posiadam DPF i o niego też chcę zadbać. Z góry dzięki.

Motul Specific 504 00 507 00 5W30
ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5w30
RAVENOL VMP USVO 5W-30
 
Żadnego nie zauważyłem. Wymieniam olej co 10 tysięcy km maksymalnie 12 tysięcy km i nic nie dolewam.
 
Last edited by a moderator:
norma 504/507 zakłada popiół <0,8% popiołu, ww. Ravenol ma 0,74%. Pomijam fakt, że kompletnie bezsensu porównujesz ten parametr wybierając olej, który spełnia normę 504/507.
 
norma 504/507 zakłada popiół <0,8% popiołu, ww. Ravenol ma 0,74%. Pomijam fakt, że kompletnie bezsensu porównujesz ten parametr wybierając olej, który spełnia normę 504/507.
Dlatego pytam tutaj o wszystko bo nie wiem wiele o tych parametrach a to chyba dobrze? Patrząc na ten parametr to Motul ma 0.68 chyba a Rawę. 063 i jeśli to coś w ogóle daje to on wygrywa ale nie wiem dlatego pytam. A co z resztą parametrów?
 
@Mateo89 jak żadnego to bym ominął ograniczenie pod kątem popiołu siarczanowgo.
Post automatically merged:

Nie porównuj tak parametrów, bo to również zależy od partii, labolatorium itp.
 
1:1 nie da się porównać kart bo pomijając już kwestię labu to karty pokazują zależnie od firmy założoną średnią, najlepsze albo najgorsze przypadki - zależy jak firm chce się reklamować. Porównywać można oleje jednego producenta, bo przynajmniej zasada wpisów jest identyczna.

Z tych trzech propozycji Motul, Ravenol, Rowe - w tej kolejności. Dlaczego - do Motula mam zaufanie, może nie jest to jakaś ścisła czołówka, ale używałem i normalnych i wyczynowych olejów tej firmy i nigdy nie miałem problemów. Ravenol jest znany i przetestowany chyba pod każdym możliwym względem. Budzi kontrowersje częstymi zmianami składu, ale parametrowo nie można im nic zarzucić. Rowe nie znam, nigdy nie używałem, nie robiliśmy też chyba ich analiz - dlatego na samym końcu.
 
Nie porównuję w ten sposób, bo się to mija z celem. Stosuję z reguły określenie "odpowiedniejszy".
 
Ravenol VMP zdecydowanie. Używałem go w silniku BMW M50d (3 litrowy diesel, 3 turbiny). Myślę, że na 10 tys interwał, to go za szkoda. Chociaż te 12-13 tys bym robił. (Ja tak wymieniałem)
Post automatically merged:

Dlatego pytam tutaj o wszystko bo nie wiem wiele o tych parametrach a to chyba dobrze? Patrząc na ten parametr to Motul ma 0.68 chyba a Rawę. 063 i jeśli to coś w ogóle daje to on wygrywa ale nie wiem dlatego pytam. A co z resztą parametrów?
Przy twojej normie musisz mieć saps poniżej 0.8,. I tyle cię powinno interesować jeśli chodzi o DPF.
 

Ja bym jeszcze do kolejki dodał Eurol Syntence 5W/30​

Natomiast bardziej bym się skupił na interwałach wymiany 8000 km - Max 10 000 km i filtr oleju OEM przy tym przebiegu.
 
Czyli nie bać się tego że na Ravenolu jest napisane że mid saps? Bo reszta to niby low saps i niby taki właśnie mam mieć w swoim silniku ale wole od Was się dowiedzieć.
 
A jeśli patrząc na parametry tych oleji to jako drugie miejsce komu byście dali? Motul czy Rowe? Widzę że w karcie produktu chyba Rowe ma lepszą wytrzymałość na temperaturę ale wy to oceńcie
 
Tak wiem chodziło mi o konkretną selekcję 1.2.3 ale tak widziałem wyżej tylko że rowe mało znany przez was jest.
 
Nie znam Rower, nie chce mi się zaglądać do karty. Ale Motul to zwykły olej na HC, a w tym konkretnym Ravenolu VMP masz ok 50-60% zawartości PAO. Więc porownujesz że sobą olej mocno średni z olejem bardzo mocnym.
Post automatically merged:

Nie znam Rowe, nie chce mi się szukać karty. Ale Motul to zwykły olej na HC, a w tym konkretnym Ravenolu VMP masz ok 50-60% zawartości PAO. Więc porownujesz że sobą olej mocno średni z olejem bardzo mocnym.
 
Back
Top