• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Phaeton 5.0 V10 TDI

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
VW Phaeton
Budżet/ile litrów
około 400 zł / 10 litrów
Styl jazdy
Silnik
5.0 V10 TDI
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
506 01
Kolega poprosił mnie o pomoc w doborze oleju. Silnik jest po kapitalnym remoncie został rozkręcony do każdej śrubki i od nowa złożony. Został dotarty, ma przejechane 1000 km. Olej będzie wymieniany co 10 tys. km. Jazda częściowo w mieście a częściowo trasy 50-100km mniej więcej 50/50.
Komputer silnika posiada seryjną mapę a jego moc to 310KM i 750NM seryjnie brak DPF-a
Będę wdzięczny za pomoc.
 
Gdyby nie pokpowtryski i ich napęd od wałków rozrządu, problem olejowy byłby tutaj znacznie prostszy.
Ja się cały czas zastanawiam, jakie wymagania stawiają olejowi pokpowtryski, że dla nich powstały specjalnie normy olejowe.
 
To była prawie ręczna manufaktura (na potrzebę tego projektu zbudowano kilka fabryk). Co kilka dni schodził egzemplarz inny od poprzedniego stąd wszelkie wytyczne należy sprawdzać po VIN.
Akurat zbudowaną jedną - wyjątkową - "Szklaną fabrykę" w Dreźnie, a dziennie powstawało około 150 egzemplarzy.
Miałem zaszczyt w 2007r przez krótki okres posiadać 4-osobowego 6.0 W12 z 2002r 420KM, w późniejszym okresie było już 450KM
V10 w Phaetonie niewiele o ile w ogóle różnił się od V10 w Touaregu, może ewentualnie mocowaniem.
Co do oleju to lałbym w niego 0w40, nie wnikając w aprobaty.
 
Ja się cały czas zastanawiam, jakie wymagania stawiają olejowi pokpowtryski, że dla nich powstały specjalnie normy olejowe.
Z tego co kojarzę, to bardzo duże naciski jednostkowe
 
W tym systemie zasilania co do oleju to chodzi głównie o jego wysoką odporność na utratę lepkości w wyniku współpracy wałka rozrządu z pompowtryskiwaczem. Tam właśnie olej najszybciej się zużywa i traci lepkość.
 
Last edited by a moderator:
Z tego co kojarzę, to bardzo duże naciski jednostkowe
Z tymi naciskami to tak nie do końca jest. W 1.9tdi częściej wyciera się wałek i szklanki niż napęd pompowtryskiwacza.
W silnikach ciężarówek są pompowtryskiwacze (np Volvo, Scania, iveco) i tam nie ma żadnych specjalnych norm dla takich silników i olej spełniający normę dla reszty ma też dopuszczenia do pompowtrysków.
Dla mnię marka VW to wieczne zmiany i niby poprawki które tak na prawdę niewiele dają a komplikują życie przy doborze części.
 
Gdyby nie pokpowtryski i ich napęd od wałków rozrządu, problem olejowy byłby tutaj znacznie prostszy.
Ja się cały czas zastanawiam, jakie wymagania stawiają olejowi pokpowtryski, że dla nich powstały specjalnie normy olejowe.
VAG tak lubi. Inny (zielony) olej do wspomagania, płyn chłodzący (Gxx), olej do PD itd...
Znam wielu właścicieli ponad 20 letnich 1.9TDI PD o przebiegach ok 500tyś km, którzy nie słyszeli o 505.01, leją często 10W... 15W i nie słyszałem żeby komuś się coś wytarło od PD, ale krzywka od zaworu wydechowego tak...
Ale po coś ktoś te normy wymyślił. Nie jest to dużym problem, żeby ich przestrzegać i mieć spokojne sumienie.
 
Chociazby teść w Sharanie na pd leje 5w40.przez 400k padlo tylko turbo.

Ja mam 1.9na pompie to tam można co się, chce. Nawet po frytkach

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
VAG tak lubi. Inny (zielony) olej do wspomagania, płyn chłodzący (Gxx), olej do PD itd...
Znam wielu właścicieli ponad 20 letnich 1.9TDI PD o przebiegach ok 500tyś km, którzy nie słyszeli o 505.01, leją często 10W... 15W i nie słyszałem żeby komuś się coś wytarło od PD, ale krzywka od zaworu wydechowego tak...
Ale po coś ktoś te normy wymyślił. Nie jest to dużym problem, żeby ich przestrzegać i mieć spokojne sumienie.
Tylko niejednokrotnie jest tak że producent norma chroni jeden element a dwa inne dostaja po dupie w imię kompromisu. Ogólnie wolałbym poświęcić [o ile one naprawdę dostaja po dupie od normy 502] pd niż nie chronic dobrze takiego silnika po remoncie.
Ja 0w40 nie wziąłem z dupy

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Między innymi muszą spełniać bardziej wyśrubowane właściwości niskopienne oleju.

A w której części silnika występuje największe pienienie się oleju? Zaraz za pompą?

Kolega jednak wybrał Motula Specific 506 01 0W30 chciał Castrola LL II 0W30 ale niedostępny w Inter Cars. Tak właśnie działa reklama.
Cena Motula 270 zł za 5 litrów a czy oferuje coś więcej niż te oleje wspomniane wcześniej? Pewnie nie oprócz ceny.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w doborze oleju i zwrócenie uwagi na różne aspekty smarowania, również dużo nowych rzeczy się dowiedziałem dzięki temu tematowi.

Poniżej zdjęcia panewek wałków oraz samoregulatorów. Panewki na korbowodach i wale były w idealnym stanie, zostały oczywiście wymienione ale w porównaniu z panewkami wałków to przepaść.
 

Attachments

  • DSC_3626.JPG
    DSC_3626.JPG
    337,8 KB · Odwiedzin: 163
  • DSC_3623.JPG
    DSC_3623.JPG
    570,6 KB · Odwiedzin: 169
  • DSC_3647.JPG
    DSC_3647.JPG
    395 KB · Odwiedzin: 157
Znam trochę temat z Multivana 2.5tdi R5

Może komuś się to przyda

Silniki bez DPF produkowane do 2006 powinny mieć olej 506.01 ( silniki AXE/AXD)

Od 2006 wyposażene w fabryczny DPF 507.00 ( silniki BNZ/BPC)

Różnica jest w łożyskowaniu które zmienił VW .
 
Rzeczywiście Megiun u sprzedawcy kolega kosztuje 200 zł za 5 l. a na innych aukcjach 360 zł. za 5l. Czy nie ma powodów do obaw aby kupić aż tak przeceniony olej?
Niższa cena wynika z tego, że w świetle prawa kupujesz olej w DE, a Kolega jest tylko pośrednikiem w dostawie. Jako importujacy powinieneś opłacić podatki w PL.
 
Back
Top