• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Phaeton V8 4.2 MPI + LPG

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
VW Phaeton
Budżet/ile litrów
do 350 zł / 7,5 litra
Silnik
4.2 MPI BGJ
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
501 01/502 00
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly Top Tec 4600 5W30
Witam wszystkich chciałem poprosić o pomoc w doborze oleju. Głowice w silniku są świeżo po remoncie, wszystko w środku umyte, miska też była zdjęta.
Wlałem Liqui Moly Top Tec 4600 5W30 bo taki olej dostałem od poprzedniego właściciela, on rzekomo zalewał go przez 6 lat i w tym czasie przejechał 70 tys. km. W zakamarkach było dużo szlamu i nie wyglądało to dobrze.
Samochodem jeżdżę głównie po niezakorkowanym mieście typu dom - praca - dom dystans około 6 km w jedną stronę, w weekendy robię około 40 km i dosłownie kilka razy w roku jakieś dłuższe wypady. Jeżdżę bardzo spokojnie.
Zainteresowałem się olejem Ravenol VST 5W40 ale wolałbym potwierdzić czy jest to dobry wybór.
 

Attachments

  • 20200930_131957.jpg
    20200930_131957.jpg
    863,3 KB · Odwiedzin: 413
  • 20201101_112943.jpg
    20201101_112943.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 441
  • 20201007_203244.jpg
    20201007_203244.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 366
Last edited:
dodatek Ar podnosi cenę o 100%
Są lane z beki taniej i do tego tyle ile chcesz ml . Tu Ci zalecają co 6kkm ,zrobisz jak uważasz .

Jak wynika z twojego opisu ,6kkm to u Ciebie będzie 3/4 roku lub cały , nie opisałeś wcześniejszej tendencji na innym aucie lub tym , czy ile kkm wychodzi w rok dokładniej . Przy podobnej tendencji mi wychodziło blisko 6300 w rok. A wiec to co zalejesz było by rok w silniku i to trzeba brać pod uwagę ,chyba że coś inaczej .

Jeśli bym wymieniał olej np. 3 razy w roku ,to cena by grała rolę , jeśli wymieniam 1 raz to wcześniej szukałem cud oleju .Teraz wystarczy mi taki w normalnej cenie i z dobrą famą . Ale jeśli chcesz coś do czyszczenia dodawać ,to jako nośnik wystarczy potwierdzony nasz tańszy .
Ja bym zrobił tak , jeśli jakieś dodatki do czyszczenia + nasz potwierdzony tańszy .
Jeśli jakieś dodatki jak 9100 czy 9200 to już coś wyższego z dobrymi zdaniami .
Jeśli sam olej na rok , to już jakieś cudo ,ale potwierdzone .

AR2300 wymaga oleju HC jeśli lepszy to nawet na butli pisze 2 x więcej km . Ten AR potrzebuje roboczej temp. oleju ,a w zimę z tym gorzej ,od wiosny lepiej . Osobiście mam AR2300 ,odcinki 30-50km robiłem , ale zauważyłem że kolejny stopień to tak po 100km i więcej , oraz zmiana z dróg krajowych ( rozpędzania , zatrzymywania , prędkość szarpana ) a jazda na jakiejś S ze stałą wyższą prędkością w okolicy 100km .

Postojowa ponoś Oilem lepsza/mocniejsza .

Dajcie spokój o dychę czy dwie
Skąd ta spinka na cenę oleju?
To pewnie tylko dla zobrazowania różnic , brak info ile w rok kkm lub co ile wychodzi 6kkm .
 
Dzięki Skiper za obszerną odpowiedź. Rocznie średnio przejeżdżam 13 kkm i tak już jest od kilku lat więc wymiana wypada dwa razy w roku. Przy samochodzie wszystko robię sam więc wymiany nie są dla mnie upierdliwe i nie ma znaczenia ile razy i kiedy wypadną.

W takim razie zostanę przy Liqui Moly Top Tec 4600 5W30 do wiosny bez wlewania teraz Ar2300 i akurat po około 6 kkm zleję go z Oilem.
Drugim krokiem byłoby wlanie Lotosa + Ar2300 i po 6kkm zlanie
Następnie zalewałbym już z dodatkami 9100 lub 9200 Lotosa bądź co masz na myśli "...już coś wyższego z dobrymi zdaniami.." ?
Przy Lotosie cena wyjdzie około 180 zł z dodatkiem więc około 360 zł na rok + 2 filtry oczywiście więc jest to dla mnie akceptowalne.

Jedynie jestem ciekawy jaki olej lub oleje masz na myśli w tym przypadku "Jeśli jakieś dodatki jak 9100 czy 9200 to już coś wyższego z dobrymi zdaniami ."
 
No to już widać , wedle tu zaleceń , 2 x wymiana w rok , razem 15L oliwy + jak łyka coś . Trzeba kupować towary za jednym razem na cały rok . Samemu bajka i marzenie , miałem kanał to wiem a teraz nie mam to też inaczej wiem .

Nie pamiętam jakie warunki są potrzebne dla 9100 , bo 9200 to i zimą będzie działać , ale te AR to tak do czystego silnika raczej trza lać . Pisałeś góra nowa ( czysta ) i dół wyczyszczony , czy coś jeszcze chcesz/musisz czyścić ?

Jeśli trzeba czyścić , to 2300 od wiosny ,choć jest jego następca ,co nie wymaga temp. roboczej ani ilości km , mocniejszy na sporo mniej km , tylko brak w sprzedaży jeszcze . Co do tych specyfików ,warto mieć filtr oleju w zapasie , jak z nimi oliwa zmieni się radykalnie .

"...już coś wyższego z dobrymi zdaniami.." Tu chodziło mi o olej z dobrymi opiniami . Na tym forum można się oduczyć oceny oleju przez pryzmat ceny jak nic . Oraz dowiedzieć ,że te mega drogie to czasem ino marketing .

"Jeśli jakieś dodatki jak 9100 czy 9200 to już coś wyższego z dobrymi zdaniami ." Dwa razy zacytowałeś to samo .
 
Co do czyszczenia silnika to pomyślałem o nastawnikach faz rozrządu, pierścieniach, samoregulatorach, pompie oleju oraz okolicach wału i korbowodów bo tych rzeczy nie wyczyściłem.
Odnośnie zdania które zacytowałem to chodziło mi konkretnie o nazwę oleju.
 
a ja zadam pytanie z innej beczki.

Ile Ci to pali LPG? 🙈

Co do czyszczenia silnika to pomyślałem o nastawnikach faz rozrządu, pierścieniach, samoregulatorach, pompie oleju oraz okolicach wału i korbowodów bo tych rzeczy nie wyczyściłem.

Gdybyś robił trasy tym samochodem, bo takie byłoby jego przeznaczenie, to poleciłbym Ci coś z 10W40 + płukanka długodystansowa. Niestety, byłoby ciężko przy takich interwałach, jak masz obecnie.

Trzymaj się więc naszych zaleceń + płukanka postojowa za każdym razem i będzie dobrze.
 
Hm , niestety nazwami nie rzucę , osobiście aż tak łatwo by mi to nie przyszło i nikt nie musi mnie tu powstrzymywać ,sam szukam złotego środka . Co do nazw ,musisz liczyć na innych kolegów ,im to łatwo przychodzi . Sam przecedź info , wybierz coś i analiza zużytego . Po analizie będzie wiadomo więcej . Ale do czyszczenia silnika nie kosztuj się na super olej , poczyścisz i dopiero po tym ,masz czas .
 
Chciałem jeszcze dopytać o jedną rzecz. Spotkaliście się może z podrobionym olejem LOTOS syntetic plus 5W40? Chciałbym go kupić przez allegro i najtaniej jest za 56 zł i kupiło go 150 osób od tego sprzedawcy ale jestem ciekaw czy są jakieś próby podrabiania bo z tego co widzę to jest to coraz popularniejszy olej u nas w kraju choć cena jest niska i nie wiem czy się opłaca go podrabiać.
Do tego lotosa kupię Archoil 9200V2 ale puszka ma pojemność 200ml i jest przewidziana na 4,5-5,5 litra oleju do mnie wchodzi 7,5l i czy koniecznym jest zastosowanie 1,5 opakowania aby spełniało swoją rolę czy jedna puszka też wystarczy?

 
@poziom1989, w pełni popieram. To w jakiej cenie trzeba by kupić olej i go rozlewać, aby się opłacało. Jeden z plusów krajowych produktów to oryginalność. O przyzwoitej jakości i dobrej cenie nie wspominając.
 
Tak samo uważam ale wolałem się upewnić z racji tego, że jakieś próby podrobienia najszybciej wyszłyby na jaw pewnie na takim forum jak to.
A jak z tą ilością ar9200 na 7,5 litra oleju? Ma sens wlanie jednej puszki czy trzeba tak jak zaleca producent czyli w moim przypadku 1,5 puszki?
 
Do tego lotosa kupię Archoil 9200V2 ale puszka ma pojemność 200ml i jest przewidziana na 4,5-5,5 litra oleju do mnie wchodzi 7,5l i czy koniecznym jest zastosowanie 1,5 opakowania aby spełniało swoją rolę czy jedna puszka też wystarczy?
Zapytaj kolegi wlyszkow , doradzi ci jakiś możliwy mix , czyli 9200 i jakiś jeszcze specyfik . Oczywiście jak chcesz .
Co do miejsca zakupu oleju , poszukaj innego miejsca . Porównaj ceny z pewnego i niepewnego miejsca , zastanów się czy różnica warta zastanawiania się dalszego .
 
Chciałem jeszcze dopytać o jedną rzecz. Spotkaliście się może z podrobionym olejem LOTOS syntetic plus 5W40?
To raczej Lotos mógłby posłużyć jako "podróba", bo wg analiz z Polarisa, ma identyczny skład jak odpowiednik Motula.
O, mam:
 
Czy ci co podrabiają ,porównywali by składy , raczej sam kolor ,a wtedy kandydatów może być wiele .
 
Tak samo uważam ale wolałem się upewnić z racji tego, że jakieś próby podrobienia najszybciej wyszłyby na jaw pewnie na takim forum jak to.
A jak z tą ilością ar9200 na 7,5 litra oleju? Ma sens wlanie jednej puszki czy trzeba tak jak zaleca producent czyli w moim przypadku 1,5 puszki?
Minimum to jakieś 30-35 ml/1l czyli na 7,5 litra potrzebujesz więcej niż 200 ml. Albo 2 puszki albo inne opcje
 
Chciałbym wrócić do mojego tematu ponieważ pojawiło się jeszcze jedno pytanie. Odnośnie oleju temat jest załatwiony ale poczytałem na temat płukanek w odpowiednim dziale i sugerując się wypowiedziami @wlyszkow czy w moim przypadku czyli przypomnę, że góra silnika jest czysta bo były robione głowice i zdjęta miska ale skrzynia korbowa jest dość "zapuszczona".
Aktualnie olej ma przejechane 3 tys. i jest to LM 5W30 TopTec 4600 i czy zasadnym będzie wlanie teraz Oilem Cleaner LL w ilości 250ml na 7,5 l. (wystarcza do 8l.) oleju i przejechanie jeszcze 3 tys. km po czym wlanie Oilem Flush w ilości 5% objętości oleju czyli 375ml i jeżdżenie 30 min do 2500 obr./min i dolanie kolejnych 375ml do 10% objętości oleju i praca kolejne 30 min na postoju.
Przeczytałem, że jest to max zalecane stężenie. W takim przypadku potrzebowałbym 3 takie płukanki przy wymianie oleju chyba, że w moim przypadku wystarczy mniejsze stężenie?
Zdjęcia silnika są w pierwszym poście a do pełni szczęścia chciałbym umyć skrzynię korbową. Następne wymiany oleju co 5 tys. powinny utrzymać silnik w czystości i zapobiec gromadzeniu się szlamów i nagarów. Będę wdzięczny za pomoc.
 
Dobry scenariusz na domycie dołu jak najbardziej tylko po dodaniu puszki Oilem Cleaner LL pojeździj chociaż z 15 min aby się wymieszała i dotarła wszędzie gdzie powinna.
 
Back
Top