• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B6 2010r 2.0TDI 140km CBAB który olej lepszy?

Mateo89

Użytkownik
Samochód
VW Passat b6 2.0 TDI CBAB 140KM
Marka samochodu
Volkswagen Passat b6
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
2.0tdi 140KM/189km CBAB
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Motul Specyfic 5w30
Witam. Posiadam Passata b6 z podniesioną mocą na 189km i przebiegiem 330 tysięcy km. Chcę zalać olej i wybieram pomiędzy tymi trzema które podaje niżej. Proszę powiedzcie mi który z nich ma najlepsze parametry smarne i jest najmniej popiolowy i najlepiej znosi większe temperatury, bo mam ciężką nogę. Pytam o to bo nie znam się aż tak na oaramatrach z karty charakterystyki i posiadam DPF i o niego też chcę zadbać. Z góry dzięki.

Motul Specific 504 00 507 00 5W30
ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5w30
RAVENOL VMP USVO 5W-30
 
Nie znam Rower, nie chce mi się zaglądać do karty. Ale Motul to zwykły olej na HC, a w tym konkretnym Ravenolu VMP masz ok 50-60% zawartości PAO. Więc porownujesz że sobą olej mocno średni z olejem bardzo mocnym.
Post automatically merged:

Nie znam Rowe, nie chce mi się szukać karty. Ale Motul to zwykły olej na HC, a w tym konkretnym Ravenolu VMP masz ok 50-60% zawartości PAO. Więc porownujesz że sobą olej mocno średni z olejem bardzo mocnym.
 
Żadnego nie zauważyłem. Wymieniam olej co 10 tysięcy km maksymalnie 12 tysięcy km i nic nie dolewam.
 
Last edited by a moderator:
norma 504/507 zakłada popiół <0,8% popiołu, ww. Ravenol ma 0,74%. Pomijam fakt, że kompletnie bezsensu porównujesz ten parametr wybierając olej, który spełnia normę 504/507.
 
norma 504/507 zakłada popiół <0,8% popiołu, ww. Ravenol ma 0,74%. Pomijam fakt, że kompletnie bezsensu porównujesz ten parametr wybierając olej, który spełnia normę 504/507.
Dlatego pytam tutaj o wszystko bo nie wiem wiele o tych parametrach a to chyba dobrze? Patrząc na ten parametr to Motul ma 0.68 chyba a Rawę. 063 i jeśli to coś w ogóle daje to on wygrywa ale nie wiem dlatego pytam. A co z resztą parametrów?
 
@Mateo89 jak żadnego to bym ominął ograniczenie pod kątem popiołu siarczanowgo.
Post automatically merged:

Nie porównuj tak parametrów, bo to również zależy od partii, labolatorium itp.
 
1:1 nie da się porównać kart bo pomijając już kwestię labu to karty pokazują zależnie od firmy założoną średnią, najlepsze albo najgorsze przypadki - zależy jak firm chce się reklamować. Porównywać można oleje jednego producenta, bo przynajmniej zasada wpisów jest identyczna.

Z tych trzech propozycji Motul, Ravenol, Rowe - w tej kolejności. Dlaczego - do Motula mam zaufanie, może nie jest to jakaś ścisła czołówka, ale używałem i normalnych i wyczynowych olejów tej firmy i nigdy nie miałem problemów. Ravenol jest znany i przetestowany chyba pod każdym możliwym względem. Budzi kontrowersje częstymi zmianami składu, ale parametrowo nie można im nic zarzucić. Rowe nie znam, nigdy nie używałem, nie robiliśmy też chyba ich analiz - dlatego na samym końcu.
 
Nie porównuję w ten sposób, bo się to mija z celem. Stosuję z reguły określenie "odpowiedniejszy".
 
Ravenol VMP zdecydowanie. Używałem go w silniku BMW M50d (3 litrowy diesel, 3 turbiny). Myślę, że na 10 tys interwał, to go za szkoda. Chociaż te 12-13 tys bym robił. (Ja tak wymieniałem)
Post automatically merged:

Dlatego pytam tutaj o wszystko bo nie wiem wiele o tych parametrach a to chyba dobrze? Patrząc na ten parametr to Motul ma 0.68 chyba a Rawę. 063 i jeśli to coś w ogóle daje to on wygrywa ale nie wiem dlatego pytam. A co z resztą parametrów?
Przy twojej normie musisz mieć saps poniżej 0.8,. I tyle cię powinno interesować jeśli chodzi o DPF.
 

Ja bym jeszcze do kolejki dodał Eurol Syntence 5W/30​

Natomiast bardziej bym się skupił na interwałach wymiany 8000 km - Max 10 000 km i filtr oleju OEM przy tym przebiegu.
 
Czyli nie bać się tego że na Ravenolu jest napisane że mid saps? Bo reszta to niby low saps i niby taki właśnie mam mieć w swoim silniku ale wole od Was się dowiedzieć.
 
A jeśli patrząc na parametry tych oleji to jako drugie miejsce komu byście dali? Motul czy Rowe? Widzę że w karcie produktu chyba Rowe ma lepszą wytrzymałość na temperaturę ale wy to oceńcie
 
Back
Top