• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Phaeton V8 4.2 MPI + LPG

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
VW Phaeton
Budżet/ile litrów
do 350 zł / 7,5 litra
Silnik
4.2 MPI BGJ
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
501 01/502 00
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly Top Tec 4600 5W30
Witam wszystkich chciałem poprosić o pomoc w doborze oleju. Głowice w silniku są świeżo po remoncie, wszystko w środku umyte, miska też była zdjęta.
Wlałem Liqui Moly Top Tec 4600 5W30 bo taki olej dostałem od poprzedniego właściciela, on rzekomo zalewał go przez 6 lat i w tym czasie przejechał 70 tys. km. W zakamarkach było dużo szlamu i nie wyglądało to dobrze.
Samochodem jeżdżę głównie po niezakorkowanym mieście typu dom - praca - dom dystans około 6 km w jedną stronę, w weekendy robię około 40 km i dosłownie kilka razy w roku jakieś dłuższe wypady. Jeżdżę bardzo spokojnie.
Zainteresowałem się olejem Ravenol VST 5W40 ale wolałbym potwierdzić czy jest to dobry wybór.
 

Attachments

  • 20200930_131957.jpg
    20200930_131957.jpg
    863,3 KB · Odwiedzin: 419
  • 20201101_112943.jpg
    20201101_112943.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 447
  • 20201007_203244.jpg
    20201007_203244.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 371
Last edited:
Ravenol będzie jak najbardziej ok. Jeśli silnik jest w kiepskim stanie , i nie był przeprowadzony kompleksowy remont, to olej tym bardziej powinien być dobrej jakości( jak VST ) by jedzdził bezawaryjnie.
 
6 lat i 70000 w wielkiej limuzynie przeznaczonej do w sumie ciągłej jazdy na duże dystanse? Nic dziwnego że tak wygląda. Olej ma tu mało do rzeczy. Za Twojej kadencji lepiej nie będzie. Tak duży silnik na takie dystanse to możesz zalać cuda wianki, a i tak nic to nie zmieni i znowu się tak zasyfi.

Ravenol będzie spoko jeżeli chcesz, Meguin też, chyba nawet będzie tańszy chociaż ja fanem jednego ani drugiego nie jestem więc z cenami nie jestem na bieżąco. Z "górnej" masz jeszcze Amsoil European Car Formula Full SAPS 5W-40 (ma oficjalne aprobaty VW) i Mobil 1 0W-40.
 
A może dobrym wyborem byłby lotos quazar 5w40 też syntetyk
 
Pewnie post będzie usunięty ale na miasto i takie dystanse to lepiej zmienić auto niż olej.
 
@Hubert1 nie wiem co rozumiesz pisząc "też" syntetyk. Chociaż w tym przypadku również jak wyżej bym postawił na krótsze interwały i wybrać coś z polskiego podwórka.
 
I TIRem można po mieście, czytałem że ktoś odchudził MANa i używa jako osobówki. Zgodzę się za to z kolegami wyżej, opcja zalewania tańszego oleju z polskiego podwórka i częstych wymian przysłuży się lepiej niż lanie oleju z górnej półki.
 
J.W.
Lotos 5w40, 50PLN/4L, czy odpowiednik z Orlenu będą w zupełności wystarczające przy interwałach do 8 tys km.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wlać proponowanego Ravenola, czy choćby Amsoila.
 
Zdecydowanie bliżej interwałów 5000km i cokolwiek najtańszego + płukanka.

Jeśli jest to automat, to uczulam również na kwestię wymiany oleju w skrzyni biegów częściej, niż w skrzyni manualnej.
 
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Co do samego samochodu i słuszności używania go w mieście to pomińmy bo jest to jedno z moich marzeń, które zrealizowałem i jest to moje oczko w głowie. Rozsądek i ekonomia to jedno a zamiłowanie to co innego ;)
Wracając do oleju to przedstawiliście zupełnie inny punkt widzenia, który wydaje się być też rozsądny.
1. Wlewać np VST czy Meguin i wymiana co 8 - 10 tys koszt około 300 zł
2. Wlewać np Lotos Synthetic PLUS 5W40 i wymiana co 5 tys. koszt około 100 zł czyli 200 zł na 10 tys.
Nie mam pojęcia, która opcja jest lepsza bo są od siebie zupełnie innne.

Czy stosowanie płukanki Archoil AR2300 będzie dobrym rozwiązaniem? Czy może AR2820? Czy ich stosowanie powinno być np. co drugą wymianę oleju?
Co do automatycznej skrzyni to jest po regeneracji i też będę w niej wymieniać olej bo przejechała właśnie 60 tys.
 
@dualfuel, a jak na Lotosie zwiększysz interwał do 8-10 tys km?
Wtedy opłacalność już inaczej wygląda.
Sam olej mimo ceny, jest na tyle dobry, że 10 tys km powinien bez problemu wytrzymać bez szkody dla silnika.
 
Lotos Syntetic Plus 5w40 + AR9100. Archoil oprócz ochrony pozwoli utrzymać silnik w czystosci.
 
Wymiana max do 10kkm Lotos może być. Ja ze swojej strony dodał bym Eurola SL. Szybka płukanka co wymianę lub dwie nie zaszkodzi. Zrób analizę będziesz wiedział jaki interwał olejowy stosować.
 
Do tego silnika lepkość minimum 5W40. Jak budżetowo to bym osobiście poszedł w Eurola Super Lite 5W40 i częste wymiany. Z lepszych Ravenol VST/Meguin SL 5W40. Ar9100 lub 9200V2 przy takiej eksploatacji mile widziane.
 
Back
Top